De kogel is door de kerk

De kogel is door de kerk! Ik ga zo’n feest organiseren zie mijn voorlaatste post over levensfeest.  Maar ik heb alles gewikt en overwogen. Jullie reacties au serieux genomen. Een terugkerende vraag was, “wanneer moet je zo’n feest geven” ? En dat is door mijn hoofd blijven malen. Nu wordt ik 55 , aanvankelijk dacht ik om het dit jaar te doen. Maar mijn mannetje vond dat een beetje ” het lot tarten” . Zelf had ik daar geen moeite mee. Maar bon, het komt financieel ook niet goed uit. Volgend jaar zijn we tien jaar getrouwd en willen we een droomreis doen. ( die is in de maak ) . En we gaan ook keuken en badkamer vernieuwen, in 2017 . Dus …..

En vannacht kreeg ik opeens een inval. 60 jaar, dat lijkt me precies een mijlpaal in het leven. Dan gaat een mens meestal met pensioen, enfin dat verandert dan misschien wel, ik blijf 60 een mijlpaal vinden. IK denk daarbij vooral terug aan mijn vader, die op zijn 60 ste ook een verjaardagsfeest heeft gegeven en vertelde dat alles wat hij nu nog in zijn leven ging beleven, een extraatje was. Wel laten we mijn vader volgen en het ook organiseren op mijn 60 ste. Nu is er toch het budget niet voor een mens moet ook niet onnozel gaan doen als we het ons niet echt kunnen veroorloven. Stel dat ik het jaar daarop een benefiet voor mezelf moet organiseren 😉

Dat kan niet de bedoeling zijn, nietwaar. Er is terug rust in mijn hoofd , nu dat ik die beslissing heb genomen, want het idee liet me niet los, ik was al aan het uitkijken naar een locatie, het zoeken naar een band, bedenken wat ik de mensen zou aanbieden en ik had zelf al een lijst gemaakt van wie ik er graag bij wilden.

Nu ben ik vooral benieuwd wie binnen vijf jaar nog steeds op mijn lijstje gaat staan. Er zullen vast mensen wegvallen in die tijd. Mensen die overlijden , verhuizen of gewoon uit mijn leven verdwijnen. En er komen ook vast nieuwe namen op mijn lijstje in die vijf jaar.

Alvast Santé op het leven!

15 gedachtes over “De kogel is door de kerk

  1. Ik ben van plan om een feest te geven als ik 50 word en wil dat dan het liefst elke 10 jaar herhalen 🙂
    Toch leuk dat je nu een paar jaar vooraf kunt plannen. Dat wordt een reuzefijn feest !!

    1. Amai , das wel ver id toekomst kijken , maar je kan idd uw lijstje nog aanpassen tot dan … Tijd genoeg ! Wel mooie gebeurtenissen om naar toe te leven !

  2. Dag Chrisje,

    Ik gaf een feest toen ik 50 werd en een housewarming toen ik mijn huisje kocht en ik heb zin om nu een nieuwe te geven voor de nieuwe start.
    Zo’n feestje geeft jou een boost, moet je zeker doen (hoeft ook niet direct duur te zijn.
    Geniet ondertussen van de rust in je hoofd, de baby, jullie jubileum en van het leven.
    Knuffel
    Myriam

  3. Christa ,
    Wel ik dacht net als jij , 60 jaar is daar een mooie leeftijd voor .
    Geniet nu maar eerst van de rust in je hoofd.
    En de leuke vooruitzichten, een kleinkindje, 10 jaar getrouwd enz…

    Nu ik er aan denk zijn wij in 2017 ook 10 jaar getrouwd !

  4. Hallo Christa

    Ik had net als jij ook aan 60 jaar gedacht . Geniet nu maar eerst van de komst van je kleinkindje. En de reis die je wil maken voor jullie 10de huwelijksverjaardag .

    Nu ik eraan denk, wij zijn in 2017 ook 10 jaar getrouwd.

    Het lukt me momenteel niet om een reactie te plaatsen onder je blog, ga eens moeten naar mijne pc laten kijken. Het is wel boeiend om te lezen hoor .

    Groetjes Marleen.

  5. Mijn papa had ook een feest voor zijn 60ste verjaardag. ’t Is inderdaad een speciaal moment.. die 60.

    Iets fijn om naar uit te kijken 🙂
    Super fijn al die voorbereidingen. Da’s voor mij altijd al de helft van ’t plezier 🙂

  6. oei, ik had dat logje blijkbaar gemist, Christa…
    Het idee is goed hoor, wij vieren sowieso regelmatig speciale verjaardagen al is het nu wel al een tijdje geleden.
    Wij zijn blijkbaar van hetzelfde bouwjaar trouwens!

  7. Ik vind het geweldig dat je het echt gaat doen! Nu heb je nog 5 jaar om voor te bereiden, brieven te schrijven, alles te regelen, ’t gaat fantastisch worden!

Geef een reactie

