Opzij, opzij, opzij

Maak plaats, maak plaats , maak plaats we hebben ongelooflijke haast! Dat liedje kennen jullie vast van Herman Van Veen.

Wel dat is hoe ik de laatste maand leef! Veel te snel, van hot naar der crossen. Naar mijn moeder, snel boodschappen doen met haar, koken, afwassen, koffie zetten. Terug naar huis, gaan oppassen of huishoudelijk werk doen.

Telefoneren, naar allerhande diensten, cm, familiale hulp, dokters, taxi’s, ziekenvervoer enz. enz.

Overal liggen lijstjes met telefoonnummers, namen, adressen en to do dingen. Ook het regelen van het feest voor mijn moeder komt op mijn nek terecht. Dan bedacht ons moeder om nog snel iemand bij uit te nodigen. Hup, daar gaat mijn tafelschikking. Nog eens mailen, naar het feestadres.

Ondertussen nog wat babyspulletjes kopen, want binnen 12 dagen is het zover, dan komt mijn zoon, schoondochter en mijn kleindochter van over de grote plas!

Ook mijn feestje krijgt de laatste regelingen, aantal personen doorgeven. En ik wou dat iedereen de dag zelf nog zou terugmailen, want ik wil graag weten of alles in orde is, en ik krijg stress van het wachten op antwoorden.

Dan komt er nog bij dat het minibusje stuk is die we gingen huren om met de familie naar Nederland te gaan. Gisteren snel op internet gezocht en gevonden, en geboekt, tot ik mail kreeg dat ik het maar zal weten binnen drie dagen of het ok is. Daar baal ik van. Heel de rimram boeken , creditkaart in de aanslag en dan lappen ze u dat op het laatste. En het ergste is ik kan niet uitkijken naar iets anders zolang ik geen antwoord heb. En wat me nog het meest verbaasd is dat die minibusjes blijkbaar heel druk gehuurd worden.

Op 9 september moet ik dan nog naar Madam de adviseur met haar rotkarakter, en als gevolg daarvan had ik gisteren een afspraak met mijn psycholoog, die me waarschuwt voor een burn-out of een depressie die eraan zit te komen. Ik moet het kalmer aandoen. Alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen. Het enige wat ik kon zeggen, ik weet het, ik ben niet goed bezig!

Ik ben nu met mijn dieet herbegonnen want ik voel hoe alle zenuwpijnen,  stijfheid en vermoeidheid aan het toeslaan zijn. Ik hoop dat die snel zijn werk zal doen, zodat ik er terug wat bovenop krabbel.

Maar ik moet dringend met mijn broers samenzitten om nog meer afspraken te maken over de zorg voor mijn moeder en ik vrees dat ik het er ook eens zal moeten over hebben met mijn moedertje zelf.

Gelukkig stelt ze het goed op de twee dagen dat ze naar het dagcentrum gaat, maar mijn hartje breekt nu al als ik er aan denk om haar ook nog de zaterdag daar naartoe te sturen.

IK moet dringend mijn leven herschikken, ik weet het, en ik zal dat ook doen, nadat mijn zoon terug vertrokken is. Nu ga ik eerst nog een beetje op mijn malle molen blijven zitten.

Maar ik kijk heel erg uit naar onze 4 daagse uitstap naar Nederland waar ik me ga proberen ontspannen en even tijd voor mezelf zal geven. Beloofd!

 

 

11 gedachtes over “Opzij, opzij, opzij

  1. oeioei Christa, je bent aan t doordraaien, luisteren naar je dokter, gas terug nemen, nu en niet binnenkort! nu kan je zelf beslissen, als het te laat is kan je niks meer beslissen, denken of doen…

  2. Christa
    Ik hoop dat de week die je samen met je zoon en zijn gezin doorbrengt , je heel veel deugd doet, en je die week ook kan ontspannen en genieten.

    En verder zou ik je toch ook aanraden , dat je broers ook wat meer doen voor je ma.
    Veel moed en denk ook aan jezelf he!

  3. Aiaiai, hopelijk lukt het je nu (nu je zoon en zijn gezinnetje terug naar Canada zijn) om wat op de rem te gaan staan… Je kan het gebruiken precies! Op tijd en stond aan jezelf denken, dat mag hé, dat moet zelfs!

Geef een reactie

