Zot idee!

Heel af en toe heb ik een zot idee dat te gek is voor woorden! Waar ik het vandaan haal, geen idee, maar het is er plots en dan laat het me niet meer los!  Mijn mannetje houdt zijn hart vast als ik zeg dat ik weer eens een zot idee heb! Dan denkt hij meestal al dat ik weer ergens een vliegtuigticketje links of rechts geboekt heb! Neen, neen, geen vliegtuigtickets deze keer. Het vakantiebudget voor volgend jaar is volledig op, dus……

Ik zat hij deze week te dagdromen, over een nieuwe keuken, badkamer, en ja dat is nodig. Toch als we niet meer willen verbouwen als we 70 jaar zijn, moet het tussen nu en twee jaar gaan gebeuren! Hoewel ik daar vreeeeeeselijk tegenop zie. Ik mag er niet aan denken , vloeren uitbreken en hier camperen tussen het stof, brrrr, helemaal niet mijn ding, maar geef toe, wie zijn ding is het dan wel! Ik denk dat niemand daar voor staat te springen!

Enfin, maar terwijl we toch aan het dromen zijn kan ik er evengoed nog maar een nieuwe living bijdromen ook. Ons salon is doorzeten, onze schouw ouderwets en de vloer, tja , dat is natuursteen , ooit heel mooi geweest maar helemaal niet meer hedendaags.

En dan is er nog de eetplaats! Een oerdegelijke eiken eetplaats, rustiek en robuust. En eigenlijk zonde om ze zomaar weg te gooien of gratis door de kringwinkel te laten ophalen.

Dus had ons Bie het lumineuze idee om haar eetplaats te laten recycleren! Jaja, horen jullie het nu ook in Keulen donderen, mijn ventje in elk geval wel. Helemaal verzagen en terug hele planken van de stukjes maken, moet toch kunnen , denk ik toch?? Of is dat niet realistisch??

Ik wil eenvoudige rechte hangkasten, een lang buffet en een barkast, zoals het nu is, maar dan in de moderne versie, en een lange , maar smallere tafel.

En dan gaat ons Chrissebie googelen, naar recycleren van meubelen. Of recyclage van hout. Eén firma maakt vezelplaten met gerecycleerd hout, het is zoiets wat ik wil, maar dan wel met hele grove stukken hout in, echte blokjes en balkjes eiken hout. Daar heb ik een firma voor gevonden in de buurt, t is te zeggen, “gewone vezelplaten”, maar dan kunnen ze me onmogelijk garanderen dat de vezelplaten gemaakt zijn uit onze oude eetplaats en dan heb ik zoiets, van tja dan hoeft het voor mij ook niet. We zetten ook geen as op de schouw van een andere overledene als mijn vergelijking niet te luguber is. Maar ik kan het daar het best mee vergelijken. Mijn excuses daar in elk geval voor.

De andere firma is een firma die meubelen maakt van oud steigerhout en zo en die hebben me om foto’s en meer uitleg gevraagd. Daar heb ik voorlopig nog niets mee gedaan. Maar die hebben me in elk geval niet uitgelachen! Dat is al iets, en euh, we zien maar als we effectief iets met het zot idee gaan doen! Wie tips heeft, steeds welkom hoor!

 

7 gedachtes over “Zot idee!

  1. dag zot idee , ook héél mooi is is je meubels laten zandstralen , ik ken iemand die dat deed doen , sommige deurtjes eraf of verplaatst , glazen deurkes eruit , en het resultaat is fantastish even duur als nieuwe maar ze hebben alléén nieuwe moderne stoelen bijgekocht , maar het resultaat is fantastish echt , en ze hebben nog hun degelijke meubels over al zou je nie zeggen da het nog de zelfde eiken eetplaats is met wandmeubel , zelf heb ik een oude antieken kast geschilderd en is ook mooi geworden , slaapwelleke aan ons suppermadam ken ook iemand die een hele nieuwe keuken hebben , gemaakt van hun oude keuken , maar nieuwe handvaten en eenvoudige deurtjes , iemand anders heeft de hele keuken maar het was een eenvoudige witte helemaal beplakt met plastiek met hout structuur ook supper geworden , maar hoelang dit ga meegaan ??? nu suppermooi van een simpele keuken naar iets héél mooi véél succes

  2. Meubelen een nieuw leven geven kan soms al simpel door ze te laten zandstralen en zo de moderne cottage look te krijgen. Ik weet een goed en portemonneevriendelijk adres daarvoor in de West-Vlaanders (ik liet mijn keuken daar ooit onder handen nemen)

  3. Oeps, meubels patineren wordt ook al eens gedaan en ziet er dan ook heel anders uit. Ben vooral benieuwd wat het nu zal worden, jouw project ‘zot idee’. Herkenbaar ook, dat van ‘een idee hebben dat je dan niet meer loslaat’.

  4. Ben ook benieuwd naar het vervolg.. zelf helemaal geen ervaring mee. Dat is soms het ‘nadeel’ van degelijke/dure meubels: ze blijven maar bestaan en na 10-20 jaar ben je ze beu! Ik had hetzelfde met onze saaie beige zetel, die heb ik laten overtrekken en dat is een heel verschil. Maar verder zit ik nog met lompe, dure stoelen, die ga ik nooit durven wegdoen (cadeau van de bomma), maar ben ze nu al beu! ik denk dat ik dus beter af ben met Ikea en om de 5-10 jaar iets compleet anders kopen. Wegwerpmaatschappij… Ik hoop dat jij een mooiere en degelijke oplossing vindt!

Geef een reactie

