Chrissebie zit met een ei !

Ja ik zit met een serieus ei in mijn broek! Ik ben namelijk heel erg bezorgd om mijn ogen. Mijn zicht was fel verslecht en een paar maanden geleden ging ik naar de oogarts en die schreef me een straffere bril voor.

Zo gezegd zo gedaan. Mijn ervaring met de bril was in het begin gewoon. Ik had geen aanpassingsproblemen. Maar de laatste weken heb ik het gevoel dat ik niet echt goed meer zie. Onlangs in Rotterdam kon ik niet eens de menukaart lezen. Het was daar nogal duister, maar Wim kon die kaart vlekkeloos lezen. Ik begreep het niet .

Gisteren kwam ik thuis van de bib, en had al last van mijn ogen, ze waren geirriteerd, traanden, en ik had een extra lichtje nodig om een brief te schrijven.

Toen pas viel mijne euro dat ik al heel lang zeg dat ik s avonds niet goed meer zie op de baan. En de laatste keer dat ik zelf s avonds in auto reed was ik een gevaar op de weg, doordat ik met moeite 80 reed om dat ik gewoon geen afstanden kon inschatten en zo.

Ik zette alles op een rijtje in mijn hoofd en kwam tot het besluit dat ik heel slecht zie in het duister en dat ik veel vroeger dan eerder licht nodig heb in huis.

En ik werd bang! En wat doet een mens als hij bang wordt?? juist ja het internet raadplegen!

IK werd wit en rood tegelijk en alle symptomen kloppen en ook de oorzaak kan kloppen. Een tekort aan vitamine a.

Niet dat ik niet gezond eet maar mijn maag neemt heel moeilijk vitamines op door aanslepende maagproblemen. En dat zou wel eens de boosdoener kunnen zijn. Ik heb uiteraard veel liggen piekeren vannacht. Nachtblindheid , valt nog mee te nemen, maar in sommige gevallen kan het volledige blindheid teweeg brengen en dat is een nachtmerrie.

Maar laat ons eerlijk zijn, dat is uiteraard een paniekreactie. Maar het kan ook erfelijk zijn en dan ben ik gaan rondbellen en een nonkel en een tante van mij hebben dat ook!

Nu we zien wel. Vanavond lach ik misschien met mijn blog hier! En heb ik me nutteloos ongerust gemaakt!

Ik schrijf vanavond een update!

16 gedachtes over “Chrissebie zit met een ei !

      1. Soms werkt multifocaal ineens niet meer. Dat kan heel snel gaan. Weet ik van vriendinnen.. Sterkte er mee.. x

  1. k zal wel al te laat zijn voor je bezoek aan de oogarts
    k wou nog zeggen van te vermelden dat je fibro hebt, je oogspieren zijn dan zwakker en hebben last met aanpassen van dicht naar ver, en wie weet mssch ook wel met het donker – maar t kan natuurlijk ook iets anders zijn

  2. Van het raadplegen van internet wordt een mens zelden vrolijk. Gelukkig laat 99,99 procent van de daar langskomende ziektes en kwalen jouw lijf en leden gewoon links liggen.
    Sterkte ermee. Ben benieuwd naar je update.

  3. mijn ogen gaan ook rap achteruit en vooral als ik moe ben ,nu voor het moment moet ik druppels indoen van de oogarts ,ze waren te droog .En de oogarts zei dat het van mijn ziekte kwam en ook van mijn suikerziekte .Succes bij de oogarts

  4. ik dacht net hetzelfde als Thomas. In zo’n gevallen zou ik toch liever een dokter raadplegen hoor, Christa!
    Mijn vrouw heeft min of meer dezelfde symptomen, daardoor rijdt ze ook niet zo graag meer in het donker.

Geef een reactie

