Jaaroverzichtje

Het jaar is alweer bijna voorbij, tijd om even bij de dingen stil te staan. Eén van de belangrijkste en aangrijpendste dingen die het meeste impact op mij gehad hebben is het veranderen van voeding.

In maart heb ik de knop omgedraaid, vond het welletjes om mijn dagen door te slepen zonder energie veel pijn en vooral veel overgewicht. Ik ging gezond doen , althans een poging want ik geloofde daar allemaal niet in.

2015 in een notedop waar ik…….

  • 250 slaatjes at, in alle kleuren, groene slaatjes, oranje slaatjes, visslaatjes, vleesslaatjes, exotische slaatjes, maar elk met 1 ding gemeen, veel groensels!
  • 150 kg fruit at, ook in al zijn vormen en volgens het seizoen, wel of niet in fruitsalade, warm of koud, uit het vuistje of in een gerechtje
  • 350 eieren at, met minimum 1 eitje per dag, ( maar ik ben pas een eiervreter geworden in maart, hé )
  • minstens 150 kg groensels heb opgeknabbeld, rauw, gestoofd, gekookt, gewokt, you name it.
  • 5 flessen Gin heb soldaat gemaakt toen ik in maart ben begonnen om elke week een Gin tonic aan mijn dieet toe te voegen, noem het een weekendjoker die ik inzette.
  • Al mijn kleren heb geruild voor nieuwe en een organisatie heb blijgemaakt met mijn te groot geworden kledij.
  • Ik van contentement een nieuwe sjakos kocht toen ik 10 kg was afgevallen.
  • Ik vrijwilligerwerk heb beginnen doen , eerst in de bib daarna als oppasser bij het cm en dat me geweldig veel voldoening heeft. Terug iets kunnen betekenen in de maatschappij, van onschatbare waarde
  • 3 optredens van Sioen heb gedaan, de laatste voor het goede doel.
  • Af en toe genoten van stand up comedians met de grootste revelatie van de laatste jaren Steven Mahieu!
  • Zaterdagnamiddag vertrekken van thuis uit naar de luchthaven om op tijd te zijn voor de vlucht naar Canada en dan toch pas aankomen op dinsdagmiddag.
  • Ik hoorde dat ik oma zou worden.
  • We in juni een goedkoop reisje naar Turkije boekten en het gevoel hadden dat we bij de Benidorm Bastards zaten.
  • Ik naar een feest ging en de hele avond op de dansvloer heb gestaan van puur contentement omdat mijn lijf dat weer toeliet.
  • al van 3 van mijn 5 pillen afkwam en in 2016 volledig medicatievrij wil worden.

In elk geval het was een fijn jaar! fijne feesten en hopelijk heel veel moois op julilie pad in 2016

19 gedachtes over “Jaaroverzichtje

  1. dat is een heel mooi jaar Christa, het nieuws van oma te worden, dat je je veel beter voelt en dat je de groenten- en fruitboeren zo sponsort 🙂
    die kg’s groensels zijn hier zeker herkenbaar, de gin niet maar dan zondig ik met chocolade :-p
    fijne kerst en eindejaarsdagen, een wolk van een kleinkindje en een sprankelend gezond 2016 xxx

  2. Keep up the good work! Zowel wat je veranderde levensstijl als je vrijwilligerswerk betreft. Zelden iemand tegen gekomen die zijn goede voornemens zo goed in de praktijk heeft omgezet.

  3. Je hebt hard gewerkt aan een verandering. En veranderen is zo’n beetje het moeilijkst voor een mens wat er is. Je hebt het verstandig aangepakt en er een slaatje uitgeslagen 😉 Ik wens je een heel gezond 2016!
    Lieve groet

  4. Echt veel bewondering heb ik voor je omdat je dat paleo volhield, zelf zou ik niet ver raken vrees ik 😉 Dat 2016 je op zijn minst evenveel vreugde mag brengen als dit jaar!

Geef een reactie

