Smartphone

Ik was er geen fan van! En ik zou het zelf nooit kopen, een smartphone. Want apps en zo, ik kon er niet mee werken, wist al helemaal niet wat instagram was. Maar ik had zoiets van , als ik nu al niet mee kan met de nieuwe technieken, hoe zal het later zijn. Ik wil het risico niet lopen dat ik niet kan communiceren met mijn kinderen en kleinkinderen.

En dus werd er ten huize Chrissebie dus beslist om te gaan voor een nieuwe smartphone voor beiden. En dit terwijl er een actie liep waar we een Huawei g7 konden kopen voor een prikje en er een abonnement verplicht bijnamen. Maar het abonnement is goedkoper dan het abonnement dat we voorheen hadden. Ok, we hangen voor twee jaar vast aan proximus, maar proximus is de enige provider die ik al gehad heb. Ik ben zelf nog nooit van gsmnummer veranderd sinds ik zo’n 15 jaar geleden mijn eerste nokiaatje kocht. Toen kocht ik er één omdat dochterlief op internaat zat en ze zelf een gsm mocht hebben om s avonds te bellen.

En zo betrap ik me erop ook mijn fb te checken, als ik ergens ben. Ik probeer het niet te doen als ik in gezelschap ben, of als we ergens uit eten gaan, blijft de smartphone in mijn handtas, met uitzondering om af en toe een foto te nemen voor instagram.

Ja, ik kan zelf met instagram werken, en het is supercool als mijn schoondochter me foto’s doorstuurt van de babykamer, de gekochte kleedjes en de meest koddige kinderschoentjes ter wereld namelijk kleine all stars. Ik ben ontzettend gek op babyschoentjes!

En ja, ik ben gek op mijn smartphone en ik durf bekennen dat het heel verslavend werkt. Ik de non-believer zit naar hartelust te fb-ken op de trein. Wel handig dat ik geen lectuur meer hoef mee te nemen.

Spelletjes spelen is niet aan mij besteed, met uitzondering van patience, een kaartje leggen zeg maar. Dat is het enige wat ik kan. En ik heb geen behoefte om als een bezetene op die knoppetjes te zitten tokkelen.

Smartphone, ok, maar niet ten koste van een gezellige babbel en echt sociaal contact. We duimen dat we het daarbij houden!

17 gedachtes over “Smartphone

  1. Bij ons thuis idem dito. Begin januari opgestart met die smartphone, er stap voor stap mee leren werken (met vallen en opstaan), en vandaag een onmisbaar ding geworden om af en toe te gebruiken (absoluut geen verslaving)

  2. leuk Christa! ja dat is zo hé, een mens zou achterop geraken
    k zal daar ook eens een gedacht van moeten maken, k heb nog een gewoon oud gsmke en ja zolang die niet stuk wilt gaan…
    t zal al zeker niet ingewikkeld mogen zijn 🙂

  3. Mijn vriend vond me destijds ook een snob toen ik een iPhone kocht, maar hij is ondertussen wel de grote smartphoneverslaafde in huis 🙂 Veel plezier ermee, maar inderdaad niet ten koste van een gewoon gesprek met de mensen aan tafel!

  4. Die verslaving gaat mijn neus geheel voorbij. Ik heb een smartphone en als ik boodschappen gaat doen weet ik niet eens of dat ding in mijn tas zit of ergens in huis rondzwerft. Maar foto’s maken en WhatsAppen vind ik dan wel weer leuk.
    lieve groet

  5. Haha leuk! Ik had ook echt heel laat een smartphone. Of überhaupt een mobieltje. Nu zou ik echt niet meer zonder kunnen, al laat ik ‘m in gezelschap echt in mijn tas zitten.

  6. Her en der… overal zie je mensen tokkelen op hun smartphone… bij mezelf valt het zelf heel goed mee… ik kan uren zonder, enkel ’s avonds durf ik wel een half uurtje scrollen op facebook… maar zoals je zelf zegt… niet ten koste van een leuke gezellige babbel!

  7. Oh ja, herkenbaar! Verslavend, zo’n smartphone! In den beginne moest ik hem dagelijks opladen, zo vaak was ik ermee bezig, de wondere wereld van de apps enzo… 😉 Nu ben ik al wat afgekickt. En in gezelschap blijft hij in de handtas, dan hoor ik hem vaak niet als iemand mij belt. Da’s ook niet de bedoeling natuurlijk. :-S

Geef een reactie

