Heuglijk nieuws!

Ja lieve mensen, mijn dag kan niet meer stuk! Ik heb me gisteren moeten bedwingen om geen vreugdedansje met mijn moeder te doen!

Haar vriend heeft het schip verlaten! Hij is het afgetrapt met pak en zak! Waarom zo plots? Wel, meneer kon het niet hebben dat ik me met de gezondheid van mijn moeder bezig hield. Hij had de verpleger die kwam voor haar medicatie al uitgescholden en hem de deur gewezen.

Hij zou de medicatie wel toedienen, daar was niemand voor nodig, maar telkens zat de medicatie verkeerd in de doos. Een mens zou er paranoïde van worden en hem gaan verdenken opzettelijk de verkeerde medicatie toe te dienen.

Feit is dat mijn ma na het nemen van de correcte medicatie, inclusief antidepressiva, aan de beterhand is en terug een beetje op aarde staat. Ik kan dat alleen maar toejuichen.

Toen hij gisteren hoorde dat ik mijn moeder ging ophalen om naar het ziekenhuis te gaan voor de geheugentesten, zijn bij hem de stoppen doorgeslagen. Volgens mij had hij moeite dat hij mijn moeder niet verder kon impalmen.

HIj heeft zijn boel gepakt en is vertrokken! Wat een opluchting, niet alleen voor mezelf, maar vooral voor mijn moeder! Want heel het verhaal is eruit gekomen bij de psychologe. Over hoe hij haar vernederde, haar alle vrijheid ontnam. Hoe hij alles in huis had overgenomen in haar huis en ze niet eens meer kon kijken naar haar eigen programma’s op tv. Wat vreselijk!  Hij zei, wat er gegeten moest worden, hij deed de boodschappen, zijn wil was wet! Alleen wat hij kocht, was goed. Hij had de beste aardbeien van de beste boer, de beste oesters, van de match, alles wat hij kocht was het beste. Enfin dat was wat hij beweerde toch 😉

Toen wij op bezoek waren en mijn moeder een rundstong had klaargemaakt, gaf ik haar complimentjes over haar kookkunsten, en over het feit dat een rundstong bereiden veel werk vroeg. Meneer vond het nodig om zijn haak in het gesprek te slaan en zei, ” allee, kom, een rundstong bereiden veel werk? Je hoeft dat maar in de pot te smijten. Ik kookte en bediende hem van antwoord dat er wel heel veel werk aan was.

Nooit heeft ze een complimentje gekregen, haar haar was niet goed, ze kaartte niet goed….

En een geluk met een ongeluk moesten we gisteren naar de psychologe voor de testjes en heeft ze daar heel haar verhaal kunnen doen! En daar is één en ander uitgekomen hoor!

Maar je zag dat ze enorm opgelucht was, dat er een zware last van haar schouders was gevallen. En vandaag is ze op zwier, ze zei me dat ze heel de dag op stap ging gaan, dat ze lang genoeg onder zijn regime had thuisgezeten!

Leve mijn moeder! Hopelijk kan ze nog lang van haar ouden dag genieten! Ik zal haar daar alvast proberen bij te helpen!

Eind goed, ( voorlopig ) al goed!

 

 

16 gedachtes over “Heuglijk nieuws!

  1. Dit moet inderdaad een opluchting voor je mama en voor jou zijn!
    Ocharme toch, dat ze dit op haar leeftijd nog moest meemaken. Maar het is allemaal niet zo simpel, dat het soms lijkt. Het gebeurt beetje bij beetje..
    Ik hoop, dat je mama zich goed mag voelen, nu de medicatie juist is en ze nog heel lang kan genieten van leuke dingen!

  2. Ikken je mama als fiere zakenvrouw met haar winkeltje in speciale hebbedingen. Hoe het een mens kan tegenvallen . Gelukkig een goede afloop!

Geef een reactie

