Tien jaar geleden zeiden we ja!

Deze week zijn we tien jaar gehuwd. Op 2 februari wettelijk getrouwd in Meulebeke, ( vind daar geen foto van, ik vond dit huwelijk trouwens niet zo belangrijk )

Belangrijker was ons huwelijk op 12 februari op het eiland Mauritius. Daar zijn we op het strand getrouwd. Dat was eigenlijk mijn droomwens. Ik had Wim gezegd , als wij ooit trouwen, dan wil ik trouwen op Mauritius. Ik ken het eiland sinds mijn jeugd, waar internet nog niet bestond. Waar ik een paar pennevrienden had. Ik was zelfs heel erg platonisch verliefd op een zwarte droomprins. Maar dat is een ander verhaal 😉

Ja ons Chrissebie had “dure ” dromen, en het zou er waarschijnlijk nooit van gekomen zijn, als we die reis niet gewonnen hadden met Radio Donna indertijd. Eigenlijk hadden we een reis naar de Malediven gewonnnen met vier personen, maar die hebben we kunnen ruilen , na het schrijven van een mooie mail, naar Radio Donna, waar ik mijn droom had uitgelegd en dat ik er nu zo dichtbij zat maar dat we op de malediven niet konden trouwen.

En zo zie je maar dat je nooit, maar dan ook “nooit” je dromen mag opgeven. Jaren heb ik me aan die droom opgetrokken, toen ik in de miserie zat, met een echtgenoot die meer dronk dan verkocht in onze zaak, waar ik op den duur eigenlijk alleen voor stond. En ik had een muntstuk van Mauritius aan mijn nek hangen, ooit gekregen van iemand die er geweest was. En telkens ik het moeilijk had, nam ik het muntstuk in mijn twee handen en zwoer dat ik ooit mijn droom zou waarmaken en naar het eiland van mijn dromen trekken.

Ik hoef jullie niet te vertellen dat dit een prachtige reis was, waar ik één van mijn vroegere pennevrienden heb ontmoet en waar Wim en ik onze trouwbeloften hernieuwd hebben. Dit was echt heel speciaal, al hebben we niet meegedaan, aan het inhuren van fotografen, het bestellen van een duur bruidboeket. Neen we hebben zelf bloemen geplukt en die op een draad geregen die in ons naaisetje zat in een schuif in de hotelkamer.  En dat maakt het nog prettiger, toen we als stoute kinderen hibiscus gingen plukken en lekkere frangipanepbloemen, die heerlijk roken.  Na het huwelijk hadden  we een diner op het strand, samen met onze vrienden die me met ons meegereisd waren. Mijn hartje krijgt zo warm als ik daar aan terug denk.

Voor wie graag eens in de sfeer komt, zie hieronder het liedje dat Ruan Clarel voor ons zong, samen met het meisje, waarvan ik de naam niet meer weet.

 

13 gedachtes over “Tien jaar geleden zeiden we ja!

    1. Ik kwam erop om hierover eens te bloggen omdat ze bij travelbird een reis naar Mau aanbieden voor iets van een goeie 1250 euro, te vertrekken van uit Amsterdam en mijn hartje deed van boem boem, boem, . Travelbird heeft soms mooie aanbiedingen. Daar is ook Brubeck mee naar Canada geweest las ik. We hebben al vaak hotelletjes en kleine reisjes hiermee geboekt, maar nog nooit geen verre reis.

  1. Van harte gefeliciteerd met jullie 10 de huwelijks verjaardag Christa en Wim.
    En geniet van jullie reis !

    Wij zijn in mei ook 10 jaar getrouwd.

Geef een reactie

