Tankini

Ik heb welgeteld nog 35 dagen alvorens ik me in mijn tankini moet hijsen! Kleine paniek. De ene is te klein, de andere is te groot. En een bikini, neen daar waag ik me niet meer aan met mijn zwabberbuik. Ik hou die het liefste verstopt on het lapje stof die het verlengde is van het borstengedeelte van de tankini.

Wat een geniale uitvinding! Hoewel iedereen dat niet vindt, en velen zich vol zelfvertrouwen nog vertonen in een bikini hoewel ze de die al lang ontgroeit zijn. Ik hou niet van uitpullende bikini’s. Ze benadrukken alleen nog maar eens dat er te veel vet op het lichaam zit.

Ik stel me alleen de vraag of ik me nog een maatje moet aanschaffen dat tussen de twee maatjes inzit. Er zijn ook nog twee andere mogelijkheidheden, of ik kom nog tien kilo bij of ik val tien kilo af.

Neen in 35 dagen is dat onmogelijk haalbaar, ik moet daar niet flauw overdoen. Zo’n crashdieet is voor niemand goed. Ik vrees dat ik in 35 dagen helemaal niets zou mogen eten. Misschien in dat geval best mijn mond toenaaien!

Ik ben sinds een tijdje terug serieus aan de “paleo”, lichamelijk voel ik me al terug een heel stuk beter daardoor. Maar de kilootjes gaan er heel moeilijk af.

Het enige waar ik nog op kan beknibbelen is mijn weekendjokers verbeurd verklaren en  geen uitzonderingen meer toestaan . Geen aperitiefmomentjes meer, met Gin -tonic, kaasblokjes, olijven en salami, over een overdreven portie noten, die ook niet meer gezond zijn als je er te veel van eet.

Ook mijn glaasjes wijn op zaterdagavond, mijn streekbiertje op zondagavond. Ik wil het allemaal een tijdje op hold zetten. Ik zie het als een soort zuiveringskuur voor mijn lichaam. Na al dat feesten, waar we maar blijven klinken op het nieuwe jaar, nu eens met ons moeder, dan met vrienden, familie, of gewoon met elkaar. Alles is goed om eens aan de wijn te zitten.

Ik wil dus een tijdje ” van den drank ” blijven. Ik wil ook van zijn levens niet meer verslaafd raken aan iets, zoals ik vroeger aan het roken verslaafd was. En wat alcohol betreft heb ik  indertijd te veel meegemaakt met mijn eerste echtgenoot zaliger, die helemaal aan de drank is ten onder gegaan. God hebbe zijn met jupiler doordrenkte ziel.

En het is een feit dat wij Belgen heel royaal met alcohol omspringen . Het zit zo in ons systeem gebakken. We trekken de deur nog maar open en we vragen onze gasten al wat ze willen drinken. Pintje , wijntje?? zelden vragen we  ” watertje, cola-ke ” ?

Ik ben niet van plan om voor altijd en eeuwig geheelonthouder te worden, daarvoor drink ik veel te graag een goed flesje rode wijn. En precies daarom wil ik goed mijn grenzen bewaken.

Maar ik koester de stille hoop om toch nog een paar centimetertjes minder heupvet te hebben, hoewel de kilos er altijd eerst aan de bovenkant van mijn lijf afgaan.

Want eerlijk, ik weet niet of er nu tankini’s in de winkels te verkijgen zijn,  En een speedo bakpak van de sportwinkel zie ik ook niet zitten. Ik wil de air niet hebben een sportief type te zijn, ik wil de mensen niet bedotten, want sport , o neen, ik verveel me al als we meer dan een half uurtje wandelen met de hond. Laat me dan maar eerder de straten van de stad aflopen, waar ik me kan begapen aan de mensen, de terrasjes en de winkels en hier en daar een hond die zijn poot opheft tegen een geparkeerde auto, hoewel dat uiteraard ook geen wereldnieuws is. Bon, we zullen maar eens beginnen met een voorraad water in huis te halen.

14 gedachtes over “Tankini

  1. Ik ben zelf ook een tankini fan. Ik heb gewoon niet genoeg zelfvertrouwen om in bikini rond te lopen en mijn buik is ook zo wit dat hij bijna licht geeft. In de winkels vind ik echter niet vaak wat ik zoek, maar online wel. Op de webshop van Esprit hebben ze bijvoorbeeld hele mooie.

      1. Ik zie het ook als een soort kuur, want ik mag dan paleo eten, en zo gezond mogelijk. Hoe lekker het ook is, alcohol is vergif, vooral voor de hersenen. En ik hoop dat ik na die kuur niet ga compenseren. 😉

  2. In februari gaan ze in de hobbyclub proberen alleen water te drinken en ook in het dienstencentrum in Waregem . Sedert dat ik in het ziekenhuis lig schommelt mijn gewicht ook , maar de laatste week ben ik 2 kg afgevallen door constant water en water te drinken ( daardoor ging mijn suiker naar beneden ) , maar ik leef wel meer dan al die koeken en vele eten . Dus Christa de moed niet opgeven en veel fruit eten , bruin brood , water en nog eens water drinken . Veel succes

  3. Ik draag zelf nog een bikini, maar als ik recht sta doe ik er een pareo over.
    Het belangrijkste is dat je je goed voelt. Ik ben vroeger naar Infraligne gegaan (wat vond ik dat vreselijk) maar het werkte wel echt (centimeters kwijt en cellulite weg)

Geef een reactie

