Help!

Het gaat al een tijdje niet goed met mij. Lichamelijk kan het er nog van door, ik ben momenteel ook veel minder actief dan een tijd geleden. Mijn hoofd zit vol, met vanalles, waardoor ik zelf veel vergeet, weinig informatie opneem, wanneer men mij iets verteld, tot grote ergenis van mijn ventje, die steeds alles moet herhalen en voor mij moet helpen onthouden.

Ik modder al een tijdje aan, het gemis naar mijn Canadeesjes en de zorg voor mijn moeder baart me heel veel kopzorgen. Ik kan het mentaal niet aan, om mijn moeder zo te zien aftakelen, ik maak me ook heel nerveus in de situatie zoals ze is en ik voel mijn krachten afnemen.

En het lijkt of ik mijn hoofd nog voller wil proppen met informatie zodat ik mijn twee grote zorgen kan vergeten. Ik google me te pletter, over vanalles. Wat ik nog wil bezoeken deze zomer in Nova Scotia of New Brunswick, mijn zoon woont bijna op de grens tussen die twee provincies. En dat googelen gaat ver , heel ver, tot revieuws van hotelletjes, of de verhuur van een mobilhome, het huren van een auto. Een bezoek aan een berenpark ( wat ik al niet meer wil doen ).

Het lijkt wel of dat ik me wil volproppen met positieve dingen, leuke vooruitzichten, om de twee grote boosdoeners aan te kunnen. En ik sta op crashen. Ok, we hebben een leuk weekendje gehad in Valkenburg, ik heb er van genoten, voelde me even beter, even weg van alles.

Maar nu sta ik er terug middenin. En dan mijn eetpatroon. Man man, dat is ook zoiets. Laat ik nu zeggen dat ik heel erg blij van lekker eten wordt. En ook van een aperitiefje vooraf met een paar hapjes als het kan. En een lekker flesje wijn. Een gezellige tète à tète. En dat zorgt ervoor dat mijn paleo op de achtergrond is geraakt. Want ik had het helemaal gehad met al die groentenstoofpotjes. Ik verlangde naar echte pasta, naar kaas, een roomsausje.

En ja, ik werd daar vrolijk van, het moment dat ik aan tafel zat. Ook eten draagt heel veel bij tot mijn persoonlijk geluk.

Maar dan is er de weegschaal. En ik durfde er niet meer op te staan, kochte broeken , ene maat groter dan wat ik droeg, en kocht een aantal nieuwe truitjes. En last but not least, ik kocht een bloesje in een grote matenwinkel, een lekker los hebbeding, waar je mijn buikomvang niet mee kan zien. Alleen doet het wijde-tent-model, wel zoiets in die richting vermoeden.

En ja, ik ben er opgestaan, op die bewuste weegschaal en ik zat een kilo onder het gewicht dat ik vermoedde , maar dat gewicht is 14 kg meer dan wat ik anderhalf jaar geleden woog, na 8 maand strikt paleo.

En dus heb ik al mijn moed samengeraapt en ben er deze morgen terug aan begonnen. En zo blijven we in rondjes draaien. Nu moet ik niet alleen vechten tegen die twee dingen waar ik moeite mee heb, maar ook nog tegen de kilo’s. Terug gezond eten. Gedaan met kaasblokjes bij het aperitief.

Maar ik weet het eigenlijk soms niet meer. Ik vecht tegen een depressie, , ik heb het gevoel dat ik altijd maar tegen allerhande “obstakels” moet vechten. Mijn geluk een beetje bijsturen door leuke dingen te gaan doen, dingen die me gelukkig maken.

Maar het is de kunst om het gewoon ” te zijn” en dat is even zoek nu, door mijn kopzorgen.

Volgende week heb ik een afspraak met iemand van de vdab in verband met een job. En eerlijk, ik hoop dat er iets uitkomt, dat mijn dagen terug een nuttige invulling krijgen, in plaats van thuis wat te zitten aanmodderen.

Misschien is dat net wat ik nodig heb. Zodat ik een excuus heb om niet meer om de haverklap naar Menen te crossen.Dat ik ook eens neen leer zeggen, omdat het niet anders kan.

Maar ik heb toch eens een afspraak gemaakt bij de dokter, ik denk dat ik even moet kunnen ventileren over alles. Ik hoop dat ik me daardoor wat beter voel.

Ik zal alvast beginnen met wat fruitsalade te maken, zodat ik daar vanavond naartoe kan grijpen als ik honger heb.

8 gedachtes over “Help!

  1. dat is allemaal niet eenvoudig
    k hoop dat je een job mag vinden die je aankan!

    jij had nog het geluk dat je vermagerde met paleo, hier ging/gaat er niks af
    maar k doe verder, iets meer gevarieerd maar nog altijd hoofdzakelijk groenten, en verder heel sober
    vermager ik er niet van t kan dan alleen maar gezond zijn

    voorzichtig met die aperitiefjes dat zijn boosdoeners hé 🙂

    succes met alles!

  2. Je hebt heel wat te dragen momenteel, geen wonder dat je stilaan aan het eind van je Latijn bent. Ik hoop dat eens goed ventileren je deugd zal doen!

  3. Ik herken het wel, je gevoelens van wanhoop, radeloosheid zelfs. Gezond eten is dan het laatst van uw zorgen. Ge wilt niet weten hoeveel bokes met choco ik al heb gegeten sinds ik thuis zit 🙂 🙂 Er rust dan ook een grote last op uw schouders, is er niemand die je daarbij kan helpen (met het deel van je mama dan), zodat je er alvast niet alleen voor staat?
    En gezond eten kan ook lekker zijn. Oké paleo wil zeggen geen kaas en eerlijk zonder kaas zou ik het niet lang trekken. Misschien helpt het al om meer richting Pascale Naessens te kijken? Dan is er iets meer keuze en vrijheid in ingrediënten.

Geef een reactie

