Lieve kleine Ellie

Dag mijn allerliefste prinsesje.

IK schrijf deze brief in het Nederlands, want ” you know, Granny speaks a little Eigen Kweek English “. Ik ben dus welbespraakter in het Nederlands.

Het is alweer bijna twee maand dat ik je voor het laatst geknuffeld heb in de luchthaven. Ik had het geluk tien dagen met jou samen te zijn. En mijn angst dat je mij niet leuk ging vinden was ongegrond, we hadden heel veel plezier samen! Maar ondertussen heb ik nog maar een paar keer geskyped met de papa, en de mama en met jou. En dan meestal met papa’s gsm, zodat jij me wel hoort maar niet ziet op dat kleine scherm.

En ik klaag ook niet elke dag dat je zo ver van me af woont. Want het allerbelangrijkste is te weten hoe gelukkig jullie daar zijn, over de grote waterplas. Gelukkig sturen mama en papa me veel fotokes door of filmpjes hoe je nu rondkruipt of in de winkelkar zit. Maar bovenal zou ik je willen knuffelen, spelen met jou en je aan het lachen maken. Fruitpapjes voor je maken en ja zelfs pampers verversen al ben ik van dat laatste niet zo wild .

Toen er dinsdag massaal Halloween werd gevierd bij jullie was ik er graag geweest. Je was zo schattig in je kuikentjespakje. Ik had je zo graag geknuffeld en iets in je cheat or trick-zakje gedaan. Want ik weet dat Halloween bij jullie heel belangrijk uit en het was te denken dat je papa en mama fier als een gieter waren om met je bij bekenden langs te gaan. En ja, dan heb ik een tikkeltje heimwee, ( lees maar, veel heimwee ) en dan durf ik al eens een traantje wegpinken omdat ik je zo mis. En ik kan dat niet goedmaken met om de haverklap cadeautjes op te sturen. Neen, ik wil gewoon ” granny-dingen met je doen.

Gelukkig weet ik dat je terugzie in Augustus en ik vooral niet gaan tellen hoe lang dat nog is. Ik heb me er al lang bij neergelegd dat we elkaar maximum 1 keer op het jaar echt kunnen zien.

En ik hoop heel erg dat je later langer op vakantie zal kunnen komen en dat we dan leuke avonturen gaan beleven. Dan wil ik zotte dingen met je doen. Dan kruipen we samen in de mouse hunt op de kermis en ga ik heel luid roepen en lachen. Dan eten we suikerspin en bak ik pannenkoeken voor je. En ik zal je grappige dingen leren zeggen in het Nederlands, zodat papa achter me zit en ik een standje krijg omdat ik jou gekke dingen leer.

Maar ondertussen blijf ik een beetje je cyber-oma die je meer ziet in het kleine schermpje dan Irl zodat we dat zo mooi zeggen.

Maar nu ben je bovenal mijn kleine kuikentje, mijn bolleboos, mijn kleine patat, my little pumpkin.

Lots of hugs, Granny from Chocolalaland.

14720391_10153849608461372_4362729776205318870_n

7 gedachtes over “Lieve kleine Ellie

  1. Och zeg, ziet dat nu! Dat is zo schattig dat ik er tranen van in mijn ogen krijg! Het moet zo hartverscheurend zijn om dat klein dropje niet gewoon effe te kunnen oppakken 😦

  2. Wat een dotje, jouw kleindochter. Ik kan het me voorstellen, dat gemis. IRL is altijd leuker, toch mooi dat je gelukkig bent om hun geluk. Ik wens jou nog vele hartverwarmende momenten om te koesteren, zowel op afstand als dichtbij. 😉

Geef een reactie

