Het meisje op de trein.

Hebben jullie de uitzendingen gevolgd ” de noodcentrale” ? Veel schrijnende verhalen van mensen in angst, angst om hun kind dat niet meer ademt, om een stalker die aan het bonken is op de deur enz….

Er is dus veel miserie in de wereld en ik mag hier eens dankuwel zeggen op mijn blote knietjes, dat ik hier een leuk bestaan kan leiden, liefdevol en zonder angsten. Wat een luxe is dat.

Woensdag had ik met mijn dochter afgesproken in Starbucks in het station in Gent. We houden daar af en toe wel eens koffiedate.

Ik reis gratis met de trein, dus spring ik in Tielt de trein op, en een klein half uurtje later sta ik op het perron in Gent.

Ik heb dan nog het geluk in eeste klas te mogen reizen en soms is het wel handig wanneer de trein overbevolkt is. Nu soit, op de bank naast me zat een conducteur die niet van dienst was.. Hij zat met zijn neus in de krant en ik met mijn neus op mijn klein schermpje toen een jongen en een meisje opstapten in Deinze. Ik schatte ze zo’n 14 jaar.

Het meisje sprak de conducteur aan en zei ” Mijnheer, mag ik u wat vragen. Ik heb geen geld voor een ticket, want ik ben thuis weggelopen, omdat mijn moeder mij mishandelde. Ze heeft mijn gsm afgepakt en ik kan niemand bellen om mij te helpen.

Mijn mond viel open , ik keek op en de treinbegeleider, zei dat ze zich geen zorgen moest maken, dat het ok was, en dat hij wel tegen zijn collega in dienst ging zeggen.

Ik was daar zo van aangedaan dat ik vond dat ik wel ” iets ” moest zeggen. Ik moest “iets” doen om dat meisje te helpen. Het meisje zag er goed uit, droeg beugels aan haar tanden, een dure jas en dito boekentas.

Het meisje was op weg naar haar oma. Ik vroeg of haar oma haar wel zou opvangen, of ze daar ook haar verhaal kwijt zou kunnen en als ze er al gedacht had om eens aangifte te doen . IK adviseerde haar om eens naar de schooldirectie te stappen of eventueel naar het clb.

Ik vroeg wat er gebeurt was en ze toonde me haar polsen en zei dat haar moeder haar gesneden had . Ik zag wonden, maar eerlijk, geen verse wonden.  Ze vertelde me ook dat ze al drie dagen niet had gegeten omdat ze door de stress niets binnenkreeg. Ik stelde voor om toch samen met de oma eens langs de dokter te gaan.

Ik twijfelde een beetje aan de echtheid van het verhaal, ik vroeg me af of ze haar inspiratie had gehaald bij het tv programma. Maar anderzijds, vond ik dat ik haar toch au serieux moest nemen.

Want hoe erg moet het zijn als het idd zo was dat niemand haar gelooft. En ik vond het toch mijn plicht om haar te wijzen op de mogelijkheden die er waren om haar verhaal te doen.

Ik was er heel erg van aangedaan en denk vandaag nog altijd aan dat beugelbekje met de droevige ogen. Ik hoop dat ze geholpen wordt!

 

 

10 gedachtes over “Het meisje op de trein.

  1. De afschuwelijkste verhalen hoor je he… Je kon echt niet méér doen dan haar advies geven hoor, hopelijk doet ze er iets mee, en raakt ze uit haar vreselijke thuissituatie…

  2. vergeef me dit off-topic berichtje, is echt een uitzondering die ik maak. Verwijder dit gerust na het lezen…
    Zoals je misschien al hebt gelezen op mijn blog, wil ik alle blogvrienden/lezers uitdagen. En wel met het volgende: ik stelde mij al vaker de vraag hoeveel die lezers/volgers van mijn blog nu eigenlijk wel zouden weten over mij. Dit is dus mijn vraag: vertel me alles wat je over mij weet. Ik ben echt benieuwd wie me het beste kent. Volg je me nog niet zo lang, aarzel dan niet om deel te nemen want ook van jou kom ik graag te weten wat je intussen al over me weet.
    Mail je weetjes door naar het mailadres dat ik voor deze reactie gebruikte. Deze uitdaging sluit af op zondag 8 mei om middernacht, denk er dus niet te lang over na. En doe geen moeite om nog een en ander over mij op te zoeken op mijn blog, want dit is tot maandag onzichtbaar voor iedereen.
    Alvast bedankt voor je deelname!!!

    1. oei, ik ben te laat, ik heb geen eigen computer momenteel en ik zit zo weinig mogelijk op die van mijn man, ik jeun me hier niet mee. Toch nog mijn kans wagen om te antwoorden. Je bent een sportieve opa die nachtwerk doet. Je hebt twee kleinzoontjes, Onno en piep , de tweede naam ontgaat me. Je gaat elke zondag zwemmen met je zoon en kleinzoon. Je kleinzoontje heeft diabetis. Je bent een geboren organisator, een levensgenieter,die houdt van zelf fietsen of een koerske bekijken. Je bent ook supporten voor de voetbalploeg vanWaregem, waar je woont. Je houdt van bierproeven, en op restaurant gaan. Je gaat vaak op weekend met vrienden en familie. Verre reizen is niet aan je besteed. Zo dat was zo ongeveer denk ik .

Geef een reactie

