Piep!

Hier ben ik dan nog eens! Ja, mijn laptop is nog maar eens gecrashd en ik me jeun me niet op de pc van mijne handige Harry!

Vandaar weinig reactie op jullie blogs , ik lees ze wel, maar inloggen en zo, als dat voor mij al niet automatisch gaat, aheum dan ben ik alweer veel te lui om dat te doen .

Nu de laatste weken gaat het ook niet zo fantastisch met mij! Ik wou en ik zou medicatievrij worden tegen eind 2106.

Ik was heel aardig op weg om dat streefdoel te halen, maar er kwam een kink in de kabel een paar weken nadat ik ook mijn slaapmedicatie had afgebouwd. Ik was helemaal kierewiet, prikkelbaar en heel nerveus! En vooral, honger dat ik had! De schaal wees aan dat ik sinds het stoppen met mijn ene medicatie in december 7 kg was bijgekomen. Dat deed me aan de alarmbel trekken. Zo kan het niet verder, want binnen de kortste keren kon ik mijn extra large kleren terug uit de kleercontainer gaan halen. Ik at  meer dan me lief was om de gierende zenuwen in mijn lijf onder controle te houden, of tenminste om een poging tot.Precies of ik wou de zenuwen te baas blijven met een flinke schranspartij. Een handvol nootjes werd een hele doos, twee vijgen s avonds, werd een half zakje.

En het voelde alsof ik over mijn toeren aan het gaan was, ik leefde opnieuw veel te snel, ging constant over mijn fysieke grenzen en ik weet dat dit zijn prijs heeft.

Dan heb ik maar keihard aan de alarmbel getrokken en prompt een afspraak gemaakt bij de dokter die mijn medicatie op punt zet. Daar kreeg ik een standje omdat ik nog steeds niet wist, dat ik die medicatie broodnodig heb zoals mensen met diabetes hun dagelijkse spuitjes nodig hebben.

En braaf als ik ben, ben ik dan maar met mijn staart tussen mijn gat terug naar de apotheek gereden om mijn hatelijke pilletjes weer op te halen.

Maar een week na het terug innemen , voel ik me nog steeds niet ok, ik voel me eerder neerslachtig nu, zonder enige aanleiding, want ik vervelend vind, want ik ben een vrolijke meid, en wil dat graag zou houden.

Wat erg wat die medicatie met een mens doet. Ik heb dan wel ingestemd om 1 medicament terug te nemen, ik wil nog steeds mijn slaapmedicatie vervangen door melatonine maar moet daarvoor naar Nederland, want het is hier niet vrij te krijgen.

Ondertussen ben ik op deze vrije dag onze reis naar Andalousie aan het voorbereiden, adressen noteren om in de gps te steken, zo van die dingetjes, reisplanning maken, en laat dit nu één van de dingen doe die ik heel graag doe. Ja, het begint te naderen, op tien juni is het zover, nog een kleine maand dus. Joepie! Alleen jammer dat ik geen Spaans spreek, maar gelukkig begrijp ik het wel tamelijk goed. Enfin, we zijn er mee weg! Toedeloe!

16 gedachtes over “Piep!

  1. Ongelooflijk hoe moeilijk het is om die grenzen te bewaken he? Ik blijf het er ook nog altijd lastig mee hebben dat ik niet altijd ‘mee kan met de rest’. Jammer van die medicatie, maar anderzijds: wat een geluk dat die bestaat en makkelijk toegankelijk is wanneer we ze nodig hebben! Hang in there! xxx

  2. Piep hey meid mag ik vragen waarmee je gestopt was en hoe?
    Ik plan een afspraak half september met de huisarts, om onder haar begeleiding te trachen de anti-depressiva en slaapmedicatie af te bouwen..
    Maar weet dat het niet makkelijk is??
    En je voeding is nog altijd paleo?

    Toch een fijne reis gewenst meid, komt goed
    Knuf mieke (vriendin van Carine)

  3. Ik neem ook al lang die vuiligheid ( lees medicatie ) en heb door de jaren heen, reeds 4 x afgebouwd, ik wilde en zou er geen meer nemen.
    Maar telkens ging het volledig mis.
    Dus nu na 14 jaar , neem ik nog steeds mijn voorgeschreven medicatie.

    Jammer Christa, maar ja soms hebben we ze nodig.
    Fijne knuffel en goeie reis.

  4. Ik herken het helemaal … dat afbouwen lijkt een doel maar eigenlijk is het niet echt een goed idee. Het stoort me soms hoe medicijnen voor het hart, de bloeddruk, diabetes door iedereen normaal wordt gevonden en dan andere medicijnen steeds ‘moeten worden afgebouwd’. Ik probeer me er niets van aan te trekken. Mijn lijf zegt wat ik moet doen en ik moet luisteren 😉

  5. Ik heb het ook lange tijd moeilijk gehad met feit dat ik medicatie moest nemen, maar we doen toch ook niet moeilijk over medicatie voor onze bloeddruk, waarom dan wel voor een depressie of andere psychische toestand hé

  6. Laat het je voornemen zijn om je goed te voelen in je vel, of dat nu met of zonder die medicatie is, als ze helpt, dan is dat des te beter! Veel succes en kop op, je komt er wel, kijk ook nog eens achterom naar waar je al vandaan komt, geef de moed niet op!

  7. als je veel medicatie neemt is het wellicht niet zo verstandig om dat af te bouwen zonder doktersadvies, Christa. Die pillen zijn er niet voor niets gekomen…
    Intussen heb je toch plezante vooruitzichten weer, hopelijk helpen die je er weer helemaal bovenop!

Geef een reactie

