Gent

Vandaag een dagje Gent gedaan. Altijd leuk en mijn dochter had samen met vrienden een buskersfestival opgericht. We gingen dan ook eens kijken om de organisatie te steunen.

We ontmoetten onverwacht vrienden die we al een hele tijd niet meer gezien hebben. Ik moet ze dringend uitnodigen, shame on me! Maar we hebben het altijd zo druk hรฉ! ๐Ÿ˜‰

En geheel onverwacht hebben we eindelijk “echte trouwringen ” gekocht. We droegen al jaren onze vriendschapsringen die we elkaar gegeven hebben op valentijn 2011. Omdat we dan nog totaal geen trouwplannen hadden . Tot we in juni een reis naar Mauritius wonnen en besloten om daar te trouwen.

Nooit gedacht dat we het volgende jaar met valentijn getrouwd zouden zijn. Dus wilden we toen geen trouwringen kopen, we zouden wel verder doen met de ringen die we droegen.

Maar ik begon in de loop der jaren wel naar een echte trouwring te verlangen. Vrouwen en juwelen zeker ๐Ÿ˜‰

Mijn mannetje noemt me terecht een “ekster”. Maar het stoorde me dat die stalen ring er op elke foto zwart uitziet, ( ja k weet het, kieskeurig, weet je wel ) en ik had het al een paar keer aangehaald dat ik wel graag een echte trouwring zou dragen.

Op moederdag kreeg ik het allerliefste kaartje ooit. Mijn mannetje moest gaan scheidsrechteren in Oostende en ik ging mee om te shoppen. Op het kaartje stond dat ik een trouwring mocht uitkiezen.

Uiteindelijk heb ik deze dag mijn goesting niet gevonden en vond dat ik niet alleen met zo’n ring moest rondlopen , maar dat we beiden dezelfde moesten dragen!

En toevallig botsten we vandaag tegen onze trouwringen aan. Een mooie zaak die uitverkocht gaf een fikske korting. En we voelden dat dit het moment was. Uiteraard moest het ons ook aanstaan, want kopen omdat er korting op is, is ook stom als je de ringen dan niet graag ziet.

De ringen zijn vrij eenvoudig, in geel en wit goud di e van Wim breder en de mijne met drie kleine diamantjes. We zijn in blijde verwachting nu van onze ringen in de juiste maat ย met onze namen erin gegraveerd. Ik wil wel een bijzonder moment uitkiezen om van ringen te wisselen. Want hoe dan ook hebben onze stalen ringen toch een heel grote emotionele waarde. We gaan die ergens goed bewaren.

19 gedachtes over “Gent

  1. Wat een romantische zielen zijn jullie toch ๐Ÿ™‚ Het is dikwijls zo dat als je iets zoekt, je vind het niet. En dan totaal onverwacht zie je wat je wou. Leuk dat jullie de perfecte trouwringen vonden en nu ben ik reuze benieuwd hoe je het zal inkaderen om ze aan elkaar te geven ๐Ÿ˜‰

    1. Haja Beaatje, IK zal het hel goed moeten inkleden want vooral Wim heeft er moeite mee om die ring los te laten. En we kunnen er niets anders van laten maken want het is staal, . We vinden vast iets leuks.

  2. Proficiat Christa, en geniet van jullie mooie trouwringen.
    Ik kijk er al naar uit, om te lezen , hoe en wanneer jullie ze aan elkaars vingers zullen doen …

  3. vrouwen hรฉ…
    Maakt toch niet uit uit welke grondstof die ringen gemaakt zijn? Maar ok, normaal zijn trouwringen traditioneel in goud. Maar niet iedereen volgt de tradities.
    Ik had eigenlijk wel een fotootje verwacht… ๐Ÿ˜‰

Geef een reactie

