Ik mag het eindelijk van de daken schreeuwen!

Na een maand genepen zitten, met een groot geluk dat ik in mijn hart moest bewaren , hart gesloten houden, mag ik het eindelijk de wereld insturen!

Ik word “Granny” van mijn eerste kleinkind. Mijn kleine Canadese Blueberry!

Mijn hart huppelt van geluk en bloedt tegelijk, omdat ik Blueberry niet zal zien opgroeien in real life. Want ik kan niet elke maand over en weer naar Canada om te zien of hij /zij al lacht, brabbelt of tandjes krijgt. Ik weet nu al dat ik dat ongelooflijk zal missen en dat is pijnlijk.

Maar soit, ik heb ondertussen al een maand de tijd gehad om aan het idee te wennen en ik ben nu eenmaal iemand die niet bij de pakken ben blijven zitten. Dus deze “Supergranny ” zal zich in alle bochten wringen zodat de kleine uk, mij toch zal kennen tegen dat we op bezoek gaan. Ik heb me al vingerpopjes aangeschaft om poppenkast voor de webcam te spelen. Ja ik wil ten alle kosten vermijden dat het kindje als een gek begint te schreeuwen als het mij voor de eerste keer ziet!

En ja, ik mag wel stellen dat ik een tikje jaloers ben op de Canadese grandma en grandpa die daar wel in de buurt wonen.

Dit jaar staat een bezoek aan Amaury en Shannon gepland in November, en de kleine wordt verwacht rond 20 februari. Ik ben er dus nog niet uit wanneer ik op babybezoek zal gaan. Nu zijn de goedkope early-booking-flights al weg. En eerlijk, ik kan nu niet al terug 900 euro op tafel gooien voor een vliegticket. Het is dus allemaal een beetje ingewikkeld.

Ik ben er ook nog niet uit als ik vlak na de geboorte wil gaan, of dat ik zal wachten tot het hummeltje een week of vier oud zal zijn en zich al bewust van de omgeving zal zijn.

Shannon is ondertussen drie maand zwanger nu en gisteren hebben ze de eerste echo gedaan. Alles ziet er goed uit. Maar het houdt altijd een risico in en bij iedere zwangerschap houden we toch een beetje ons hart vast, maar gaan doemdenken is ook geen oplossing.

Mijn mannetje en ik zijn momenteel grote schoonmaak aan het houden op zolder en ik ben een doos tegen gekomen met oude kinderkledij van mijn spruitjes en ik ben alles aan het wassen. Niet om het nog te dragen, maar het is gewoon leuk om die dingetjes een aan de wasdraad te zien hangen. Ja ik ben best een beetje gek, maar gelukkig vind ik dat zelf niet erg!

UIteraard heb ik al heel wat nieuwe spulletjes gekocht voor het kleine spruitje. Maar bij het nazien van alle geschenken die al klaarliggen om mee te nemen in november heb ik beslist om niets meer te kopen.

Alleen ga ik vlak voor vertrek nog belgische chocolade bestellen in een artisanale chocolaterie. Kleine figuurtjes die ze gieten voor sinterklaas, maar die passen voor een “babyshower “. Ik neem ook traditionele belgische snoep mee en uiteraard ook lotus speculoos waar de mama in spe zot van is.

Ik wist ook niet waarover Shannon het had toen ze begon over de “babyshower” . Het is in Amerika en Canada de gewoonte dat de familie en vrienden van het koppel een soort receptie organiseren voor de mama in spe.

Er worden dan vrienden en kennissen uitgenodigd die komen met babygeschenken. Een oude traditie die vaak ook gebeurt met een huwelijk. Het dateert uit de tijd van de arme boeren , waar iedereen zijn steentje bijdraagt omdat het koppel goed voor de baby zou kunnen zorgen.

Daar wordt niet aan babyborrels gedaan en wordt er geen doopsuiker gegeven. En ware het niet dat mijn valiezen al overvol zullen zitten of ik zou die traditie wel eens durven breken met kleine chocoladepakketjes voor iedere gast. Maar dat zal me praktisch niet lukken. En vooraf opsturen is pokkeduur. Heb dat gedaan met hun huwelijk.Dat kostte me 100 euro aan verzendingskosten om kleine potjes advokaat op te sturen ( die ze niet eens lustten ) en allerhande snoep voor een snoeptaart en om per persoon een frietzak mee op te vullen, als herinnering aan hun huwelijk. ย Ik heb al wat geleerd van die zotte kuren ๐Ÿ˜‰

Granny heeft al een bedje cadeau gedaan die ze zo graag wilden kopen, maar ik hoop dat ik daar nog eens mee kan gaan shoppen. Bovendien wordt het geslacht bekend gemaakt en wedden dat de Granny dan alweer naar de winkels crost om een leuke outfit uit te kiezen.

De kleine hummel wordt geboren middenin het sneeuwstormseizoen, we moeten er toch op toezien dat het geen koud krijgt! ๐Ÿ˜‰

19 gedachtes over “Ik mag het eindelijk van de daken schreeuwen!

  1. Proficiat! Ik begrijp het dubbele gevoel. Ben er zeker van dat hij/zij niet zal beginnen gillen als hij/zij Granny voor het eerst ziet. Die baby gaat zo hard vertroeteld worden!

  2. Van harte gefeliciteerd Christa !
    Wij mogen sinds 15/6 genieten van ons eerste kleinkind een meisje.
    Ze wonen in Bissegem , en dat vind ik al ver…( ik bedoel je kan niet zomaar binnenspringen )
    Maar we hebben er wel al veel mogen van genieten , nu de mama nog niet moet gaan werken.

    Maar ik zal veel aan je denken hoor Christa …

  3. Wat een heuglijk nieuws! Van harte gefeliciteerd! Mensen zeggen vaak: “Zwangerschap is geen ziekte,” maar je weet pas zeker dat alles goed gegaan is, als je het kindje in je armen houdt. Ik wens je schoondochter een voorspoedige zwangerschap en een bevalling als een lancering.
    Lieve groet

  4. Waaaaaaaaaaaauuuuw!!!! Proficiat granny in spe ๐Ÿ˜€ Dat kind zal zot zijn van je, zeker weten! Welk kind zou nu zo geen zotte oma willen die met vingerpopjes voor de webcam zit ๐Ÿ˜‰ ??? Ben content voor u, verdikke, ge komt ook grootmoeder, jihaaa!!!

  5. Proficiat, Christa. Je komt dus ook in de club!
    En je eerste kleinkind komt er ongeveer op hetzelfde moment als ons derde, kunnen we samen genieten dan… ๐Ÿ˜‰

  6. Hahahaha ooo Christa die kleine gaat rotverwend worden door jou, of het nu zoveel kilometers ver weg van je af zit of niet, hij/zij gaat je zeker kennen!!! En ik denk dat je een superoma gaat worden. Proficiat!

Geef een reactie

