Zomersolden in de winter

Chrissebie heeft vaak rare kronkels, dat zal jullie niet helemaal onbekend zijn. Zo zijn wij vandaag het winkelcentrum gaan afschuimen naar zomerkleding. Zotjes? Wel het zit zo, in februari vieren we onze tinnen bruiloft! Wist niet eens dat dit bestond, dank aan dr google!

Omdat te vieren maken we een exotische reis naar Mexico, uiteraard kijk ik daar al geweldig naar uit, want ik heb namelijk geen baksteen in de buik zoals de meeste belgen, maar een vliegtuig! Ja reizen is een prioriteit in mijn leven,  al moet ik dan vaak beknibbelen op andere dingen.

Anderhalf jaar geleden heb ik na het verlies van om en bij de 20 kg, serieus de kleerkasten gekuist en wel een halve container kleren, juist ja, naar het containerpark gebracht. Met de volle overtuiging, “nooit meer dik” Ik kocht nieuwe kleren met mondjesmaat, want stel dat ik nog afval, of stel dat ik terug bijkom. En inderdaad, nadat de weegschaal op zijn laagst stond op 69 kg, is ze dit jaar terug gestegen, naar, hou u vast 80 kg. En neen, ik ben er niet fier op. Vandaar mijn motivatie om er terug keihard in te vliegen dit jaar. Na het grote verschot bij het zien van de cijfer 8 ben ik toch al een beetje terug afgevallen, mijn weegschaal is stuk, maar ik voel het al een beetje aan mijn kleren. Dus shhhht, niet te snel victorie kraaien.

Maar soit, ik pas niet meer in alle kleren die ik in de zomer van ’15 kocht. en aangezien we niet op een naaktstand verblijven, ( niet dat ik dat ooit zou doen, maar dat even terzijde ) zijn we vandaag mijn voorraad kleren gaan bijvullen. En het was best interessant, losse zomerbroeken aan 5 € t stuk,  zomertshirts, die me niet te nauw aanspannen. Ik wil er namelijk niet uitzien als een michelinvrouwtje op het strand van Playa del Carmen.

Een goedzittende drie kwartbroek om de sites van de Maya’s te gaan bekijken. Nu nog kilo’s bruinen zonder zon smeren voor vertrek, voor het geval dat ik in de weinige gevallen een kleedje zal dragen.

En ik ben tevreden met de buit. Goedkoop geschoren ,zeggen we hier! Ik kan op mijn twee oren slapen. Mijn broeken zullen niet openspatten bij het wandelen, de vetkwabbetjes kunnen er overal bij! En als ik dan tegen de zomer er toch in slaag om een paar kilos af te vallen, wel dat zien we dan wel weer! En nu ga ik wat lezen in de reisgids die ik met nieuwjaar cadeau heb gekregen, mij mentaal voorbereiden zeg maar.

 

 

9 gedachtes over “Zomersolden in de winter

  1. Hoe bedoel je dat je niet op een naaktstrand verblijft? Het zijn er toch de temperaturen voor??
    Goedkoop geschoren? Ik ben ook West-Vlaming, maar die term heb ik nog nooit gehoord. Ik noteer in mijn boekje: “Goed Geschoren – Chrissebieaans voor ‘goedkoop gediend’ “

    1. Ik ben als tiener eens op bezoek geweest op een nudistenkamp en toen ik posturen naakt zag lopen, zoals ik er nu ongeveer uitzie, zei, ik , amai, zo zou ik niet naakt willen lopen, vandaar ….. 😉

  2. Op naar uw vakantie , jullie kunnen er maar van genieten na een koude winter . Ik hoop dat het warme weer uw lichaam veel rust en kalmte geeft ,dat hebt u wel nodig na zo een stress- toestand . Veel vakantiegenot en op naar nog vele jaren huwelijk met Wim

Geef een reactie

