Mijn verjaardag en zo

Het weekend is goed begonnen! Ik had al maanden tickets gekocht, voor ten vrede, een minimuziekfestivalletje aan de ijzertoren.

Vrijdag traden Het zesde metaal op , Sioen en Fisher Z. we zijn maar voor de twee eerste bands gebleven omdat het al twaalf uur was en ja we worden oud! πŸ˜‰

Maar wat heb ik genoten! Wat is het fijn om daar niet meer met mijn wandelstok te moeten staan voor steun en evenwicht. Ik stond daar gewoon lichtvoetig mee te wiegen en te bewegen, o neen, dansen durf ik dat niet te noemen. Ik stond in alle vrijheid mee te zingen in plaats van me te moeten verbijten van de pijn, het leven zoals het was, voor mijn dieet.

Ik kan me dan zo intens gelukkig en dankbaar voelen dat mijn hartje er bijna van smelt. Zaterdag mocht ik kokkerellen voor mijn invitees en ik heb daar ook zo van genoten! Eerst aperitief met tapas, en dan een ” salade folle, met gegrilde gambas, gerookte zalm, forelmousse, oostindische kers en nog een en ander. En er werd gesmikkeld, ik kon naar hartenlust mee-eten , want het volledig paleo.

Wat niet zo paleo was, was het dessertbord. Daar stond op, een potje tiramisu met gentse neuzen, chocolademousse van tobleroneschocolade, een crème brulée die eigenlijk een beetje mislukt was, maar t was nog eetbaar, een mini-amaretto-koffie, een mirengering, ook zelf gemaakt met vanille-ijs en rood fruit.

Alles zelf gemaakt. Alleen jammer dat de dessertjes niet in de frigo konden voor het opdienen, maar die zat probvol. Het was een heel gezellige avond en de vrienden gingen tevreden naar huis!

Zondag kwam mijn dochter me verrassen voor mijn verjaardag, ze was samen met een vriendin en het was ook een gezellige avond. Fijn toch ! Ze hadden leuke cadeautjes bij en een kaartje waarop ze geschreven had, ” gefeliciteerd met je je-wordt-oud-dag. Ja er iets van aan, jonger worden we uiteraard niet hΓ©!

Maandag was D-day en mijn mannetje had vrijaf genomen om met mij naar Plopsaland te gaan! Ja je leest het goed, ik wou daar namelijk graag eens naartoe , omdat ik er sinds ” De meli Β ” nog nooit geweest was. We hadden promotickets en we reisden met de trein.

Ik heb daar zo genoten , me terug jong gevoeld en ja we hebben zelf op veel attracties gezeten. Maar ik mocht van Wim niet op de huppelende konijnen, jammer, πŸ˜‰

Ja ik heb een beetje het kind in me los gelaten , een beetje veel zeg maar!

We besloten om s avonds gezellig thuis te eten, en bestelden een thuisleverpizza en trokken een goeie fles wijn open. Ik ben heel dankbaar, om de mooie dagen, de vele sms-jes , facebookberichten, cadeautjes, kaartjes, maar bovenal voor de ontelbare lachende kindergezichtjes in plopsaland.

13 gedachtes over “Mijn verjaardag en zo

  1. hoe heerlijk om te lezen, Christa!!!
    Het lijkt een weekendje zoals wij er vaak wel hebben… πŸ˜‰
    Ik ben blij voor jou dat je weer veel meer kan genieten van alles. En groot gelijk dat je dat ook doet!

  2. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Het maakt niet uit hΓ³e oud je bent geworden, in je hoofd blijf je voor altijd kind. Niemand die voor jou beslist dat je je volwassen moet gedragen πŸ™‚ Ik heb wel gelachen om het Plopsaland. Chrissie, je bent een wijf met ballen en dat is zeker en vast een compliment.
    Een gezond nieuw levensjaar en een lieve groet!

  3. Eerst: Gefeliciteerd met je verjaardag!! X Wat een zalig weekend heb je achter de rug, het plezier dat je er aan beleefde slaat van je blog. Plopsaland, ook geleden van toen het nog meli was…hoog tijd om er ook eens weer een kijkje te nemen. In het gezelschap van mijn kleindochter πŸ˜‰.

  4. Het telt hoe jong je je voelt in je hoofd he en ik denk dat dat bij u nog fris & jong is!!! Plopsaland, hoe zalig moet dat wel niet geweest zijn!!!! πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚

Geef een reactie

