Oeps , en nu?

De aap is uit de mouw gekropen! Ik loop al een tijdje met de vraag hoe ik zo vermoeid ben, en het ook blijf. Ondanks dat mijn paleo zo strikt mogelijk volg,  tijdens de weekdagen althans. En ondanks mijn tourné minérale. Ik dacht dat ik daardoor als een jong veulen ging ronddartelen , maar niets is minder waar. Ik voelde me daar eigenlijk, niet slechter, maar ook niet beter door en er ging geen gram van af!

Dat is nog zo’n heikel punt! Waar komen de kilo’s vandaag ondanks mijn paleo. Wat is het verschil tussen nu en twee jaar geleden toen ik er aan begon en de kilo’s er af vlogen.

Ik heb uiteindelijk een afpraak gemaakt bij de huisdokter en die heeft bloed afgenomen. En wat blijkt, ik heb ijzer ” te veel ” ja je leest het goed, het is wel degelijk te veel!

En off course, ik zou Chrissebie niet zijn als ik onmiddelijk dokter google raadpleeg en lees dat een teveel aan ijzer kan zorgen voor een slecht functionerende lever ( wat op zijn beurt dan weer voor vermoeidheid zorgt. )

Het kan er ook voor zorgen dat mijn schildklier in de war is en ik daardoor die kilootje ben bijgekomen, wat onlogisch was.

En dan vertelde meneertje Google me ook dat ik een ijzerarm dieet moet volgen. En laat dit nu volledig haaks staan tov paleovoeding.

Wat niet mag :

broccoli, vet, varkensvlees, orgaanvlees, rood vlees, sla, fruit ( wegens te veel vitamine c ), pure chocolade, en gedroogd fruit. Koffie ( eum die drink ik met sloten ) en alcohol, ja dat is eigenlijk nergens goed voor, het is alleen lekker!

Wat dan wel gepromoot wordt maar totaal niet paleo is.

frisdrank, volkoren produkten, melk , vis kaas, margarine en ijzerrijke groenten maar eens in de week.

 

En zo ben ik even de war, wat ik nu het beste doe!

Ik zal beginnen met het afzweren van koffie wat volgens mij het moeilijkste zal zijn , minder wijntjes drinken in het weekend. Ik zal thee leren drinken en voorlopig even geen fruit meer eten en dan hopen dat mijn ijzer daar al voldoende zakt.

Ik ben van kindsbeen af een heel gevoelige lever en eum, ik moet mijn lever een beetje ten vriende houden, ik heb hem nog veel te lang nodig.

En ik ben de dag begonnen met een volkoren boterham ( niet paleo ) en thee van rode vruchten, euh, eerst toch 1 kopje koffie gedronken. Maar we zullen het afleren!

 

4 gedachtes over “Oeps , en nu?

  1. Niet simpel he. Ik wilde net wat vegetarischer gaan leven en dan is dat B12-tekort daar waardoor ik plots toch vooral dierlijke producten moet eten…. En ijzertekort (een licht weliswaar) hoort er ook bij. Heb Dr. Google ook al uitgebreid geraadpleegd en kwam daar ook tegen dat er idd teveel ijzer in uw lijf kan zitten ook, dat wist ik voordien ook niet!

Geef een reactie

