Plannen en zo

Ja, het jaar lijkt voorbij te zoeven, we zijn al bijna half april. Nog twee maand en dan gaan we tien dagen rondtoeren in Andalousie. Ryanair vlucht geboekt, al is het nu uiteraard nog niet duidelijk uit welke luchthaven we gaan vertrekken. De vlucht was aanvankelijk gepland vanuit Zaventem. Dit kwam ons goed uit omdat we graag met de trein naar de luchthaven reizen. Ook dat is nog niet duidelijk, want geen idee of het station tegen dan terug in gebruik zal genomen worden. Maar we gaan niet zagen, want we zijn al blij dat we niet bij de aanslagen betrokken zijn geweest .

Ik ben dus planningen en to do lijstjes aan het maken, van wat we allemaal gaan bezoeken. We verblijven in 3 verschillende kleinschalige hotelletjes , weg van de kust. Op de planning staan, Cordoba, Granada, Sevilla, Jerez de la frontera, Cadiz, Marbella, Rhonda, Gibraltar, en tussenin gaan we Spaanse wijn drinken en sangria, tapas eten en onder de olijfbomen zitten. We hebben online een wagen gehuurd, ben eens benieuwd als alles vlekkeloos zal verlopen en of het rondtoeren mee zal vallen. Wim moet mijn gps nog updaten om mee te nemen, maar volgens de zaakvoerders van het eerste hotelletje, moeten we niet te veel op onze gps rekenen en vooral de aanwijzingen volgen. Soit, we zien wel.

Dan ben ik nog een feestje aan het plannen. Ik had mijn zogezegde levensfeest verschoven naar mijn zestigste verjaardag, maar bij nader inzien wil ik toch een kleinschaliger feestje en zal ik het dan toch maar meteen dit jaar vieren. Het wordt geen feest met veel tierlantijntjes, maar een bierproeverij in een brouwerij met knabbels en daarna een stevige portie belgische frieten die door een mobiele frituur geleverd zullen worden.

Het wordt een knabbel en feestje, waar ik vooral tijd wil maken om praatjes te maken met mensen die ik graag eens terug zie. Wie denkt dat het een gastronomisch diner wordt is eraan voor de moeite. Ik heb geen interesse om het ene culinaire hoogstandje na het ander achter de kiezen te gooien en een godganse avond aan tafel te zitten.

 

Bovendien komt mijn zoon met vrouw en kind eind augustus en zijn ze er ook voor het feestje en zij vinden het alvast geweldig , bier en frieten, belgischer kan niet meer, of toch, misschien nog chocolade, maar ik zie niet goed hoe ik chocolade kan matchen met bovenstaande.

Ja dus zoon komt en daar ben ik dan ook al volop voor aan het plannen. Want ook met hen wil ik leuke dingen doen. Schoondochter wil graag naar Den Haag en naar Delft en ik ben nu op zoek naar een bungalowpark in de buurt of naar een betaalbaar hotelletje. Ik heb voor hen drie planningen opgemaakt , waar ze uit kiezen , zij vragen en wij draaien, en ja de mama zal het allemaal wel regelen. 😉

Want als er nu iets is wat ik graag doe is het wel “plannen” vooral leuke dingen, dan.

En ons moeder wordt 80 jaar en juist ja, hier volgt ook een feestje en ook hier moet gepland worden. Ik moet nog uitnodigingen maken . De zaal staat al vast en zelf het menu en de “verrassing”. Ik hoop dat het allemaal gerealiseerd kan worden, want het gaat niet zo goed met de gezondheid van mijn moeder en je weet maar nooit dat er een kink in de kabel komt.

Zo , laten we eens beginnen bij het begin, eum, waarmee zou ik beginnen?

 

 

14 gedachtes over “Plannen en zo

  1. Waw! Wat een vele plannen. Enerzijds wat vermoeiend, denk ik, anderzijds superleuk! Veel plezier bij het plannen, dan worden de eigenlijke feesten en feiten alleen maar leuker.

    1. Ah, ik ben met dat plannen ook niet elke dag bezig hé! In feite moet ik voor beide feestjes, dat voor mijn mama en dat voor mezelf alleen nog de uitnodigingen maken, de rest is al in kannen en kruiken!

  2. Allemaal goed nieuws, leuk om te lezen. Ook wij tellen af naar eind augustus, dan gaan we voor twee weken richting Malaga, en zien nog waar we uitkomen (we vertrekken vanuit Oostende). Dat zoonlief afkomt is heel goed nieuws, dat wordt genieten!!
    Ook mijn moeder is qua gezondheid wat wankel voor het ogenblik – het lijkt wel alsof onze kalenders gelijk lopen…

    1. Ik wou ook graag uit OOstende vertrekken, maar we kwamen maar rond 8 uur s avonds aan en ik vond dat te laat om nog om huurwagen te gaan en dan nog onze weg te zoeken naar onze eerst B&B tussen Granada en Cordoba. Vandaar dan toch de keuze voor Brussel.

  3. rondtoeren door andalousie, prachtiger kan niet, heb dat in een ver verleden ook gedaan, zoveel moois te zien

    succes met alle verdere planningen

  4. al die mooie plannen, Christa!
    Andalousië, zal beslist de moeite zijn, ook al heb ik er maar een fractie van gezien. In Marbella lijkt me de jachthaven (terrasje doen!) een aanrader, niet te geloven wat een fortuinen daar te water liggen. Gibraltar hebben we ook al gedaan, goed voor 1 keer vind ik.
    Dat bierfeestje zou ik wel zien zitten hoor. Trouwens, chocolade valt best te combineren met (bepaalde) biertjes hoor! Die brouwerij moet je daar wel kunnen in adviseren?

    1. brouwerij Maenhout, je kent vast de biertjes Koeketiene, blinde mol, hoppahontas en de laatste is een quadruppel de Ferre, ik dring het liefst de koeketiene.. Dn is er nog een bruintje, de naam ontgaat me even, maar ik lust die minder, het is een bitter bruintje en dat ligt me niet.

      1. Koeketiene proefde ik al ja, maar de rest moet ik nog ontdekken… 😉
        Zit vast wel iets tussen dat met chocolade “matcht”

  5. Christa veel succes met het organiseren van je feest en dat voor je ma !
    En niet te vergeten, super leuk dat je zoon en zijn gezin afkomen he.

Geef een reactie

