Zondag.

Vandaag ben ik een vlaag van overmoed gaan joggen. Het plan was een toer te lopen van 2 km, maar toen ik nog niet eind de straat was en al moest wandelen, voelde ik dat de 2 km-toer te hoog gegrepen was voor een eerste looptraining. Ik heb dus korter gelopen en ben op 1.5 km toch wel 5 keer moeten wandelen. Maar als ik langzaam opbouw, moet het wel lukken. Ik heb geen ambities om ooit de “ten miles” te lopen, maar wil gewoon mijn conditie verbeteren. Want eerlijk, ik zou nog altijd graag terug kunnen werken. Ik had mijn ventje een jaar geleden beloofd dat ik nooit nog over” gaan werken ” ging praten, maar ik voel me zoveel beter dat ik gaan werken terug als een mogelijkheid zie. Okee, in mijn huidige job gaat het niet lukken, daar kuiste ik vooral 40 uur. Ik kijk soms naar jobs op de site van de vdab, maar ik kom steeds tot de conclusie dat, of ik het werk lichamelijk niet aankan, of dat ik er niet voor geschoold ben.

Maar ik reken erop dat ik binnenkort naar de adviseur moet en daar ga ik ook vertellen dat ik beter ben.

Uiteraard eet ik nog altijd Paleo, wat als een vies woord klinkt, maar niets is minder waar. Ik geniet van mijn eten, ik eet elke dag smakelijk en ik mis eigenlijk niets. Af en toe een vers pistoleke misschien. Ik mis zelf mijn kaasplank niet waarvoor ik vroeger op mijn knieën ging kruipen.

Nu soit, in maart zal het een jaar zijn dat ik anders eet en dan wil eens evalueren, dan zal ik ook de winter rond gehad hebben en weten of ik inderdaad even goed blijft bij koud ,nat en winderig weer.

Voorlopig doe ik vrijwilligerswerk. Ik heb een nieuw klantje waar ik op dinsdagavond mag voor zorgen, een jongetje van zeven en ik doe dit heel graag. Het is een kindje dat een paar kleine beperkingen heeft, maar het klikt heel goed tussen ons, dus zie ik dat helemaal zitten.

Vandaag is mijn reisschema nog maar eens gewijzigd voor de terugweg van Canada naar Belgie, zucht, ik was er niet blij mee en heb dat dan ook gemeld. Ik zou vier uur vroeger moeten vertrekken en dan vier uur langer wachten in New york, vier uur die ik niet meer met mijn zoon kan spenderen….

Ik heb dan ook gemaild dat de uren me heel kostbaar zijn en misschien krijg ik een vlucht via Montreal en dan zouden we zelf een uur langer kunnen blijven. Ja, een uur is een uur 😉

Op 15 november is het zover en vertrekken we met onze koffers vol pralines , letterkoekjes nic nacs, speculoos, amandelkoekjes van De strooper, veel kerstcadeaus en een valies vol voor de kleine blueberry.

Ik mag het sinds verleden week rond bazuinen dat het een “meisje” wordt, een kleine Pipi Langkous.

En ik kocht deze week haar allereerste snowboots voor volgend jaar! Ik hoop maar dat ze gaan passen als ze ze nodig heeft. Rokjes en kleedjes heb ik nog niet gekocht, maar in Maart ga ik terug, dan kan ik terug veel meenemen! Ja ik ben Granny voor iets hé!

Waarschijnlijk komt mijn zoon met vrouw en kind dan volgend jaar rond november , december naar Belgie en ik wil graag samen dan een paar dagen in een bungalowpark logeren, zodat iedereen een beetje een vakantiegevoel heeft . Uiteraard zal er dan ook terug kerst en sinterklaas gevierd worden.

En straks komt mijn ventje thuis van een voelbalmatchke scheidsrechteren en dan gaan we samen een Gin Tonic drinken om het weekend af te sluiten.

Santé!

11 gedachtes over “Zondag.

  1. Dat lopen moet je echt traag opbouwen. De schema’s van start to run zijn daar echt ideaal voor. De eerste keer dat ik ging joggen na jaren had ik al na nog geen minuut lopen het gevoel dat ik dood ging. Ok ja, zwaar overdreven. 😉 Maar je begrijpt wat ik bedoel.

    En jeuj, een meisje! En een Pippi Langkous nog wel: dat wordt een tof meisje! En volgens mij weet ik al van wie ze haar streken gaat leren. 😉

  2. Lieve schat, is dat lopen wel een goed idee,…..zou je niet beter wandelen?? Is veel minder belastend en je bereikt er ook een fijne conditie mee,.en vergeet je spieren niet te trainen met wat spierversterkende oefeningen om blessures te mijden, wow jij vertrekt binnenkort al,……..je hebt groot gelijk dat je reklameert,……

  3. groot gelijk om zachtjes aan op te bouwen, te bruusk beginnen sporten is nergens goed voor, Christa!
    Ja, dat reisje Canada begint toch wel serieus te naderen nu, begrijpelijk dat je ernaar uitgekeken hebt. En dan mag je genieten van het Sint spelen als je al dat lekkers gaat uitdelen… 😉

  4. Joggen bij god! Je was heel gemotiveerd 😀 Fietsen vind ik persoonlijk leuker, minder lastig en je raakt verder 😉 Het is ook beter voor de rug en de knieën dan lopen maar als jij dat joggen volhoudt, chapeau!!
    Oooh, een meisje!! Leuk!!!!

  5. Je kan het beste met een schema lopen, Chrissie! Dat geeft je een beetje houvast. Oma worden van een meisje 🙂 Klinkt buitengewoon goed. Je hebt gelijk: elk uurtje is er één met je zoon.
    Lief om voor een jongetje van zeven te zorgen. Jullie kunnen het goed vinden met elkaar. Daar word ik blij van.
    Lieve groet

  6. Ik kan mij soms ook niet houden en loop dan meer dan goed voor me is… terwijl het eigenlijk de meest ongezonde sport is die er is… maar ’t is zo leuk!
    Ik kan me voorstellen dat ge staat te popelen om op het vliegtuig te springen, alvast héél veel plezier en ik kijk uit naar het verslagje van je belevenissen achteraf 🙂

Geef een reactie

