Een vreugdedansje

Wat ben ik blij te kunnen melden dat ik een ontzettend leuk vreugdedansje gedaan heb. En dat het me moeiteloos lukte omdat vreugdedansje uit te voeren, dat is nog het mooiste aan de zaak. Momenteel , ik zeg wel momenteel (want het is altijd een beetje hout vasthouden bij mij),  gaat het super met mij. Met uitzondering van mijn rugproblemen die ik eigenlijk al heb sinds mijn jeugd en die zullen blijven opspelen , dus voortaan, braaf zijn en geen dingen doen wat rugje niet vermag. Maar vreugdedansjes mogen, zolang ik niet aan het breakdansen sla of zotte kunsten uithaal.

Het is zo fantastisch dat mijn angst van het teveel aan kalium te wijten is aan het feit dat ik een blaasontsteking heb. Vreugde alom om een blaasontsteking, mmmm, best een beetje gek, maar soit.

Mijn geweldige huisdokter heeft goed naar me geluisterd, bloed afgenomen en me in een potje laten plassen. Gisteren had ik de resultaten, mijn bloedwaarden zijn goed, maar er zit één of ander microbe je in mijn plas en dat gaan we nu te lijf met antibiotica. Normaal zou het euvel snel moeten opgelost zijn, tenzij ik met een blaasverzakking zit, maar we moeten niet panikeren nietwaar.

Dus ik mag verder met mijn nieuwe levensstijl , waardoor ik weer vreugdedansjes kan doen. Ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld  wat energie betreft.

Maar ik moet wel voor mijn rug zorgen, geen zwaar werk, niet heffen, niet hoog reiken, niet bukken. En de dokter raadt me ook aan om mijn vrijwilligerswerk stil te leggen. Omdat ik nooit neen kan zeggen. Ik voel me goed en dan gaat ons Chrissebietje weer eens boeken opbergen in de rekken en dan is het weer biingo.

Ook mijn kinesist heeft het zelfde oordeel geveld, eerst mijn rug sterker maken, na de kiné krijg ik oefeningen om de rug te versterken. Ik vind het sneu om het te moeten melden, vind het hoe dan ook altijd een beetje een afgang, maar bon, ik moet nu eenmaal leren aan mezelf te denken.

Ik kan nu met een gerust hart naar Turkije vertrekken en hopen dat er veel fruit en groenten op de buffetten liggen. Alle zoetigheid aan mijn neus laten voorbij gaan. Maar het is vakantie en dat betekend, cocktails drinken aan het strand, en dat ga ik dan wel doen, maar met mate en met tussenin heel veel water.

En bij thuiskom herbegin ik met goeie moed terug aan mijn strenge levensstijl. Maar ik word er heel gelukkig van.

Dikke smile

Chrissebie

15 gedachtes over “Een vreugdedansje

  1. Ik heb me bijgelezen ik denk dat ik er aan ga beginnen…eerst weekendje Parijs nog volgende week zo kan het nog wat borrelen in mijn koppie…ondertussen kan ik wat recepten verzamelen en sorteren op tijd, in ieder geval staat Koen achter me en dat is goed! En als ik in het weekend eens kan genieten van een uitspatting…ja ik laat het borrelen…in ieder geval heb ik genoten van je blog!
    Grtjs en merci Inge

    1. Ja Inge, ik heb dat ook een week of twee moeten laten borrelen in mijn kop. Het leek of ik afscheid moest nemen van mijn vorige leven. Precies een rouwproces dat ik doorging.

  2. Turkije en geen zoetigheden 🙂 ? Je zult karakter moeten hebben en ze links laten liggen, vrees ik. Maar dat karakter heb je gelukkig, is al vaak gebleken.
    Fijn te lezen dat het beter met je gaat!

    1. Gelukkig hou ik niet van die mierzoete dingen waar je tanden van samenplakken. 😉 Het moeilijkste zal het brood zijn s morgens . Maar ik geniet nog steeds van brood, van de geur alleen dan.;)

  3. Hallo Christa,
    Ik ben blij voor je dat je nu de oorzaak kent van het teveel aan Kalium in je bloed.
    En dat je nu weer vreugdedansjes kan doen .
    Ik wens je alvast een deugdoende vakantie toe.
    En dikke proficiat met je slanke lijn he !

  4. Christa, ik ben heel blij voor je dat je huisarts je serieus genomen hebt, en het lek boven water gekomen is 😉 En dat je gewoon kan doorgaan met je goede eetgewoonten. jammer van je vrijwilligerswerk maar je kunt een ander pas goed helpen als je eerst aan jezelf denkt. Als je rug “aangesterkt” is, breken er andere tijden aan. Veel plezier in je vakantie! Je hebt ’t verdiend 🙂
    LIefs Kakel

  5. ik word er warempel zélf blij van, Christa!
    Alvast veel plezier in Turkije. Geniet er maar volop van, nadien kan je weer de remmen toe zetten… 😉

  6. Hallo allemaal,
    Ik ben hypnotherapeut en heb ongeveer een maand geleden iemand met fibromyalgie behandeld. Eerlijk gezegd was dit de eerste keer dat ik iemand met deze problematiek behandelde. Maar na een maand ben ik aangenaam verrast van de resultaten. Ze is minder snel gestresseerd, de overgevoeligheid en pijnen in haar benen en lies zijn verdwenen. Ze zit wel nog met haar opgeblazen gevoel. Maar bij hypnose is het zo dat het onderbewustzijn voor sommige zaken meer tijd nodig heeft dan voor andere.
    Wie geïnteresseerd is in het volledige verhaal kan dit altijd bij mij aanvragen via info@hypnosishelpsu.com
    Met vriendelijke groeten
    Ivan

Geef een reactie

