Oeieoei aiai

Ik maak er niet graag een gewoonte van om over mij gezondheid te schrijven. Maar ik kan er niet naast meer voelen en het maakt hoe dan ook deel uit van mijn leven.

Ja, meneerke fibro doet wreed zijn best om me zoveel mogelijk te ambeteren. Nu heeft hij het op mijn rug gemunt en mijn benen. Ik heb al mijn trots moeten inslikken om in de bib te vragen om geen rekken meer te her klasseren, want verleden week ben ik geradbraakt thuis gekomen en het is alleen maar slechter geworden.Maar neen, ik ga niet opgeven! Ik heb deze week dus heel de namiddag boeken gekaft, en geen idee of ik daardoor vannacht weer helse pijnen in mijn benen had.

En als ik zeg “Helse”, dan meen ik ook dat het letterlijk de hel is! Ik lag te kreunen en me in alle bochten te wringen. Jammer genoeg is mijn mannetje wel heel behulpzaam en begripvol, maar hij moet s anderdaags wel vroeg uit de veren om nar Merelbeke te sporen voor zijn dagelijkse taken bij de spoorwegen.

Ik heb er dus toch eens de telefoon bij genomen , een afspraak gemaakt bij de huisarts, maar ik weet nu al , dat hij me zal doorsturen, en ik wel terug heel de ramtamtam zal mogen aflopen in het ziekenhuis. Bah, en ik zie daar zo tegen op, scannertje hier fotoke daar om dan te concluderen dat het “maar fibro ” is en ze er toch niets aan kunnen doen. Maar het ondermijnt me, ik ben moe en geradbraakt als ik wakker wordt en ik voel mijn krachten en mijn energie langzaam uit mijn lichaam glijden, en daar is ons Chrissebietje niet content mee zenne, maar bon, wie zou daar wel blij mee zijn.

18 gedachtes over “Oeieoei aiai

  1. Skatteke, ik weet niet wanneer jij voor het laatst door de molen bent gegaan maar ondertussen zijn ‘ze’ weer tot wat nieuwe inzichten gekomen. Daarbij merk ik hier in de regio dat steeds meer artsen het niet meer afdoen als ‘maar fibromyalgie’.
    Aan de andere kant heb ik zelf nu al twee maal iets afgedaan als ‘fibro’ wat achteraf dus wat anders was. RSI en Hernia…

    Voor nu een dikke kus. Ik weet welke helse pijnen je bedoelt… En dat is niet leuk nie…
    xxx

  2. veel sterkte daar!
    Misschien is het toch niet slecht de hele reutemeteut opnieuw te doorlopen. Moest het inderdaad bv een hernia zijn, kan er wellicht iets aan gedaan worden.

  3. Hallo Christa,
    In het najaar had ik z’on slechte periode. En werd er verder onderzoek, o.a. een pet-scan…
    Om ja uiteindelijk te moeten horen, zware opstoten van fibro.
    Maar ik vond het niet leuk, maar wel verstandig dat ze eerst onderzoeken deden, om te zien of er geen andere boosdoener in het spel zat.

    Alvast veel beterschap toegewenst .

  4. Heel herkenbaar en ja wat doe je ermee? Doorheen de jaren heb ik ook alle onderzoeken gekregen. Fibromyalgie is en bestaat en steeds meer wordt het “‘erkend en ‘herkend’. Niet opgeven, informeer je goed hoe je dit een plaats kan geven in je leven. Sterkte
    Linda

  5. pfffff, pijn is vreselijk (gelukkig valt het bij mezelf wel mee), daar weet m’n vrouw alles van.
    Maar ook al is er misschien tegen fibro niets te doen, je kan er wel voor zorgen dat je minder pijn lijdt, Christa. Ik zou mocht ik jou zijn ’s een afspraak maken in een pijnkliniek.

  6. Dag Christa , Geef vooral de moed niet op .Dat werk in de bibliotheek was te zwaar voor uw lichaam en dan moet u zeggen STOP ik kan het niet meer aan .U moet uw lichaam ook rust geven ,want anders ga je in een diepe put geraken van de pijn .
    Probeer een afspraak te maken met een prof die u al lang kent en die u niet ontgoocheld .Hij moet kunnen luisteren naar uw vragen en Christa schrijf uw vragen op een briefje zodat je nog weet wat je moest vragen .En neemt u magnesium ?Dat is een goed middel tegen de pijn in uw benen .En ik zou ook de medische onderzoeken laten doorgaan al heb je veel pijn .Er kan misschien nu iets anders uitkomen van de onderzoeken dat u nog niet wist .Oké het is lastig maar doe daarna een dutje van een uurtje .Ik hoop dat u een goed onderzoek krijgt .
    Veel beterschap vanwege Anne De Vriese

  7. Ik hoop dat je intussen genoeg rust neemt en enkel aan jezelf denkt … want jou kennende wring je je niet alleen in allerlei bochten door de pijn maar ook om andere mensen in je nabijheid een plezier te doen… Veel succes met de onderzoeken, ik hoop dat ze je een middeltje kunnen geven tegen de pijn, en anders dat de winter snel voorbij is!

Geef een reactie

