Chrissebie maakt zich zorgen!

Ik heb net de telefoon neergelegd, met een diepe zucht. Ik heb voor de zoveelste keer uitgelegd aan mijn moeder waar haar verjaardagsfeest doorgaat, wie er uitgenodigd is. En ze was het alweer voor de honderste keer vergeten. Ook dat ze me deze week verteld had dat ze haar relatie met haar vriend niet meer ziet zitten. Hoe ongelukkig ze was, dat hij hele dagen zaagt op haar, haar vernedert en alleen interesse heeft om op de tierce ( de paardenraces ) te gaan gokken.

En vandaag weet ze het alweer helemaal niet meer. Dan zegt ze , heb ik dat gezegd?? Ik trek me de haren uit de kop, weet niet meer wat ik hier allemaal mee aan moet. Ik heb haar het advies gegeven om te zorgen dat ze een bewindvoerder aanstelt die haar geld beheert en haar papieren in orde houdt. Want eerlijk, ik vertrouw haar vriend niet. Onlangs deed hij zijn beklag dat hij zo veel voor mijn moeder moet zorgen, dat hij moet zorgen voor haar medicatie en haar druppels in haar ogen en vooral moet helpen om alles te helpen onthouden. En ze draait met de wind. Ik had haar deze voormiddag eerst zelf gebeld en ze vroeg me om ook haar poetsvrouw uit te nodigen. Dan belt ze me een kwartier later en vraagt waarom ze alweer moest terugbellen.

Ik denk dat ik maar eens naar haar neuroloog zal bellen zodat ik meer info heb wat er precies gaande is.

Ik slaap al heel de week heel slecht, weet niet hoe ik het moet aanpakken, om haar zo goed mogelijk te helpen en ten tweede om te vermijden dat haar volgens mij gokverslaafde vriend misbruik gaat maken van de situatie, want mensen die gokverslaafd zijn, eum, ik heb daar moeite mee.

Ik ben zelfs dit weekend niet geweest omdat het me allemaal zo hoog zat en dat ik bang was dat ik die vent gewoon zou buitenkijlen. Maar eerlijk dat hebben mijn broers een paar maanden geleden al eens gedaan, zonder veel resultaat want een paar weken nadien was hij al terug bij mijn moeder ingetrokken.

Ik besef dat dit uiteraard haar keuze is, vriend of geen vriend, want wij hebben daar helemaal geen inspraak in, en ik heb mijn moeder daar tot op heden heel erg in verdedigd. Maar nu heb ik het gevoel dat ik iets moet ondernemen.

Binnen twee maand heeft mijn moeder een afspraak bij de neuroloog en ik heb al gezegd dat ik mee zal gaan, maar ik denk dat ik nu al eens de telefoon zal nemen en hem nog eens proberen op te bellen, want ik kan er niet meer van slapen.

Ik heb meer problemen met de liefdesperikelen van mijn moeder dan die van mijn pubers indertijd. Wat vreselijk is dit! Ik hoop dat ik snel antwoorden krijgen. Ik weet ook niet goed waar ik me kan richten voor inlichten hieromtrent. Help, wie heeft goeie raad?

 

 

13 gedachtes over “Chrissebie maakt zich zorgen!

  1. Niet twijfelen, arts inschakelen,…..dit kan op veel meer wijzen. Vooral als ze de fictie niet meer van de non-fictie kan onderscheiden,….geef de vriend wat krediet, er is mss niet alles van waar!

  2. hoe oud is je moeder, Christa? Beginnende dementie blijkbaar, is moeilijk om dragen. Mijn moeder doolt nu ook zo vaak, maar zij is bijna 95, dan kan je dat wel verwachten, al is het ook soms slikken voor mij…
    Ik zou toch eens met de dokter praten. De situatie met haar vriend is moeilijker om aan te pakken…

    1. Heb en afspraak zaterdag met haar neuroloog, ik hoop dat ze ze een paar dagen in het ziekenhuis houden om haar te observeren en vooral om haar wat psychische hulp te bieden.

  3. Ik sluit me aan bij de reacties hierboven om een arts in te schakelen. Begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Wij hebben een gelijkaardige situatie meegemaakt met mijn grootmoeder die op zeer oude leeftijd ineens een nieuwe vriend had, die duidelijk enkel van haar geld wilde profiteren. Moeilijke situatie, waar ik zo niet meteen een oplossing voor heb…

  4. Twee maanden is inderdaad nog héél lang. Hopelijk kan misschien de huisarts even wat raad brengen? En je broers, kan je met hen nog eens gaan praten? Wat doen jullie als je moeder écht beginnend dement blijkt? Een gokverslaafde zal sowieso aan geld proberen te raken, of hij haar nu echt graag ziet of niet, een verslaving maakt alles kapot. Hopelijk is het niet zo dat hij misbruik van haar maakt. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt Christa!

  5. klinkt me bekend in de oren, is beginnende vorm van ouderdomsdementie. Op zich eigen aan haar leeftijd MAAR ik zou ze inderdaad beschermen tegen mensen die ook door hebben dat ‘ vergeten” veel kan opbrengen. Niet die vriend maar de kinderen moeten zicht hebben over de financiele situatie, mss eens de arts bellen om te horen wat er precies aan de hand is?

Geef een reactie

