Awaces

Awaces is de naam van ons nieuw samengesteld gezin. We hebben ons gezin zo gedoopt en om dat te vieren hebben we daar een graffiti van laten maken in onze keuken. Nu onze keukenplannen concreter worden, we spreken al over volgend jaar . Gaat onze graffiti verdwijnen door die nieuwe keuken. En eerlijk , het is tijd voor iets anders.

Maar toch een beetje spijt in mijn hart. En het is al lang dat ik eigenlijk iets van kunst wil ons huis, ik heb het ook een beetje gehad met de reissouvenirs, familiestukken enzovoort. En wil eens iets wat ik echt mooi vind.

Eerst wou ik iets laten maken in metaal, maar het metaal komt nog, maar is iets naar achter op de planning geschoven.

Met nieuwjaar kregen we van mijn schoonzus keramieken vaasjes die nauw aansluiten aan mijn “chamarel-idee ” van vroeger. Chamarel is namelijk een stuk grond  (erfgoed ) in Mauritius waar de aarde zeven kleuren heeft. En ik wou daar indertijd iets mee doen jaren geleden samen met een bevriende pottenbakker. Maar uiteindelijk is het plan bij een plan gebleven .

Nu ik die vaasjes zag die ook veelzijdige aardekleuren hebben kwam het Chamarelgevoel terug boven.

Ik keek naar de website van die keramiste en wist ineens wat ik met Awaces wou gaan doen.  Die dame maakt namelijk kunstwerkjes, naakte mensjes en die dame gaat voor ons zes personages maken. Daarom heb ik foto’s en kenmerken aan haar doorgestuurd, zodat ze zich kan inleven in het personage. Ze krijgt daar volledig carte blanche in, ze mag creatief mee omgaan, als er maar beweging zit in de personages, geen stokstijve abstracte ventjes.

Ik ben zo nieuwsgierig wat het zal worden. We willen het kunstwerkje graag voor ons 10 jarig huwelijk volgend jaar. Maar we hebben er ook geen idee van hoeveel tijd die dame nodig heeft om dit te verwezenlijken. Liever maar binnen zes maanden als haar ideeën rijp zijn dan morgen. Ik weet dat je kunst en inspiratie niet kan forceren, dat werkt niet.

Wij kijken alvast uit naar onze beeldjes die uniek zullen zijn, ze krijgen een ereplaats op ons dressoir en dan ga ik hier eens de grote schoonmaak houden.

Het liefst zou ik meteen ook onze schouw afkappen, een sober hangmeubel tegen de wand , wat kastjes voor boeken, en huppekee weg rommelhoekjes met prullaria.

Maar soit, dan zouden we meteen ook onze vloer moeten uitbreken, heel onze living opnieuw schilderen. Dan meteen maar nieuwe zetels. 😉

Ach, sorry, ik liet me even gaan. Uiteraard kunnen we dit niet allemaal ineens, eerst de badkamer en keuken vernieuwen, en de beeldjes uiteraard 😉

Voor wie graag eens de kunstwerkjes ziet van Sandra, ze heeft een facebookpagina.

Aja en ik wil ook eens cursus bij haar volgen, maar naar de zomer toe, want het gaat s avonds door en door mijn nachtblindheid is het voor mij moeilijk om er naartoe te rijden, wie weet komt er ooit toch nog iets van Chamarel in huis. 😉

keramiek Sandra Vens

 

7 gedachtes over “Awaces

  1. Laat jij je maar lekker gaan 😉 Ik denk dat de kunstenares bijzonder blij en vereerd is met jullie opdracht. Ze zal er stinkend haar best op doen. En jullie hebben vast voorpret!
    Mooie naam, Awaces…
    Lieve groet

Geef een reactie

