Ryanair

Ik had nog een verslagje beloofd van onze trip met Ryanair. Het was immers de eerste keer dat we met deze lowcost maatschappij vlogen. Veel mensen doen nogal negatief over ryanair en ik had er wat schrik voor.

We hadden ons wel voorbereid, dat we voor tien dagen weg gingen en het we onze bagage niet zouden kunnen beperkten tot elk tien kilo in een kleine koffer.  We hadden dus een koffer bijgeboekt van 20 kg, en ik geloof dat we daarvoor 40 euro voor heen en terug betaald hebben. Maar sla met niet dood als ik het verkeerd voor heb.

Toen we aankwamen op de luchthaven, werden we heel snel geholpen . De meisjes achter de bali waren even vriendelijk of die van laat ons zeggen Brussels airlines. T waren geen oude onvriendelijke madammen, met grijs haar in hun tanden die door andere airlines afgedankt waren.

De bagage werd gewogen en goed bevonden, er kon nog een kleine twee kilo bij. En de jonge dame stelde voor om ook de handbagage, het kleine koffertje in te checken en dan nog wel gratis!

Waren wij blij dat we van dat ding verlost waren . We hadden onze handen vrij om zo te gaan snuffelen aan de parfums van de taxfree shop die al lang niet meer zo taxfree was als vroeger! Maar soit, ik genoot van de vele geurtjes.

We passeerden de nieuwe grenscontrole waar de handtas en de jassen door de scanner moesten . En we moesten naar een gate die heel ver lag. Precies of ze Ryanair naar het einde van de luchthaven gejaagd. Maar bon, erg vonden we dat niet.

Waow nog eens over de tarmak rechtstreeks naar het vliegtuig mogen lopen, dat was lang geleden zeg! Handig dat ze een trap voor en achteraan beschikbaar hadden. Zo was iedereen snel gezeteld en vertrekkensklaar.

Vooraan in het vliegtuig stond een kast van steward in de deuropening, die zou ik eens nader inspecteren. 😉

Uit gewoonte keek ik of er een boekje in het leesvak stak om te kijken wat ze zoals aan te bieden hadden van drankjes, eten en taxfree artikelen. Kwestie om de tijd wat te doden.

We vertrokken stipt en toen we goed en wel in de lucht hingen, kwam de spierbal langs, waow , wat een gespierde armen had die kerel, wat een schouders, en smalle heupen. Gelukkig paste hij nog net in de middengang tussen de twee rijen stoelen. Hij deelde de boekjes uit, waar alles wat te koop aan boord netjes voorgesteld werd. Toen een hostess dan ook nog omriep dat de bar openging, en ze nog een paar gerechten opnoemde die aan boord te krijgen waren, moest ik gniffelen en zei tegen Wim, precies of we zitten hier in een vliegende snackbar. Commercieel waren ze wel.

De spierbal heeft wel drie keer rondgereden met zijn karretje om de mensen de kans te geven iets te kopen. Jaja, grappig, precies overijverige obers aan boord. Nog nooit gezien bij andere luchtvaartmaatschappijen.

En zo vloog ( letterlijk en figuurlijk ) de vlucht snel voorbij om drie uur later keurig te landen in Malaga., En ik moet zeggen, ik had niet minder comfortabel gezeten in deze stoel dan die van een andere luchtvaartmaatschappij . Die vliegtuigen zijn zeker te doen voor korte afstandsvluchten.

O ja, de kapitein gaf ons ook af en toe wat toeristische informatie, waar we vlogen, over de Sierra nevada, waarop alle kopjes naar de raampjes draaiden! Gezellig! We werden ook geinformeerd toen we over de Spaanse grens vloog.

Toen het landingsgestel de grond raakte werd een vrolijk muziekske, precies een toontje wat ook in videospelletjes gebruikt wordt om aan te geven dat je gewonnen hebt. Ik schoot spontaan in de lach en andere mensen applaudiseerden, aan dat laatste doen we nooit mee, omdat we dat een beetje, euh, belachelijk vinden.

Al bij al een fijne reis, en ik zou nog boeken met Ryanair al moet je uiteraard goed uitkijken naar de totaalprijs van de vlucht. Want de prijs op de site omvat veel dingen niet, , zoals babage. Ja ik zou nog tickets kopen bij Ryanair en dan maar hopen dat de spierbundel terug van dienst is hé! Mooi zo, het moeten niet altijd mooie hostessen zijn, waar de mannen naar kunnen kijken. Een vrouw mag ook al eens genieten, nietwaar!

 

10 gedachtes over “Ryanair

  1. Je moet inderdaad goed uitkijken want soms is Ryanair met alle toeslagen voor bagage e.d. niet per se goedkoper. Leuk dat je toch een goede ervaring had. Zelf heb ik er nog nooit mee gevlogen, al wil ik het zeker eens proberen.

  2. Dat vind ik net niet leuk aan Ryanair: dan doet ge alle moeite om alles in handbagage gepropt te krijgen in speciaal kleinere flesjes ed en dan moet ge het alsnog inchecken – want wat ze bij het inchecken nog vriendelijk vragen, ben je soms verplicht bij het boarden als je later bent en de bagagevakken aan boord zijn al vol. Bovendien ben ik paranoia en hou ik mijn koffer liever bij mij, wie weet gaat die anders wel naar een andere bestemming op reis dan ikzelf 🙂
    Ik ben ook fan van mannelijke stewards haha, het oog wil ook wat hé.

      1. Da’s inderdaad waar, zeker dat tillen om het in het vak boven de zetels gepropt te krijgen, op zo’n moment ben ik blij dat ik niet alleen reis..

  3. hahaha, jij snoepertje, Christa!
    Groot gelijk hoor, ik kijk ook wel naar die al dan niet mooie hostessen… 😉
    Goed dat de reis meeviel, want einde van de maand reizen wij ook met Ryanair naar Barcelona hé

    1. Ik reis heel vaak met het vliegtuig en ik vond dat we absoluut niet te klagen hadden. Uiteraard verwacht je voor een lange vlucht meer comfort , maar wat zijn drie kleine uurkes, dat is zo voorbij. En Barcelona wordt nog een uurtje minder.

  4. Ik heb nog nooit met Ryanair gevlogen omdat je altijd zulke negatieve verhalen hoort. Fijn dat jij het jouwe deelde… en van dat applaudisseren als het toestel landt, daar doen wij ook nooit aan mee!

  5. Ik heb ook al wel eens met Ryanair gevlogen en was daar toen heel tevreden van. Spotgoedkoop en als je alleen handbagage meeneemt komt er ook helemaal niets van toeslagen bij…

Geef een reactie

