Peniskoker.

Ik vroeg mijn mannetje om een woord, waarover ik zou bloggen. En al lachend zei hij,  “peniskoker”. En hij keek een beetje raar toen ik zei, “okee, ik blog over een peniskoker”. En hij heeft geen flauw idee, welke richting dat blogje uit zal gaan, maar ikke wel!

Wie herinnert zich nog het programma ” toast cannibale “? Dat ging over doorsnee gezinnen die een week gingen leven in etnische stammen. Zo herinner ik me nog zo goed, de uitzendingen over Namibië, een West-Vlaams gezin, die daar bij een stam te gast waren, die hun haar insmeerden met een soort oranje klei. En ow, ik wou zo graag in hun plaats zijn!

Het jaar daarop, werden er opnieuw gezinnen gezocht en prompt schreef ik ons in, met ons nieuw samengesteld gezin, met zes plus nog eens het lief van oudstedochter die min of meer bij ons inwoonde.

Groot was mijn verbazing dat we uitgenodigd werden voor de preselectie. En wij met zijn allen, met twee auto’s naar Zaventem, helemaal van uit het grensstadje Menen waar ik toen woonde.

Ik zie ons nog allemaal zitten, netjes op een lange rij! Een bonte mengeling en diverse leeftijden. Er was mijn zoon die toen op dit moment van zijn computer niet was weg te slaan, mijn dochter in haar zwarte kleren, piercings, en zware bottines. Het lief, de muzikant van Vlaamse metal, mooi lang haar had die. Er was uiteraard onszelf, mijne Wim en ik die toen nog een latrelatie hadden. En zijn twee kinderen die een stuk jonger waren.

En ze stelden ons vragen, hoe we zouden reageren als we ons haar zouden moeten afscheren om bij een stam te horen, en of we ook een “peniskoker” zouden dragen, die vraag werd uiteraard aan de jongens gesteld.En ik denk dat we wat overenthousiast waren, want we antwoorden overal heel positief op!

Of we rare troep zouden eten, in een hutje slapen enzovoort. Er werden ons ook stunten verteld, want het blijft uiteraard ook televisie, en er werd in dat programma ook veel gemanipuleerd, zoals, het eten dat wij als Belg voorgeschoteld zouden krijgen, zou nooit hetzelfde zijn als wat de plaatselijke bevolking daar eet, omdat wij ziek zouden worden omdat we dat soort voedsel niet gewoon zijn. Maar er werd voor gezorgd dat het er hetzelfde uitzag.

Dan was er nog het verhaaltje van de aap die zogezegd geschoten werd door één van de logerende bezoekers. Wel die aap hadden ze dood op de markt gekocht en dood in de boom gezet en zogezegd eruit geschoten.

Enfin, wij vonden het allemaal wel heel interessant om die verhalen te horen, en we waren razend enthousiast.

Maar helaas, we zijn nooit geselecteerd geweest!

3 gedachtes over “Peniskoker.

  1. Stiekem zou ik het ook wel zien zitten om met zo’n programma mee te doen. Anderzijds zou niet willen op TV komen, slechts gehuld in een peniskoker. Mijn familie én werkgever zou zich rotschrikken.
    Misschien een radioprogramma, dan?

      1. Ik wou al voor de t.v buis zitten om te kijken naar die bange gezichten van wat gaat er hier gebeuren ? De ganse familie aan het eten van een aap die niet te busselen was en de rare bevolking die hen hadden gewassen met oranje klei . En dan nog maar niet van een peniskoker te spreken . Er kwam veel af op de familie en al die vragen ?Jammer dat jullie er niet bij waren .Ik was zeker supporter van het programma.Misschien later nog een kans

Geef een reactie

