Valentijn in Rotterdam

Ooit las ik ergens dat je als koppel minstens één keer ergens naartoe moet gaan waar je nog nooit geweest bent. Wel in dat kader kozen we dit jaar om naar Rotterdam te gaan. We hadden nog een bongobon en konden daar met de trein naartoe. En het centrum ligt niet ver van het station. Ook het hotel lag op maar vijf minuutjes wandelen van het station.Het eerste wat me opviel bij het verlaten van het station waren al de moderne gebouwen! Ook het station op zich zag er heel speciaal uit!

rotterdam2

We hadden een kamer geboekt in het holiday inn hotel. De kamer was best ok, netjes, groot genoeg. Een mooie badkamer met een inloopdouche waar ik blij mee was! Alleen het bed was aan de kleine kant.1.40m voor twee zo’n kolossen . Maar de kwaliteit van het bed was gelukkig wel goed, en het was valentijnsnacht, dus konden we best wat dichter bij elkaar liggen!

Snel wat uitgepakt en vertrokken op verkenning. We kwamen al snel in het winkelcentrum. Het leuke in Nederland is dat er veel andere winkels zijn dan bij ons. En we waren in een goeie moed en bovendien vielen er nog veel koopjes te doen. We verwenden onszelf met een doos ritual artikelen, kochten cadeautjes voor de kids, zomaar omdat we daar zin in hadden.

Ik kocht voor mezelf een fleurig bloeske, met bloemenprint. En om daar bovenop te dragen, kocht ik een rose trui-vest , met glinsters en met rose neplederen mouwen. Een speciaal model, maar dat mag wel eens. Bovendien heb ik iets nodig voor de make over in de kappersschool . Een andere goeie reden is dat ik snack naar kleurtjes, dat ik het gehad heb met het zwart, donkerbruin en het bordeaux! Nah! Leve de lente en het was duidelijk, de zon was de winter aan het wegduwen, alleen een beetje wind kwam af en toe de pret bederven. Maar soit , ik voelde in elk geval de lente al in mijn hart.

We wandelden door de winkelstraten tot we aankwamen op een groot plein , met een gigantisch gebouw in het midden van een nog gigantischer grasplein. De nieuwe markthallen.

rotterdam3

Je moet je voorstellen heel het front is in glas. De plafonds binnenin is geschilderd in een gigantisch leuk bloemenpatroon. Het grijze gedeelte zijn allemaal appartementen , heel prijzig naar het schijnt, het kan ook niet anders.

rotterdam4

HIer heb je een beter zicht op het geheel. Ik vond het een indrukwekkend gebouw. En ja ook dat was genieten!

Rondom dit gebouw stonden meerdere moderne staaltjes van techniek en architectuur.

rotterdam7

De woontoren en de kubushuizen trokken vooral mijn aandacht. Ze waren van de hand van dezelfde architect.

Toen mijn heupjes begonnen tegen spartelen zijn we terug naar het hotel gesparteld . Een flesje cava gedronken met valentijnsnoepjes, een verrukkelijke combinatie trouwens. De vermoeide benen werden weggespoeld met het douchewater en ik kikkerde waarlijks op en kon er weer tegenaan.

Klaar voor het valentijnsdiner. We hebben het sober gehouden, geen gastronomische diner deze keer. Maar we hadden een reservatie gemaakt voor een gezellig tapasrestaurantje. Het was er druk maar gezellig. De bediening was vlot en vriendelijk. En de margarita smaakte goed bij de tapas. Het ene was al beter dan het andere, maar we hadden meer dan genoeg. Ook een leuke formule voor kleine groepen.

Nadat we de rekening betaald hadden kreeg ik nog een mooie roos. Die ik snel in wat water plaatste , eens we terug waren op onze kamer.

Ik heb eerlijk gezegd niet zo goed geslapen, maar dat was te wijten aan heel veel pijn in de rug en benen vanwege het vele wandelen. Maar soit, dat kon er wel even bij.

S morgens was het heel druk aan het ontbijt. Het leek wel of iedereen gekozen had voor dat hotel op valentijn. En dat was een minpunt. Gelukkig had ik genoeg opgeschept op mijn eerste bord zodat ik niet terug hoefde te gaan aanschuiven aan de wachtrij die ondertussen opgelopen was tot zeker 50 mensen. Mmm, dat kon beter ge-organiseerd worden.

Vlug de koffers gemaakt en uitgecheckt, nadat we onze bagage lieten opzij zetten.

We verlieten het hotel en we liepen door een kwasi lege stad, want alle winkels waren gesloten tot 12 u. Maar de mensen kropen als ratten uit de grond en tegen 12 uur liep het al snel vol in t stad. We moesten  nog shoppen in de” koopgoot “wat ik een geweldige naam vind.

We gingen daarna nog iets eten in de skihut . Het was best lekker voor de prijs die we betaalden . We lachten nog wat af en zijn dan vertrokken om onze bagage op te halen.Bye bye Rotterdam, na drie uur treinen kwamen we thuis . Home sweet home, maar heel tevreden en gelukkig.

18 gedachtes over “Valentijn in Rotterdam

  1. Rotterdam is leuk he! Ik ben dol op Rotterdam. Ik moet alleen nog steeds een keer naar de markthal toe. Ik ben er laatst wel langsgereden maar dat was tijdens een begrafenis. Da’s niet echt het moment om aan shoppen te denken..

  2. Grappig te lezen hoe jij Rotterdam ervaren hebt, blij dat jullie zo genoten hebben. En konden jullie gewoon de markthal inkomen? Het is daar altijd knetter druk…..

  3. Ik ging vorige maand ook naar Rotterdam, naar een tentoonstelling dat me
    wel interessant leek. Jammer genoeg ben ik er niet geraakten nu is de
    tentoonstelling al voorbij. Verdorie toch, steeds dat uitstelgedrag van mij.

  4. Ik moet ons tripje naar R’dam in maart dringend eens beginnen voorbereiden! Zo te lezen een heel moderne en euhm winkelstad! 🙂 Blij dat jullie genoten hebben van jullie Valentijn…

  5. Leuk artikel. Rotterdam, niet meteen de stad die je associeert met romantiek (ook al zorg je voor de romantiek vaak zelf tijdens een weekendje) … Vlakbij, gemakkelijk bereikbaar en blijkbaar toch de moeite!

Geef een reactie

