Eens een dromer , altijd een dromer.

Ik heb een droom! Ik heb altijd dromen! En ik heb altijd dromen nodig om te overleven. Ongeacht ik die dromen nu uitvoer of niet, maar niets is leuker dan dromen.

Mijn versgebakken droom is een roadtrip maken langs de Oostkust van Amerika.Vliegen naar New York en Afspreken met zoonlief en zijn vrouw . Zij wonen op slechts 1300 km van New york. En het is de bedoeling om met een mobilhome of een huurwagen tot aan Miami te rijden. Uiteraard niet aan één stuk. Volgens mijn zoon rijd je 26 uur van Amherst ( Canada ) waar hij woont, tot Miami. Ik vermoed dat we van New York zo’n 16 uur voor de boeg hebben. Maar het is niet het plan om dat in één rit te doen, maar om elke dag maximum 300 à 400km te rijden, er zouden ook veel kortere stukken inzitten, hangt van de interessante steden af. Washington zou onze eerste stop zijn, daarna Atlantic City die in New Jersey ligt. Het geweldige aan die trip is dat we negen

kaart oostamerika

staten van de Usa doorrijden, wat ik al geweldig op zich vindt.

New Jersey, Delaware, Maryland, Virginia, North Carolina,

South Carolina, Georgia, Florida.

Onderweg zijn er prachtige kuststeden zoals Savannah. Maar mijn droom is uiteraard ook niet volledig uitgewerkt en dat is ook niet de bedoeling want het is zeker niet voor dit jaar, misschien volgend jaar of binnen twee jaar wie zal het zeggen.

Anyway In Florida zouden we een paardagen in Orlando verblijven, een paar dagen in Miami, om van daaruit De Keys af te rijden tot Key West. De Everglades bezoeken en dan doorrijden naar Naples en Tampa. Om via Tampa Florida terug te verlaten en onze weg terug naar New York aan te vangen. En voor we terug naar huis komen, nog een paar dagen in New york te blijven. Maar ik heb nog zeeën van tijd om dat allemaal voor te bereiden. Er kan uiteraard nog iets tussenkomen, zoals een Canadees-Belgische baby waardoor we deze reis nie samen zouden kunnen maken.  Maar ach, we zien allemaal we, we dromen gewoon verder.

16 gedachtes over “Eens een dromer , altijd een dromer.

  1. dromen is heerlijk hé, Christa. En als je die dan nog kan verwezenlijken…
    Amerika zegt mij eigenlijk niet zoveel. Ik heb al jaren een droom om eens een trektocht te maken door Frankrijk. Enkele dagen hier, de streek verkennen, en dan weer verder trekken. Ik zie me dit wel nog verwezenlijken, als ik gezond en wel mijn pensioenleeftijd kan bereiken… 😉

    1. Wel, ik kan er helemaal in komen, Moet ook heel leuk zijn om Frankrijk rond te rijden. Maar voor mij is die droom een combinatie van reizen en van tijd met mijn zoon spenderen.

  2. Mijn droom is om op de racefiets door heel Frankrijk te crossen. In één jaar tijd de “Honderd collen” te rijden. Wie zegt dat dromen bedrog zijn 😉
    Canada lijkt mij ook een prachtig land!
    Groetjes Kakel

  3. Groot gelijk om te dromen en misschien al een planning te beginnen maken. Na onze fantastische westkust-trip vorig jaar staat dit ook op ons lijstje van “binnenkort” te doen. 🙂 Trouwens, de voorbereiding vind ik al een stuk vakantie.

Geef een reactie

