Zomaar een tag.

Ik kreeg een tag van Bea, een aardige dame, die ik al jaren volg en die leuke korte schrijfseltjes neerpent, met de nodige hilariteit soms. En omdat ik misschien anders toch maar onzin zou uitkramen of mijn frustratie uiten waarmee ik momenteel kamp, heb ik beslist om de tag aan te nemen. Zelf tag ik niemand, maar iedereen is uiteraard vrij om hem te nemen.

1) Als je een beroemdheid was, wie zou je dan willen zijn?

Wie is een moeilijke vraag, ik wil niemand anders zijn. Maar ik zou graag een getalenteerde comédienne zijn die op een podium staat  en de mensen entertaint. Maar er zijn zo weinig goede comédiennes, dat ik dan maar meteen ook een man wil zijn en dan wil ik wel graag Wouter deprez zijn. Die is niet alleen grappig, die schrijft heel goed en was ooit de winnaar van de slimste mens ter wereld. Ik ontmoette hem ooit en t is een heel coole gast die met zijn twee voetjes stevig op de grond staat.

wouter deprez En t is een West-Vlaming, want ik ben ongelooflijk graag West-vlaming.

2) Welke muziek heb jij meestal aan als je een (b)logje aan het schrijven bent?

Of de radio staat nog aan in de keuken op stubru, zoals altijd, of de tv speelt, of het is stil. Ik luister meestal naar youtube filmpjes op mijn laptop , maar ik durf me daar niet mee bezig te houden als ik aan het bloggen ben , uit angst ergens iets verkeerd te doen en heel mijn tekst kwijt te zijn.

3) Kreeg je één minuut om te shoppen in de supermarkt, waar zou je het eerst naar toe rennen?

Wel recht naar de rayon van wijnen en sterke dranken, alleen maar omdat dit het duurste is! En het moet geweldig zijn om een hele kast vol verschillende dranken te hebben, om naar hartelust cocktails te shaken. En daar mogen dan gerust een paar soorten dure gins tussen zitten, want ik vind gin ontzettend duur en neem altijd de goedkoopste. Een paar flesjes rode wijn, mogen er ook bij ! Ik zou daar de voorkeur aan geven boven champagne. Geef mij maar een goeie St Estephe. ( Ik koop dat zelden zelf , jullie raden het al, om dezelfde reden, te duur. )

4) Koffie of thee?

Koffie , hoewel mijn koffieverbruik heel erg is afgenomen sinds ik mijn voedingsprogramma volg. Thee vind ik lekker, maar die lust ik niet zonder suiker.

5) Hoe zou het ideale huwelijksaanzoek er uit zien en voor de mannen hoe pak je dit aan?

Het mag best speciaal zijn, op een speciale locatie, op een speciaal moment, want we hebben daar niet aan meegedaan hier, en heb het wel een beetje gemist. Maar we hadden dan wel een super huwelijksviering om het strand in de tropen. Daarmee verdrinkt een huwelijksaanzoek in het niets.

6) Wat is je favoriete dag van de week?

Wel mijn ventje is scheidsrechter in het weekend, soms heeft hij een match op zaterdag , of op zondag. Geef me dat maar dat hij niet moet scheidsrechteren. Ik heb hem graag rond mijn gat, ben niet graag alleen thuis.

7) Als er dit jaar één ding zou gebeuren, dat héél speciaal voor je is, wat zou dat dan zijn?

Dat is al gebeurt, de aankondiging dat ik Granny van een Canadeesje wordt. En laat het nog maar mooi binnen zitten dit jaar! Als alles normaal verloopt volgend jaar in februari zal ik heel tevreden zijn.

8) Favoriete film?

Papillon en the green mile. En als kind Jody en het hertenjong, mannekes wat heb ik gejankt tijdens deze film. Mijn tere kinderhart brak ik tienduizend stukken tot Jody zijn lievelingsdier zelf moest afschieten.

9) Waar kan je je ongelooflijk aan irriteren?

Agressie in het verkeer, mensen die voorsteken in de rij, die twee broodjes nemen als er maar eentje per persoon is , zodat de laatste niets meer heeft. Het gebrek aan hoffelijkheid en beleefdheid.

10) Huil je snel tijdens films?

Het hangt er van af, als het iets wat me persoonlijk raakt, iets wat aan mijn eigen leven gelinkt is , als het over lange afstandskinderen gaat, of als ik die dag emo ben. Maar ik pik af en toe wel eens een traantje weg.

11) Waar ben je bang voor?

Oorlog, ik kan me nog steeds niet inbeelden hoe het zou zijn als er oorlog was, ik durf er ook niet al te hard aan denken.

17 gedachtes over “Zomaar een tag.

  1. Op antwoord 7 na, is de rest een verrassing voor me. Dat is de leuke kant van een tag. De minder leuke kant is wanneer je zelf getagd wordt 🙂
    Leuke invulling!
    Lieve groet

  2. Rode wijn verkies ook ik boven champagne en koffie boven thee 🙂 en ik zou het liefst ten huwelijk gevraagd worden op een heel gewoon maar intiem romantisch moment en het huwelijk ook zo houden,….just the two of us,…..leuke tag!

  3. Die heb je leuk ingevuld Christa. Toeme toch, ik dacht niet aan de alcoholrayon 😀 en het is zoals je zegt, best duur spul maar zalig o in huis te hebben 😉

  4. Van nummerke elf heb ik ook keiveel schrik, zeker met wat er nu in de wereld allemaal aan het gebeuren is. Het lief roept het al jaren: WO III is niet meer veraf… Ik wil er niet aan denken.
    Wij geven de laatste maanden veel te veel geld uit aan alcohol: eerst gin, en nu wijn… We kopen meer dan we het opgedronken krijgen, denk dat we wel goed zitten voor het komende jaar 🙂

  5. West-Vlaanderen boven eh. 🙂 (Zegt het meisje dat al een jaar of zeven aan de rand van Gent woont, maar haar hart Bachten de Kupe verloren heeft). Dus ook hiephoi voor Wouter, ’n heerlijke man.
    Ooh veel hieperdepiepjes voor gin. Man toch, is dat mijne meug. 🙂 Maar zoals je zegt hé: duur. Heel duur. Ik grijp ook meestal naar de meest goedkope versies, maar af en toe zie je mij toch naar de duurdere versies grijpen. Om ‘m dan eerst terug te zetten en weer vast te nemen en weer terug te zetten. Tot het lief zegt dat ik die eigenlijk toch wel verdiend heb. 🙂 Gelukkig gaat zo’n fles redelijk lang mee.

    1. Ik koop wel een deftige fles als we volk over de vloer komt en dan hoop ik stilletjes dat ze liever cava of picon drinken, zodat wij de betere gin helemaal voor onszelf kunnen houden. 😉

Geef een reactie

