Een nieuwe bladzijde.

Jup, ik heb een nieuwe bladzijde omgeslagen in mijn leven! Mevrouw de medisch adviseur vond dat ik terug kon gaan werken, en dus kreeg ik woensdag een aangetekende brief , dat ik vandaag, maandag 3 oktober terug moest gaan werken. Ik wist niet als ik de lach ging schieten of beginnen wenen, heb uiteindelijk geen van de twee gedaan. 😉

Heb mijn baas opgebeld en verteld dat ik onmogelijk terug aan de slag kon met mijn klachten. Ik ben altijd een goeie werknemer geweest, al zeg ik dat zelf. Ik wou niet als halve kracht beginnen om de dag erop terug naar de dokter te gaan om te zeggen dat het niet gaat. Dus werd ik naar de arbeidsgeneesheer gestuurd. Die verklaarde me definitief werkonbekwaam in die sector. Ik krijg dus medisch ontslag, ben al ingeschreven in de vdab en kan mezelf nu een “dopper” noemen. Hm, we hadden dat nog niet gehad in ons leven. En omdat een mens alles een keertje moet proberen, gaan we nu eens doppen en hopen dat we ergens een aangepaste job vinden, al was het maar twee uur per dag (wat voor mij al moeilijk vol te houden zou zijn )

En ik ben niet het type dat bij de pakken blijft zitten en heb al een gesolicitatie gedaan. Groot was mijn ontgoocheling dat er geen mailtje in mijn mailbox zat deze avond dat ik me mag gaan inschrijven naar het interimbureau. Ik wou graag oppassen bij zieke kindjes. Dat lijkt me een job die me op het lijf geschreven is en die ik ook zou aankunnen, omdat dit zelden elke dag is, en ik kan zitten, verhaaltjes vertellen, een potje koken , een pamper verversen, dat moet me allemaal lukken.

Dan maar eens gaan snuffelen bij opleidingen. Heel de rimram afgelopen, niets in de zorg gevonden. Ik zou graag een opleiding volgen van life coach of zoiets, om mensen met een beperking assistentie te verlenen, zeg maar gezelschapsdame. Want eerlijk is eerlijk, het enige wat aan mij nog goed marcheert dat is mijn tong. Ik ben verbaal heel sterk, en dan dacht ik , dat ik daar maar iets moet mee gaan doen.

Kliniclown, lijkt me ook nog zoiets, maar ook daarvoor geen opleidingen te vinden. Damn.

Ik hoor jullie al denken, de verkoopsector dan, wel, het verkopen op zich, zou nog wel lukken, maar dat is niet het enige die bij dat beroep komt kijken. ER moet uitgepakt worden, geladen en gelost, getild enz.. en het is fysiek veel zwaarder dan we zouden denken. En aan de kassa gaan staan is al helemaal uit den boze. Met mijn concentratieproblemen zou ik de ene fout na de andere maken vrees ik.

De reissector dan misschien, maar ook geen opleidingen gevonden. Misschien dat ik er toch nog maar een nachtje moet over slapen, uiteindelijk ben ik nog maar sinds vandaag werkloos. Ik krijg heus nog brieven genoeg van de vdab om te gaan aanmelden voor diverse jobs, of besprekingen over de toekomst.

Vandaag is de deur van de sportschool ( waar ik vroeger werkte ) voorgoed voor me dicht gegaan. Ik kijk er dankbaar op terug.

En Ah, nog een boodschap voor mevrouw de adviseur van de ziekenkas. ( want je weet nooit of ze stiekem meeleest ) ” Als je nu denkt dat ik ook maar één traantje zal laten of één nacht zal laten van slapen voor u, dat ben je aan het verkeerde adres. Je kan me mijn uitkering afpakken, maar niet mijn levenslust en mijn ziel. En Chrissebie lived in happiness ever after. Op naar morgen!

 

11 gedachtes over “Een nieuwe bladzijde.

  1. Kijk eens op assistentie.net, dat is een website waar je je kan kandidaat stellen als assistent voor een persoon met een beperking, of waar mensen met een beperking een vacature zetten voor een assistent!

  2. t is erg Christa dat ze het niet willen zien dat het niet kan
    wij die doorgebeten hebben op onze job tot we er bijna letterlijk bij vielen en het zo nog erger gemaakt hebben
    t was de beste oplossing je laten ontslaan om medische reden, k wist niet dat dat kon op de dag dat je terug aan het werk moest, k dacht dat dat moest tijdens ziekteverlof/invaliditeit
    k wens je veel succes met het zoeken naar de gepaste job, want eenvoudig is dat niet

Geef een reactie

