The kusadasi bastards.

Jullie kennen ze vast, de Benidorm Basterd, oude mensen in rolstoelen , rollaters, met krukken en stokken die nog grappen en grollen uithalen. Wel ik denk dat ze allemaal op vakantie waren in het hotel waar ook wij verbleven. De populatie die in het hotel verbleef bestond voor 90 procent uit 70 plussers. Voor de rest een paar stellen met kleine kinderen en een paar jonge koppeltjes.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb uiterst veel respect voor ouderen , voor mensen die niet goed te been en zijn en kan ze alleen maar gelijk geven dat ze nog op vakantie gaan in plaats van in een hoekje weg te kwijnen. Het is dus perfect mogelijk allemaal om je scooter mee te nemen, je rolstoel of whatever.  Het was best lollig om hen bezig te zien, kaartje leggen, pintje drinken, zelfs in monokini liggen was voor een paar zelfs geen probleem. Zelf hou ik mijn verslapte lijf liever wat ineengepropt in een tankini. Maar de oudjes hebben er helemaal geen probleem mee om nog in hippe bikini te verschijnen. Het probleem ligt dus duidelijk bij mij! 😉

In het restaurant liepen de meeste in t shirts van Adidas, Armani of Hugo Boss, het was hen duidelijk aan te zien dat ze allemaal de bazaar volgestouwd met namaakartikelen hadden ontdekt op zo’n 400 meter van het hotel vandaan.  Nu ik geef toe, voor de thuisblijvers hebben we ook wat t shirts me van G star en diesel. Maar voor de meeste cadeautjes ging ik toch voor artisanale producten en dan nog het liefst voor dingen die je niet in de duizend winkeltjes die Kusadasi rijk is.

Het hotel viel dik tegen. Pas op, we hadden een viersterren-hotel geboekt, we verwachtten dan ook geen vijf sterren. Maar het waren vooral de kleine dingen waar ik me aan stoorde. Er was geen sfeer, de bars zagen er kaalgeplukt uit , alsof ze het liefste hadden dat je zo weinig mogelijk soorten vroeg. Geen vriendelijke barmannen die met plezier een cocktailke in elkaar flansden ,goochelend met de flessen en zo ook wat zakgeld konden versieren, want als ik goed bediend word dan geef ik met plezier wat zakgeld. Maar het zou uiteraard geen rol mogen spelen in de bediening. Vriendelijk en naarstig moeten ze nu eenmaal overal zijn. Of het nu een hotel van 1 ster of eentje van 5 is.

Er was ook een gebrek aan communicatie, niemand wist wat nu precies inbegrepen was, waar we de strandlakens konden ophalen enzovoort. We checkten in, vulden een formuliertje in en kregen de badge van onze kamer. Dat eindigde alle informatie.

Toen ik mijn grieven had uitgelegd aan de steward van Neckermann, nam die mijn klachten serieus en ging een gesprek aan met de manager. We kregen prompt een drankenlijst die inbegrepen waren in de all-inn formule.

Toen we op onze kamer kwamen stond er een fles wijn, een schaal met fruit en een envelop met een brief met verontschuldigingen en een vip-bandje. Later bleek dat het vip-bandje er eigenlijk helemaal niet toe deed en en plus ben ik ook hier weer van oordeel dat ze niet alleen vriendelijk moeten zijn zijn tegen de mensen met een vipbandje ( en in ons geval een grote bek om te zeggen wat er schort )

Ik verwachte geen kreeften en oesters op het bufetten, dat was de Club Med niet . Maar je merkte aan alles dat ze probeerden uit te sparen op alle vlak. Het hotel leek me op sterven na dood , gelukkig waren er nog de Kusadasi Basterds die wel vrolijk meededen s avonds met de spelletjes.

Gelukkig liep ik op goeie benen en hebben we zelf niet zoveel tijd doorgebracht in het hotel, we deden uitstappen, kuierden door de smalle straatjes waar je in verdwaald . Liepen langs de honderd lederwinkels, juweliers , pitabars en souvenirwinkeltjes. En we genoten en dat laatste was nog altijd het belangrijkste.

11 gedachtes over “The kusadasi bastards.

  1. Je had in ieder geval leven in de brouwerij 🙂 Alles beter dan een uitgestorven gat. Op service mag niet bespaard worden. Dat maakt of breekt een hotel.
    Ik heb je blog met een stralende lach gelezen, je hebt het zo leuk geschreven, en stiekem zag ik ook de Benidorm Bastards in mijn achterhoofd, haha.

  2. Wij hebben ook eens in zo’n hotel verbleven. Bleek dat wij de laatste gasten waren. Na ons werd het hotel gesloten en gerenoveerd. Personeel wist dus dat ze ‘na ons’ werkeloos waren. Dat soort dingen.

  3. Hey Christa,
    leuk geschreven, maar jammer voor jullie, dat het wat tegenviel jullie hotel.
    Maar het is zoals je zegt, ne mens moet keuzes maken, ( doordat jullie nog naar Canada gaan he )
    Wij waren begin mei in Rhodos, Sentido hotel, super ! maar ook veel 50 en 60 plussers, maar dat is een rustig publiek, s’avonds was er wel aangename animatie en optredens.
    Het bijzonderste is dat je goed was, mooi weer enz…

  4. Blij te lezen dat je je toch goed vermaakt hebt…. Tja ik denk dat het er steeds meer op neer gaat komen dat de hotels geld uit proberen te sparen…. Triest maar waar…

  5. Ik zag die bende oudjes al voor me… vooral het beeld van die monokini krijg ik niet van mijn netvlies, brr 🙂 Lijkt me dat jullie er het beste van hebben gemaakt en genoten hebben van jullie vakantie! 🙂

Geef een reactie

