Lente!

Ik doe daar zowat bijna een vreugdedansje bij! Misschien kan een beetje zon me uit mijn winterdip halen en mijn vermoeiend lijf ruilen met het lichaam van een jonge hinde, haha, ik vrees dat dit een utopie is, maar een mens mag al eens een beetje hoop hebben.

Ik heb me voorgenomen om elke dag één werkske te doen bovenop, het koken en de opruimrondjes. Een kastje, één lade maar uitmesten. Komaf maken met mandjes vol prullaria. Mandje op het boekenrek, mandje in de keuken , rommelschuifje hier en daar.

Ook een overload aan prullaria zullen moeten wijken om het huis wat soberder te maken, wat ordelijker. Niet dat ik er een steriele doos van wil maken met een interieur dat zo in de boekjes kan staan, neen in ons huis mag geleefd worden en daar hoort dan een dekentje bij die over de leuning van de zetel ligt, daar mag dan ook een stapel krantjes en boekjes, zolang het idd een stapeltje blijft en geen toren die dreigt om te vallen.

Hm, een nieuw salon zou ik wel willen, onze zetels raken doorzeten, hier en daar beginnen er wat resorts naar boven te priemen. Er is maar één groot struikelblok om een nieuwe te kopen, enfin twee eigenlijk. Ten eerste we willen eerst nog sparen zodat we de volgende keer voor kwaliteit kunnen gaan, en die centjes hebben we nog niet bijeen gespaard. En ten tweede er is ons Misty die naar hartenlust ronddartelt op de zetels. IK vrees ervoor dat ze dit ook in nieuwe zetels zal doen, dus best nog een beetje wachten tot ze in haar middelbare leeftijd komt en minder speels wordt.

Ja Chrissebie krijgt lentekriebels, maar gaat morgen toch eens langs de dokter , alvorens er in te vliegen, want ik voel me nog steeds niet super , heb vaak pijn in de borst, voel me heel moe. Vandaar toch eens zien of er niets anders aan de hand is dan gewoon een beetje fibro en dus eerst een beetje bloed gaan prikken, ai, brr, ik hou niet van die naaldjes, maar als het moet, dan moet het , nietwaar.

Fijne lente iedereen!

 

3 gedachtes over “Lente!

Geef een reactie

