Niet zomaar een blogdipje.

Ik heb momenteel een ferme blogdip, niet zomaar een dipje, neen het is veel erger. Ik stel in vraag of ik eigenlijk nog zin heb om heel Meulebeke , omstreken en blogland nog mijn leven wil laten inkijken. Ik die loslippig mijn zinneroerselen op het net smijt!

Ik die mezelf daardoor kwetsbaar maak voor commentaar, of erger nog roddels, jaloezie , onbegrip, maar ook begrip, vertrouwen , kameraadschap tussen mij en de massa’s bloggertjes die ik ondertussen ook irl leerde kennen en die ik niet kwijt wil!

Ik vind ook dat ik de laatste tijd geen stukjes meer schrijf die een meerwaarde zijn voor de lezers. Ik ben het een beetje kwijt. Ook het idee dat ik uitverteld ben steekt heel hard de kop op.

Ik kan hier een culinair verslag plaatsen over onze tweedagse om en rond Hasselt

Ik kan niet eindeloos leuteren, over mijn dieet, mijn fibromyalgie en mijn reizen naar Canada om zoonlief te bezoeken. Allemaal “been there done that” dingen die regelmatig terug komen en daardoor oninteressant worden om te lezen. En eerlijk, ik  reis enorm graag en toch lees ik zelf niet graag reisverhalen van anderen. Dus ga ik er ook van uit, dat niemand interesse heeft voor mijn reisverhalen. Foto’s zijn wel leuk, maar laat ik het dan allemaal omslachtig vinden die foto’s te nemen, op te slaan op mijn laptop om ze dan op mijn blog te plaatsen. Ik ben er precies allemaal een beetje te lui voor de laatste tijd.

Neen, lui is een verkeerde woordkeuze, ik ben te veel met andere dingen bezig nu. Computer was vroeger mijn wereld waarin ik kon verdwijnen en troost zoeken in momenten waar er geen energie was om ook maar iets anders te presteren.

Nu heb ik de laatste tijd zoveel te doen , er in ineens energie genoeg om toch eens die kast uit te kuisen of een beetje te helpen in de tuin en kruipt enorm veel tijd in het koken en het boodschappen doen sinds ik voor 3/4 op groenten en fruit leef!

Mijn blog afsluiten doe ik niet, misschien is het tijdelijk. Ik ben al mijn medicatie aan het afbouwen , eentje met de keer en dat vraagt mentaal wel veel van mij. Moeilijker inslapen, veel wakker liggen, meer stemmingsschommelingen… Ja ook dat vraagt energie.

Maar ik moet  nu eenmaal door de zure appel bijten en hoop tegen het einde van het jaar mijn antidepressiva helemaal afgebouwd te hebben. En wil dan volgend jaar af van mijn deanxit en mijn trazolan om door te slapen. Zodat ik helemaal medicatievrij ben. Geen idee of het zal lukken om deanxit-vrij te leven , want die medicatie doet wel heel wat voor mijn lijf. Veel goed maar ook kwaad, en vooral van het kwade wil ik af. Maar ik kan niet alleen het kwade kantje uit het pilletje halen, dan maar helemaal , die handel.

Ik blijf wel blogs lezen, al staat dat ook wel op een lager pitje dan vroeger. Maar nu heb ik tijd nodig , het is terug heel hard wennen aan de oude Chrissebie van weleer, want we weten allemaal dat medicatie mentaal aanricht met een mens. Nu alle emotieverdoezelaars één voor één wegvallen komen vaak hele stromen aan emoties terug boven. Hoe goed lichamelijk ik in mijn vel voel, de geest doet het wat moeilijker en dat heeft tijd nodig om mezelf helemaal terug te vinden.

Het enige waar ik heel hard mee moet opletten om mezelf nu niet voorbij te gaan lopen met de herwonnen energie, want voor ik het weet kan ik heel hard op mijn muil vallen en daar veel builen en blutsen aan overhouden.

Anyway, wie me mist kan me altijd op facebook toevoegen, ik zit daar onder mijn eigen naam

Christa Vanhecke

Tot ziens!

15 gedachtes over “Niet zomaar een blogdipje.

  1. Bloggen we niet allemaal over ‘steeds terugkerende thema’s’? Ik lees hier alleszins graag, zal je blog wel missen. Alé, hopelijk is het tijdelijk al begrijp ik heel goed dat je er niet echt zin meer in hebt. Nu dat je fit genoeg bent om andere dingen te doen behalve aan de computer te zitten, ge zou zot moeten zijn om het niet te doen. Geniet er van Christa, ik gun het je!!!

  2. Christa,
    Ook ik las en lees altijd met plezier je blog verhalen. En zeker je reisverhalen, want dat lees ik graag.
    Ik wens je veel succes toe bij het afbouwen van je medicatie, en hoop van ganse harte dat het je lukt.
    Want ik weet maar al te goed wat die vuiligheid het is, maar ja als ons lichaam het nodig heeft , wat doet ne mens dan he …
    Doseer je energie, en geniet van alles wat je nu al weer kan.

  3. Het viel de laatste tijd op dat je minder aanwezig was. Nu ik je uitleg lees heb ik er meer dan begrip voor. Mijn weblog bestaat binnenkort drie jaar, en ook ik vraag me soms af of het geen tijd wordt om er stilletjes vanonder te muizen…

  4. Dat klinkt inderdaad niet als zo maar een dipje. Als het helpt: Ik lees je verhalen graag, altijd doorspekt met humor en mooie taal (ik kan de Vlaamse tongval hier in Holland horen). Liefs uit Pijnacker.

  5. Christa! Ik lees je graag en niet omdat het moet maar omdat ik dat zelf graag wil. Omdat ik benieuwd ben hoe het met je gaat. Maar het echte leven gaat voor op bloggen. Doe het rustig aan met afbouwen en neem tijd voor jezelf. Wie weet komen we je weer tegen in Blogland. Wanneer het weer begint te kriebelen bij je…
    Lieve groet en het ga je goed ♥

  6. Oei… geen Canada-verslagje dus… Ik kwam hier nochtans heel graag lezen, over je leven van alledag, spijtig maar je moet voor jezelf bloggen en als je dat niet meer wil dan is dat zo!! Geniet van de herwonnen energie, en ik volg je zeker op FB!

  7. ik blog al meer dan 10 jaar, en de feiten die jij hier nu aanhaalt herken ik vaak bij mezelf.
    Maar voor mij is mijn blog ook een beetje een persoonlijk dagboek, en dan is het ook normaal dat veel dingen terugkeren en zich herhalen. Wie het niet graag leest hoeft dat niet te doen hoor. Ik blog genoeg over andere dingen die hen dan misschien wel interesseren.
    Geef jezelf gewoon wat tijd, Christa. Ideeën komen vanzelf… 😉

Geef een reactie

