Een paar dingetjes van mijn bucketlist geschrapt!

Wel ik ben weer boven water, wonder boven wonder. Een goed gesprek bij de huisarts en mezelf erdoor gesleept door weer volop aan de paleo te gaan. En ja, kijk, we zijn een weekje ver en ik voel het al. Het zal vast weer een tijdje goed gaan en daarna terug een beetje kwakkelen, maar laat het nu vooral goed gaan.

En een paar muziekevementen hebben ervoor gezorgd dat ik twee dingen van mijn bucketlist kan schrappen. Vooreerst we zijn vrijdagavond naar Labadoux geweest, een kleinschalig muziekfestival hier in de buurt. Eens een festival doen stond idd nog op mijn bucketlist en die is met deze geschrap, met dank aan mijn schoonzus en schoonbroer, waar we de tickets van kregen.

Wij vrijdag dus weg. We keken vooral uit naar het optreden van Daan en van de Levellers. Ik genoot van de ambiance die daar hing. Op een groot middenplein, een oase van lichtjes en bellenblazers die voor een magisch sfeertje zorgden. Ik was uitgelaten als een kind, zo blij.

Het optreden van Daan ontgoochelde, en niet alleen maar heel de tent zat op zijn honger, wachtende op nummer als Exes en housewife. Neen Daan speelde heel zijn nieuwe cd, en eerlijk, er zat echt geen variatie in zijn nummers, het leken allemaal nummers om te spelen in een bruine kroeg. Alleen tijdens de bisnummers speelde hij Exes. Heel de tent ging uit de bol, maar daar was het een beetje te laat voor. Het bleef mij één bisnummer, en met veel gestes en capsones, trok hij terug backstage, zijn grijze dunne haren in de wind, en eerlijk, er was van de knappe Daan niet veel meer over. Soit, we gingen niet om knappe mannen te zien maar om goeie muziek te horen.

Wat nooit ontgoocheld zijn de Levellers. Van de eerste noot tot de laatste noot is het publiek dolenthousiast. En ik was maar al te blij dat we vroeg de tent waren binnengegaan om ons plaatsje tegen de hekken op de eerste rij te verzekeren.

En gelukkig maar  want middenin het concert werden er moshpitjes gevormd, werd er gecrowndsurf en euh, moesten ze mij een duw verkopen  ik was zeker tegen de vlakte gegaan met mijn kwakkel evenwicht. En dan besloot ik, jaja groter moet een festival voor mij niet meer zijn dit is best ok om vn mijn lijst te schrappen. De behoefte was bevredigd zeg maar.

Maar de levellers ontgoochelen nooit! Je wordt zowaar meegezogen in hun muziek. En het nummer met didgeridoo gaat door merg en been. De energy spat van het podium ondanks de middelbare leeftijd van de muzikanten. Heerlijk.

 

En het tweede muziekevenement waarover ik het had is ” een concert bijwonen in een grote keet zoals het sportpaleis. En daar heb tickets voor gekocht voor de band “the war on drugs” die spelen geweldige muziek, soft rock, heel melodieus , rustige nummers, enfin ook niet allemaal het mag ook niet te niet te rustig zijn , of we vallen in slaap.

Ik heb dat geboekt samen met een overnachting in een dichtbijgelegen B&B voor Wim zijn verjaardag. Het optreden gaat door op 4 november. Het staat al aangekruist op de kalender.Wat een vooruitzicht. En al die leuke dingetjes zorgen ervoor dat ik al mijn moed terug bijeengescharrelt heb en terug ben opgestaan.

 

 

4 gedachtes over “Een paar dingetjes van mijn bucketlist geschrapt!

  1. Goed dat je je beter voelt!
    En eerlijk, ik heb het nooit “gehad op” Daan, vind het een beetje een “dikke nek”, dat naast het feit dat hij wel een paar mooie nummers heeft, maar zodra een artiest kapsones krijgt is het toffe er voor ons af.

  2. There’s only one way of life…and tha-aat’s your own, your own, that’s your own. Dit verbind ik automatisch met de Levellers. Ik heb er mij zot op gedanst in m’n jonge jaren, die zijn dan ook geweldig goed. Ik ben vooral blij dat jij er zo van genoten hebt en vooral dit: dat er nog vele, heel vele zulke momenten voor jou mogen komen.

Geef een reactie

