-4kg later

Piep, ik ben terug boven water! Eindelijk krijg ik terug wat energie, beetje per beetje. En eindelijk is mijn schrijfmicrobe uit haar moeizame winterslaap aan het ontwaken. Na drie weken paloeteren ( eigen gemaakt werkwoord dat betekend dat ik paleo-dieet volgen ) mag ik met enige fierheid zeggen dat ik al 4 kg ben afgevallen. Niet dat ik het daarvoor deed, maar het is aardig meegenomen en het motiveert me vooral om verder te doen. Ik hoop ooit zonder moeite terug alle kleerwinkels terug kunnen binnen te kunnen  gaan . Te weten dat ik zonder blozen de pashokjes kan binnen gaan en daar een klein vreugdedansje te doen en fier buitenstappen met mijn buit.

Maar soit, het afvallen is bijzaak. De grote vraag is wat al dat paloeteren doet met mijn gezondheid. Zeker weten dat het daardoor komt zullen we nooit. Maar vandaag durf ik zeggen dat ik me stilaan beter voel. De nachtelijke pijnen zijn bijna helemaal verdwenen Al ben ik er ook achter gekomen dat warmte een grote rol speelt en dat mij over-verwarmen helpt bij de pijn maar mij ontzettend doet nachtzweten. Maar eerlijk, als we mogen kiezen dan ga ik voor het zweet dat zo weggespoeld wordt onder de douche.

De vraag of het het allemaal waard is? Mijn eigen bijna tot een konijn verheven. Wel ik durf daar volmondig ja op antwoorden. Ik wordt van langs om spitsvondiger om Paleo toe te passen. En eerlijk, het is niet zo dat ik nu al de mont blanc zou beklimmen om aan een boterham te geraken, frieten te eten  of spaghetti bolognese rond mijn vork te draaien. Het valt allemaal best mee.

Of ik het helemaal correct doe?? Nee, ik drink s ochtends meestal een kop koffie en als ik een opkikker nodig heb , maak ik me in de namiddag een senseootje. En ik permitteer me sinds deze week elke dag een zwart paaseitje. Artisanale chocolade,  ( artis anale chocolade, een beetje dubbel nietwaar! ;)waar milka niet kan aan tippen. Zaterdag mogen ze me daar bij t karakske in Roeselare verwachten om een portie paaseieren!

In het weekend drink ik op zaterdag één of twee glazen bier of wijn. En nu zaterdag is er een klasreunie en daar zal ik toch proberen genieten van het menu waarvoor we per slot van rekening 55 euro per persoon hebben betaald. Alles hangt af van de portie die ik voorgeschoteld zal krijgen. Als ik voldoende heb met het vlees en de groentjes, dan laat ik gerust de frietjes achterwege. Ik heb geen moeite om frieten op tafel te zien staan en daar niet van te mogen eten Ik heb jaren een restaurant uitgebaat en was het gewoon om andere mensen te zien eten Ik had daar toen geen last van , en nu komt me dat ook ten goede. En zo is dat ook met roken. Iedereen rond me mag roken, ik kan daar tegen. Maar de twee glaasjes wijn die bijhet menu horen ga ik niet afslaan.

Zondag gaan we dan weer paloeteren dat het geen naam heeft! Toveren met groentjes, slaatjes en sapjes En hopen dat ik me binnenkort zo goed voel dat ik eindelijk terug een beetje kan functioneren.

10 gedachtes over “-4kg later

  1. Of er nu een oorzakelijk verband is of niet… hoofdzaak is dat je je beter voelt. Het is inderdaad niet slecht om je af en toe een uitspatting te gunnen. Zo houd je het langer vol. Toch leuk hè, een beetje lichter op de reünie verschijnen.

Geef een reactie

