Terug in Belgenland!

Nu de inhoud van de valiezen, gewassen, gedroogd is neem ik even de tijd om rap een klein verslagje van de reis naar Andalousia te geven.

Wel, het was in één woord geweldig! Ik heb al veel gereisd, ook veel verre reizen gemaakt en ik mag gerust zeggen dat deze reis naar Spanje, ( het land waar ik eigenlijk nooit naartoe wou ) één van de plezantste was !

Maar steek me daar niet aan de kust in de drukte in een appartementje of een hotel, want dat is net het Spanje waar ik een hekel aan heb. Het staat zo schril in contrast van wat het binnenland te bieden heeft.

Een strandvakantie in een all inn hotel kan best leuk zijn, vooral met kinderen kom je daar heel goed aan je trekken, maar ik zou zeggen, kies dan voor Turkije en niet voor Spanje. De stranden zijn ook niet zo mooi in Spanje, toch zeker niet in Marbella.

Ons doel was cruisen door Andalousie, en man man, waar wij allemaal gezeten hebben. Boven op de bergen gereden, op smalle straatjes waar ik zat te duimen dat we geen tegenligger zouden tegenkomen. Brrrr, ik beken dat ik het zowat in mijn broek gedaan heb bij momenten.

Gelukkig is mijn Wimmeke geen zo’n schijthaas als ik, anders had ik veel van die schitterende verzichten moeten missen en ook heel veel dorpjes hoog in de bergen.

We verbleven 1 maal in een B&B en twee keer in een hotel, en ik weet nu , dat als ik ooit terug ga, ik steevast voor B&B’s gaan kiezen. Want bij Cortijo La haza  had ik het gevoel een beetje in de hemel geland te zijn. Maar later schrijf ik daar een apart logje over.

We reisden met Ryanair en dat viel best mee, het was best grappig, ook daarover later meer.

Wat hebben we dan allemaal gezien, Granada, Ronda, Sevilla, Cadiz, Marbella en Gibraltar, maar de twee laatste vonden we niet eens de moeite , ik zou niet meer terug gaan.

En ja ook nog veel andere dorpjes, veel tapasbars, kleine cafeetjes waar ze heel erg verrast waren om toeristen over de vloer te krijgen, en laat dit nu één van mijn favoriete bezigheden zijn.

Ik heb Spaans gebrabbeld met haar op, hilarisch. Ik had een boekje bij Spaans voor op reis en leerde vooraleer we een fles rosé wijn bestelden, snel het volgende zinnetje vlot opzeggen als een rijmpje ” Senor es ce possibillé por una botella de vino Rosada por favor ”

Waarom de ober moest lachen en in het spaans terugzei , dat mijn spaans beter was dan zijn engels. Dolle pret verzekerd.

Zo legde ik ook uit in het spaans dat we vrijtickets hadden voor de trein  in Spanje. Zo zei ik ” wij gratis treintickets , wij werken Belgie bij trein ” maar ik wil eigenlijk heel graag een cursus Spaans gaan volgen, omdat ik het idee heb dat ik er snel mee weg zal zijn. Misschien in september.

En ik weet nu al dat ik graag nog eens terug wil naar Andalousië!

12 gedachtes over “Terug in Belgenland!

  1. Doen, die cursus Spaans! Ik heb nu al 6 jaar gevolgd, zeg elk jaar dat ik ga stoppen, maar blijf verslaafd.
    Dat zinnetje dat je leerde, daar staat ook haar op hoor 🙂

    1. Ha ja, uiteraard was het zinnetje niet perfect, 😉 maar k vond het wel leuk dat de ober me begreep en daar draait het uiteindelijk om, u verstaanbaar maken. En ik ondervond wel , dat een mondje spaans daar geweldig gewaardeerd werd, hoeveel er ook op stond. 😉

  2. Prachtige foto’s! Zo kon ik een beetje meegenieten 🙂

    En chapeau, dat je je zo uit de slag durfde trekken met je harig 😉 Spaans

  3. ik ben er ook al geweest, Christa. Tegen Marbella aan. Ik ben niet zo’n strandligger, hebben daar ook heel wat gezien dus.
    Het is inderdaad zo dat het Spaanse binnenland ferm onderschat wordt, maar dat weet ik al een hele tijd hoor. Zo is het vulkanische hinterland van de Costa Brava van het mooiste wat ik al gezien heb!

    1. Wel wij zijn ook geen strandliggers, maar vroeger toen de kinderen nog meegingen, verbleven we wel aan strandhotels, maar deden ook veel uitstappen. Ze verveelden zich zelf al snel aan het zwembad en de zee.

    1. Turkije is dan ook super om met kinderen te doen! Geen idee of ze het leuk zouden vinden om al die steden te bezoeken, ik denk het niet. Geniet er met volle teugen van! En de tijd komt sneller dan je wenst dat kinderen helemaal niet meer mee willen op reis.

  4. Spanje of toch het Spaanse binnenland staat ergens op mijn reislijst, Andalousië bovenaan, ooit komt het ervan 🙂 Die B&B ziet er super uit!

  5. Welkom terug 🙂 En genoten van je verhaal, ernstig herkenbaar dat jezelf verstaanbaar in Spanje willen maken. En dan je broertje bij je hebben die dus echt vloeiend Spaans spreekt 😉 En schitterende foto’s ook! Blij dat jullie zo genoten hebben! 🙂

Geef een reactie

