Chrissebie won een kookboek!

Tijdens de kerstperiode, liep er een wedstrijd in het winkelcentrum K in kortrijk. Wim en ik braaf een briefje ingevuld, terwijl de meute volk de wedstrijdhoek gewoon voorbij croste, want er moest nog heel wat “ge-kerst-shopped ” worden. En begin januari kreeg ik een mail dat ik een kookboek had gewonnen ” De tafel van tien” Stressloos koken voor tien personen.

Gisteren stapten we de winkel binnen op ons geschenk op te halen. De gastvrouw die het kookboek zelf had geschreven , naar aanleiding van haar blog . Het werd een heerlijk gesprek tussen de dame en ik, over koken uiteraard. Ze schreef een persoonlijke notitie in het boek en die luidde “Voor Christa, Een supergoeie kok die hoogstens wat inspiratie kan halen uit dit kookboek. ”

Wel ik ben het niet met haar eens. Het blijft boeiend om nieuwe recepten te ontdekken. Maar het mooiste is, dat het een koken is waarbij je niet half Delhaize moet leegkopen, vooraleer je aan de slag gaat. Ik heb het boek helemaal doorgenomen en heb voor het eerst het gevoel dat dit nu eens nuttig is voor de hobbyok.

Zelf ben ik ook nogal geneigd om het te ingewikkeld te maken, maar in dit boek is less more. Goeie produkten kopen, en goed voorbereiden en het is een fluitje van een cent om tien mensen in je huis te ontvangen. Ik heb een kookboek liggen van Sergio Herman , het “pure c kookboek” en eerlijk. Het is allemaal veel te ingewikkeld, te arbeidsintensief voor wat het eigenlijk maar is. Back to basic is de trend. We hebben het een beetje gehad, met overbodigheden op ons bord, die wel mooi ogen, maar eigenlijk geen meerwaarde bieden aan de smaak van het gerecht. Maar Lieve is de Jeroen Meus van de feestelijke menu’s.

En ik vond het zo fijn deze dame te leren kennen en ik ga zeker haar blog volgen, want haar teksten lezen ook leuk. Mijn dag was ondanks al het gekraak en gespok in mijn lijf heel geslaagd. En ik ben vrolijk fluitend thuisgekomen met mijn buit.

Stressloos koken voor groot gezelschap. De tafel van tien  door Lieve Byttebier.

blog www.ruedesurene.com

14 gedachtes over “Chrissebie won een kookboek!

  1. Leuk, zo’n onverwachts geschenkje! Zelf heb ik al te veel kookboeken in huis en gebruik ik ze zelden. Maar soms neem ik er wel eens eentje om door te bladeren.

  2. Door het woud van kookboeken nog het juiste vinden is niet simpel meer. Maar het “back to basic” principe is nog altijd het beste denk ik. Trouwens, een mooie notitie die ze heeft neergeschreven.

Geef een reactie

