2016

Het is weer van dat, het jaar loopt op zijn einde! Elk jaar sneller en sneller terug kerst, terug nieuwjaar…….

En we kijken eens terug op de leuke en de minder leuke dingen.

  • De gebeurtenis van het jaar was , inderdaad, de geboorte van mijn kleindochter en mijn bezoek aan haar begin maart. Het was geweldig een weekje samen door te brengen en een week te moederen, kokerellen voor de jonge ouders, zodat zij zich volle bak konden smijten op het voeden en verzorgen van kleine Ellie.
  • In het voorjaar heel veel plannen gemaakt. Feestje georganiseerd voor mezelf en voor de 80 ste verjaardag voor mijn moeder.
  • Een geweldige reis naar Andalousië. Heel veel gezien, genoten, gelachen, gedronken en lekker gegeten. Hoewel we al veel verre reizen gedaan hebben was dat een reisje dat eruit sprong, na onze Turkije reis van het jaar ervoor, die echt tegen was gevallen.
  • De controle door madam de adviseur die mijn leven goed doorheen heeft geschud, me heel veel stress heeft bezorgd. En de gevolgen ervan.Madam had beslist dat ik terug moest werken. Dan kwam ik in een roller coaster van heen en weer geloop van syndicaat naar controledokters allerhande. En deze week viel dan het verdikt. Ik ben blijvend 33 procent werkonbekwaam en kom in aanmerking voor aangepast werk. Geen idee wat dat zal inhouden en of ik idd iets zal vinden dat ik aan zal kunnen. Het wordt vast een verrassing voor het 2017.
  • Het weekend met mijn stiefjes en hun liefjes, wat heel leuk was.
  • De week dat mijn Canadeesjes zijn afgekomen en de vier dagen samen in Nederland die zo leuk waren.
  • Twee grote minpunten zijn het feit dat mijn mama mentaal zo achteruit gaat, zoveel zorg nodig heeft en ik me uit de naad werk om haar zoveel mogelijk te helpen en  ik daardoor zelf overstresst ben, vermoeid en het eigenlijk niet aankan.
  • Het feit dat ik mijn paleodieet niet meer volhoudt ondanks dat ik weet dat het me zo helpt en me zoveel beter maakt. Al die stress en tijdsgebrek zorgen ervoor dat ik er niet meer in slaag  en de gevolgen zijn dramatisch, tien kilo erbij en opnieuw het gevoel dat er een trein over mij gereden heeft , na een dagje shoppen , of een uitstapje en dat terwijl ik me zoveel beter voelde. Dat wordt dus een groot werkpunt voor 2017.

Op naar een nieuw jaar dus, niet wetende wat het me zal brengen, vast veel dingen waar we niets aan kunnen veranderen, maar ook dingen die we zelf in de hand zullen hebben.

Ik wens jullie alvast gezellige feesten. Geniet van de mooie momenten samen.

12 gedachtes over “2016

  1. Ik hoop dat je gezellige feestdagen achter de rug hebt en wens je alleen maar goede dingen toe in 2017! En wie weet, een toffe ‘aangepaste’ job? 🙂

  2. Beste wensen voor het Nieuwe Jaar met gezondheid en vol interessante jobs . Een mama die zich wat beter voelt in haar vel en een vriend die niet lastig is . Hopelijk komt dit allemaal in vervulling .Liefs Anne

Geef een reactie

