Happy things!

Ik ben gisteren een potje gaan uithuilen bij de huisdokter. Het was me even allemaal te veel. Heel dat gedoe, rond dat medisch ontslag, aanvraag invaliditeit om aangepast werk te kunnen doen. Enfin, en maar papieren en papieren, en ik wordt binnenkort opgeroepen bij een dokter van de Rva, o wee, ik houd mijn hart al vast.

En daarstraks vond ik het welletjes om zoveel negatieve gedachten te hebben. Gedaan met het zelfbeklag en de dingen in handen nemen waar ik zelf iets kan aan doen.

  • Mijn gewicht, ik ging naar de winkels omdat ik een paar herfsttruitjes van doen heb. Of te klein, of te duur, of mijn buik stak erin uit! En ik maar zagen tegen dat spiegelbeeld. En dat terwijl ik het zelf in handen heb. Ik moet me echt herpakken , het brood terug laten staan, en koude schotels gaan maken in de plaats van de gemakkelijke boterhammen.
  • Mijn moeder. Nog eens een poging doen om een beetje meer te delegeren. Desnoods wat meer familiehulp nemen.
  • De papierwinkel. Wel alles is nu aangevraagd, t is nu afwachten tot ik bij die arts wordt geroepen. Ondertussen neem ik geen werk aan, eerst een beetje voor mezelf zorgen, want gisteren had ik echt het gevoel aan de rand an een depressie te staan en we zullen dat niet laten gebeuren! Ik wil nooit meer , lees goed, “nooit” meer terug naar die zwarte hel. Dus goed voor mezelf zorgen is de boodschap.

Ik zie dus drie negatieve punten. De eerste wordt terug een streefdoel na ons weekend. Het tweede punt wordt ook aan gewerkt en het derde punt is momenteel klaar. Dus tijd voor de leuke dingen! En  ik heb me tijdens een laatste kopje koffie voor vandaag een papiertje genomen en heb alle leuke dingen opgeschreven waar ik van geniet of in de toekomst zal genieten!

  • IK ben parfum gaan kopen met een bon die ik gekregen had voor mijn verjaardag! Chanche van chanel, ben er heel blij mee! Wat geweldig om zo’n lekker flesje in mijn bezit te hebben!
  • Vanavond nog eens bezoek van de plusdochter. Ik mag dan haar echte moeder niet zijn, ik  bemoeder ze heel graag, kook lekker en er staat ook een lekker drankje klaar voor vanavond. Kijken naar Belgium got’s talent moet voor een beetje humor zorgen. Dat zit dus ook al snor voor vanavond. ( Tja ik kon ook in mijn hoekje kruipen en alweer een emmer waterlanders wenen, maar daar doen we voorlopig niet meer aan mee ! )
  • Morgennamiddag komen vrienden van ons op de koffie, jammer dat ze niet lang kunnen blijven, we zullen ons dus weer moeten haasten om alles getetterd te krijgen!
  • Morgenavond gaan we naar de nieuwe show van Alex Agnew kijken, met dank aan de lieve dochter die voor een vroeg kerstgeschenkje gezorgd heeft. Wordt vast leuk. Zagen hem nog nooit live aan het werk.  Die kunnen we dan ook afvinken op ons lijstje Vlaamse stand up comedians. Alweer een punt voor het positieve scorebord.
  • Zondag gaan eten met de mama. Oke, het is ook een beetje zorgen voor haar ondertussen. Maar de voetjes onder tafel mogen steken is altijd leuk! We gaan ook een bloemetje plaatsen op het graf van mijn vader. Ik heb voor mama een bloemstuk besteld en ik geef bewust een heel klein kruisje met wat vetplantjes. Omdat ik “daden en help aan moeder ” belangrijker vindt dan een grote pot bloemen. Ik invisteer meer in telefoons en benzine die ik verrijd. Ik heb mijn vader beloofd dat ik voor mama zou zorgen en neem die taak heel serieus!
  • Maandag en Dinsdag gaan we naar  Dilsen STokkem . We gaan overdag naar Genk of Maastricht, hangt ervan af hoe laat we toe komen in de Liiiiiiiiiiimburg. S avonds dineren we dan in Vivendum een restaurant met een ster en dit met een bon voor sterrenrestaurants die ik van Wim kreeg voor mijn verjaargag. En het is die dag Wim zijn verjaardag, dus…… alweer twee vliegen in een klap! En we overnachten daar ook, ook met een cadeaubon van vrienden gekregen voor mijn verjaardag!  Dan zijn dan ineens al drie vliegen in een klap!
  • En dan zijn er nog de reisjes in het vooruitzicht. In Februari zijn we tien jaar getrouwd en we gaan met een groepsreis naar Mexico! Eerst was het  het het plan om naar Zuid-Afrika te gaan, maar vanwege de kostprijs veranderd naar Mexico en daarmee centjes uitgespaard om naar Canada te gaan.
  • Tickets naar Canada midden augustus volgend jaar. Joepie dan zie ik de Canadeesjes terug. En tegen dan zal Ellie al lopen, en wie weet blonde krulletjes hebben.

Voila en daar zal ik me nu op focussen si! En hopen dat ik mijn doemdenken daarmee de kop kan indrukken! Fijn weekend iedereen!

 

15 gedachtes over “Happy things!

  1. t is zeker niet gemakkelijk, je zou voor minder even uit balans zijn
    amai je hebt een druk weekend gepland, moet ik niet eens aan beginnen, maar zolang we maar genieten van wat we wel nog kunnen hé
    whaw Mexico, als dat geen leuk vooruitzicht is

  2. Christa ik wens je super dagen op de uitstappen met Wim, geniet er maar van.

    Ik moet je bewonderen voor je positieve ingesteldheid !

  3. Goed dat je zo’n goed vangnet hebt om de moeilijke momenten dan toch te kunnen opvangen. Mensen die jou door dik en dun weten te steunen en jou die geluksbrengers aangeven. Maar bovenal: de houvast die je creëert bij jezelf, ik heb veel bewondering en vooral respect voor jouw ingesteldheid.

  4. Amai , zo,n druk verlengd weekend … goed da je da kunt al de negativiteit aan de kant zetten ! 👍 , kzou die ingesteldheid van u oak willen , want Ier oak were emotionele periode en mij lukt dat niet omdat opzij te zetten 😞 maarja , we moeten erdoor en moeilijke dagen passeren oak hé…

Geef een reactie

