En zo gaat het hier momenteel.

Even melden dat ik nog steeds alive and kicking ben. Het gaat een stuk beter met mij, maar ik heb niet minder zorgen dan vroeger. Enfin, nog steeds alle perikelen met mijn mama. Ze leeft als God in Frankrijk, geeft nog steeds veel geld uit. Haar vriend zal in zijn handjes wrijven met zo’n vriendin die alles voor hem betaald. Zo zijn ze nu samen aan zee en ik zie de rekening hier zienderogen minderen. Ik ben eindelijk radeloos op dat vlak. En mijn mama ziet het niet in , wat wil je, ze is ziek.

Ik heb ten einde raad een mail gestuurd naar het zorgcentrum om te vragen of ze eventueel nog een dag meer daar terecht kan. En ik heb ook nagevraagd of ze daar voor twee weken zou terecht kunnen terwijl wij in Canada verblijven. het zou een grote geruststelling zijn, dat ik weet waar onze “puber” uithangt.

Dan is er nog de buurvrouw die me terug wat in beslag probeert te nemen om boodschappen te doen met haar, en me nog met andere klussen opzadelt. Maar ik heb aan de alarmbel getrokken , door raad te vragen bij de sociale dienst. Enfin, ik wil hier niet verder op ingaan, want de buren lezen mee.

Ik probeer zoveel mogelijk voor mezelf te doen, mijn eigen werk, dingen die ik graag doe. En ik heb woensdag een dag met mijn dochter in Gent ingepland. En die zal ik niet verschuiven.

Dan zijn er nog steeds de kopzorgen rond Canada, ik zoek een manier om daar langer te verblijven eens Wim in pensioen is. Maar dat is mijn droom en niet die van Wim, waar ik kan inkomen. We hebben samen gedroomd en toekomstplannen gemaakt, maar ineens wil ik een bocht maken van 45 graden door twee maand per jaar in Canada te verblijven , maar daar zijn we helemaal nog niet uit, dat was niet de droom die voor ogen hadden samen.

Laat ons beginnen met in augustus naar ginds te gaan, de buurt te bekijken waar Amaury naartoe verhuist. Misschien de mogelijkheid bezien om zijn blokhut die op het einde van zijn bos staat op te knappen en dat als vakantiewoning te gebruiken.

Maar ik ben er nog niet eens geweest, want ze wonen er nog niet , ik kan dus helemaal niet inschatten wat er me te wachten staat.

Het maalt in mijn hoofd en ik vind geen oplossing.Dat een kleinkind voor zo een impact zou zorgen op mijn leven had ik nooit verwacht.  Sowieso kunnen wij nu nog niet weg voor twee maanden, want er zijn nog de ouders van ons die alle drie hoogbejaard zijn en zorgen nodig hebben.

En zo heb ik hier terug mijn potje gezaagd. 😉

Maar er zijn ook positieve dingen! We hebben een spotgoedkoop uitje geboekt naar de moezel. 125 € voor twee nachten, twee keer ontbijt, twee keer avondeten, en dat voor twee personen. En onze reisvrienden gaan mee. Ja het is ons goed bevallen samen met die vrienden in Mexico. En dat smaakt naar meer! Zuid-afrika staat ook op de planning, maar nog niet voor volgend jaar hoor.

Volgend jaar dan gaan we paaseitjes rapen met Ellie! Ik heb een vlucht geboekt voor eind maart. Jullie kennen ondertussen mijn strategie,  bijna een jaar vooraf boeken. Zo kost ons ticket slechts 422 €, als je bedenkt dat we vijf jaar geleden tegen de 900 betaalden. En ok, het is wat omslachtig. We vliegen eerst naar Amsterdam en van daar naar Boston, en van daaruit naar Halifax. Met telkens 3 uur overstaptijd ertussen. Liever wat moet wachten dan alweer onze aansluiting moeten missen, want ik heb het gehad na in 2016 eens drie dagen onderweg geweest te zijn.

Morgen naar de vdab eens gaan praten met de verantwoordelijke van het Gtb project om te zien welke job ik eventueel nog zou kunnen  doen. We zien wel. Ik zou echt wel graag nog “iets” kunnen doen, wat meer verdienen zou aardig meegenomen zijn , als ik elk jaar naar Canada wil.

Zo, fijne vakantie iedereen.

 

4 gedachtes over “En zo gaat het hier momenteel.

  1. Ook een fijne vakantie voor jullie !
    Woe. genieten met je dochter, altijd leuk.
    En kijk maar verlangend uit naar aug. voor je kleinkindje terug te zien, en er volop van genieten.

Geef een reactie

