Tijd voor aktie.

Ik heb me serieus herpakt, terug streng aan de paleo en mijn lijf vaart er wel bij. Ik voel me stukken beter en energieker dan een paar weken geleden. Vooreerst heb ik twee weken geen oppasopdrachten gedaan. Had een mail gestuurd dat ik op mijn tandvlees zat en twee weken rust wou inlassen. En dat in combinatie van terug gezond gaan eten, zorgt er voor dat ik een stuk rustiger geworden ben, veel energieker en de pijn is er wel, maar er valt mee te leven.

En vanavond heb ik een vergadering gepland met mijn broers. Er moeten bepaalde dingen veranderen. Het begint een beetje in het honderd te lopen bij mijn moeder. Haar aankoopgedraag en daarop aansluitend het wegwerpgedrag begint de spuigaten uit te lopen. Er moeten ook dingen beslist worden voor de toekomst, en dingen niet alleen bespreken, maar er moet ook handeling komen. En dat voor iedereen. Iedereen zal een taak op zich moeten nemen. Ik ben moeder Theresa niet.

Het wordt een harde noot om te kraken, want alweer zullen we moeten inbinden aan vrijheden voor mijn moeder, dingen die te gevaarlijk worden, zoals zelf koken is niet meer verantwoord.

Ik droom ook luidop over een nieuwe job, ik wil echt heel graag terug een paar uur werken op een dag. Ik wil ook terug wat geld verdienen , zoals iedereen, want ik zie mijn spaarboek zo afsmelten dat het me beangstigd voor de toekomst.

Een nieuwe job zal ook inhouden dat ik andere dingen zal moeten loslaten, pijnlijk maar noodzakelijk. Al hangt het natuurlijk af welke dagen en uren dat ik moet werken.

Ik wil best mijn vrijwilligerswerk nog blijven doen, want mijn hart bloedt als ik aan mijn zorgmensjes denk die ik in de steek zou  moeten laten. Ik probeer daar niet te veel aan vooruit te denken.

Maar kijk, ik ben tevreden, ik sta mentaal steviger in mijn schoenen, leef terug wat rustiger, zonder door het leven te vliegen als een wervelwind. Ik voel me lichamelijk veel beter en ja, ik voel me gelukkiger zo! Ik moet hier dus van leren en proberen om het zo te houden.

Ik wil die trend verder zetten in 2017 en opnieuw tien kilo afvallen indien mogelijk. Ik heb het gevoel dat er al een kilo of twee van af, maar onze weegschaal is stuk en dat is maar goed zo. Mijn lievelingsjeans zit wat minder strak, al moet er nog af om in mijn twee andere levis-broeken te kunnen. Maar ik wil en zal er terug ingeraken, zonder op mijn bed te moeten gaan liggen om ze toe te krijgen en heel de dag met buikpijn te lopen omdat de band veel te hard aanspant rond mijn buik.

Ik streef er niet naar om een superstrak lijf te krijgen dat is een utopie voor mij, maar ik wil terug het gezonde bmi van een jaar geleden. Kruisen jullie allemaal jullie vingers voor mij?

 

 

14 gedachtes over “Tijd voor aktie.

  1. Fingers crossed ;-). Ik wens jou toe dat je je doelen kan bereiken. Leuk dat je je goed voelt bij Paleo. Zelf heb ik ook al vele dieetvormen geprobeerd, dat heb ik inmiddels opgegeven. Ik vaar bijvoorbeeld goed bij ‘Nooit meer diëten’ van Sandra Bekkari ;-). Hopelijk loopt het ook allemaal wat los ivm de familiaire regelingen.

Geef een reactie

