Hoe gaat het nu met mij?

Allee, voor wie interesse heeft hoe het momenteel met me gaat kan ik alleen maar zeggen fantastisch! Met uitzondering van mijn rug die me belemmert en waarmee ik voorzichtig moet omspringen , maar voor de rest goed eigenlijk. Na onze week turkije, en het herval van pijn, terug met volle moed aan mijn dieet begonnen . En het werkt, echt, het werkt. Ik zou het wel willen uitschreeuwen en verkondigen aan de wereld in de trend van beste fibromyalgiepatienten, ik heb het gevonden!

Werken zou me niet lukken met die rugperikelen, maar voor de rest ben ik volledig pijnvrij. Het is een openbaring en ik ben dan ook ontzettend gelukkig.

Alleen zijn menigen heel erg sceptisch en geloven niet dat het door het dieet komt. Maar kijk, ze doen maar. Ik voel me goed en ik blijf mijn levenswijze behouden. Maar ik heb me wel voorgenomen om regelmatig bloed te laten prikken, want ik wil geen tekorten oplopen van t een of t ander.

Echt , het is zo geweldig om gewoon naar de poort te kunnen lopen als de postbode aanbelt of zo. Als ik het vergelijk met vroeger dat ik mijn stok soms moest nemen om tot daar te strompelen.

Maar ik wil het ook niet constant opdringen aan de mensen. Als ze vragen wat ik doe om me zo goed te voelen, vertel ik het. Maar iedereen is vrij van zijn doen en laten.

Ik eet wel wat meer calorieën nu, bak al eens koekjes met honing of zo, maar het blijft wel altijd paleo. Mijn gewicht is op peil, ik weeg 72 kg en meet 1.73 dus voor mijn leeftijd zit dat wel snor. Ik hoef geen maatje 36 meer, dan zou ik overal veel te vel overkomen, en ik wil er niet als een flodder gaan uitzien.

Ik ben vandaag gestart bij de kinesist met reconditioneringsoefeningen. En ik moet die elke dag thuis herhalen. Ik ben vastbesloten dit te doen om mijn spieren opnieuw te versterken. Het is niet de bedoeling dat ik ga fitnessen en de marathon ga lopen, maar om mijn conditie wat te verbeteren en eerlijk, ik hoop er ook een beetje mijn slappe buik mee weg te werken.

Maar voor dat laatste zal er nog wel veel werk aan de winkel zijn!

Allee , dat was mijn nieuwsje van de dag!

18 gedachtes over “Hoe gaat het nu met mij?

  1. Christa,
    Ik volg je schrijven hier op de voet. En ja ik kan het goed geloven dat veel afhangt van voeding .
    Ik moet je dan ook erg bewonderen hoe creatief jij bent, om sapjes en zo klaar te maken.
    Eerlijk ik zou niet weten hoe eraan te beginnen.
    Maar ik ben heel blij dat je stukken beter bent, en wellicht heel slank…
    We moeten dringend eens afspreken he
    Geniet verder van je goeie dagen .

  2. super dat het zo goed gaat, dat horen we graag!!
    perfect gewicht is dat toch voor je lengte! (dat haal ik nooit, heb ik als volwassene ook nooit gehad, k moet nodig wat groeien haha)
    k ben wel ook blij te lezen dat je wat meer calorieën neemt
    anders eten oké, maar fanatiek calorieën tellen nooit meer!!
    heb daar ook al zitten aan denken ‘wat dan met het overschot aan vel’ 😉

    1. Inderdaad An, Het is goed zoals ik nu ben. Ik wil direct een contract ondertekenen om heel mijn leven zo te zijn. Nu moet ik we zeggen dat ik vroeger altijd wel slank was en verdikt ben door medicatie. Ik ben nu weer terug als vroeger en dat is goed.

      1. ja medicatie is een boosdoener, k ben meer dan 1O kg bijgekomen daardoor, die medicatie neem ik niet meer maar de kg’s bleven wel als aandenken

  3. Lekker laten kletsen, jij voelt je goed! Ik heb veel baat van het schrappen van suiker, maar dat is meestal tegen dovemansoren gezegd. Gewoon doorgaan, Chrissie, jij weet voor jezelf wat het beste is!
    Lieve groet Kakel

  4. Ik vind het ook zonde dat veel mensen te koppig zijn om op zijn minst te proberen wat voeding kan doen voor hun lichaam en klachten, want ik geloof hier ook voor de volle 100% in. Maar goed, jij gaf het een kans en plukt er nu de vruchten van, super!!

  5. Blij dat te lezen Christa!!! Als andere mensen je niet het voordeel van de twijfel willen geven, dan is dat hun probleem… Gezond eten en je lichaam met het respect behandelen dat het verdient, is een goed begin, als ge dat niet nodig vindt dan moet je daar de gevolgen van dragen, ik voel dat ook, maar ik heb zo mijn verslavingen waar ik niet vanaf geraak… Ach ja! Goed bezig Christa! 🙂

Geef een reactie

