Nationale saunadag.

Het was weer nationale saunadag. Elk jaar valt er een email in de mailbox over promotie’s in de vlaamse sauna-instellingen.

We hebben er al diverse gedaan, het is altijd een beetje reizen, telkens we iets nieuws uitproberen. We waren al in Dilbeek, Limburg, Chaudfontaine, Oostende en Roeselare. Vandaag werd er gekozen voor Lochristi. Een modern complex , maar minder groot dan ik verwacht had, ook minder diversiteit aan Sauna’s.

De zaak ging open om 11 uur en we stonden stipt 11 uur aan de deur met pak en zak. Want om naakt rond te lopen heb je veel nodig, ( euh, een beetje raar, nietwaar! )

Een badjas, slippers, handdoeken en een haarborstel moest volstaan. De handtas met gsm en al ging in het kastje. Hier heerst een streng gsm-verbod, wat ik op zich niet slecht vind!

Want stel dat er daar per ongeluk een medeblogger rondloopt en die neemt kiekjes van het vrouwmens met de hangborsten en blubberbuik, tja dat zou ik vast niet leuk gevonden hebben om die op één of andere blog terug te vinden.

In het warme zwembad lag ik op mijn rug naar de wolken te staren die stilletjes over elkaar heen schoven en alweer een nieuw patroon vormden om er nieuwe figuren te ontdekken. En ik ontwaarde een zwemmer met een halve arm. Neen, niet in het zwembad, maar dat was wat ik in de wolken zag.

Er was een lunch inbegrepen, waarvan de soep superlekker was, maar de stoofkarbonaden en de frieten ondermaats waren, alleen al omdat er niets van groenten bijgeserveerd werd. OkΓ©, het eten was ons gratis aangeboden en je kent het wel van die paarden die je niet in de bek mag kijken.

Na het eten smeten we ons in de gezellige loungezetels met de rest van ons glaasje wijn. Ik gaf me over aan de vlaamse literatuur en leesde een hoogstaand werk van Willy Vandersteen, met tekeningetjes en al erbij. Suske en Wiske vochten als helden tegen de geweldige grote suikerspin en uiteraard, slaagden ze er alweer in , om een monster te verslaan. Ik vroeg me af hoeveel medailles de Sus en Wis al in hun kamer hadden hangen.

Het was ondertussen al wat drukker geworden. Een dikke man met iets op zijn gat wat er als een dikke roze tepel uitzag, plonsde het water in. Ik kon me niet ontdoen van het idee dat tepelmans af en toe zat te gluren naar eclectische borstenverzameling die zich rond het zwembad geschaard hadden.

We deden in de namiddag nog een saunaatje, een bubbelbad. En toen iedereen de opgietsessie volgde in de grote droge sauna, had ik heel het zwembad alleen, om wat baantjes te trekken en te denken dat ik hiermee stante pede van mijn blubberbuik verlost zou worden. Tja dan ben je een paar kilo’s kwijt, moet je dit erbij nemen.

Tegen 15.30 hadden we genoeg van de natjes en de droogjes. Passeerden nog eens in de stoomcabine, waar ik de geur van eucalyptus miste en er snel genoeg van had. Er werd nog duchtig gescrubd, om uiteindelijk onder de einddouche te staan. Ik was helemaal zen, koppeke leeg, alhoewel het beeld bij zal blijven van de grote roze tepel. Was de man in zee gaan zwemmen, wedden dat er zich dan en catvis zou aan vastzuigen. Dit idee bezorgde me een glimlach, en ik moest de man dankbaar zijn om dit fijne momenten dat ik aan zijn specialiteitje te danken had.

πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚

8 gedachtes over “Nationale saunadag.

  1. als je naar zo’n openbare sauna gaat moet je er toch tegen kunnen dat andere mensen naar die hangborsten en blubberbuik kijken hΓ©, Christa… πŸ™‚
    Ik weet niet of het iets voor mij zou zijn, maar mijn vrouw zou je daar beslist niet binnen krijgen!
    Als we willen kunnen we gratis en voor niks naar de sauna bij mijn broer, maar we zijn daar nog maar ene keer geweest

Geef een reactie

