Mezelf blootgeven.

Ik heb het er al over gehad, dat ik vaak als model meega naar de kappersschool. Mijn vaste Kapster had me gevraagd om mee te werken voor haar eindwerk. Haar taak is een heuse make over doen.

Om haar een handje te helpen had ik wat fotootjes bij elkaar gezocht op het wereldwijde net. En ik heb ze zelfs hier op één of andere blog gepubliceerd.

Ook wat kleurvoorbeelden, want ik wou deze keer gaan voor ros haar.

Ik was keurig op afspraak, en was er helemaal klaar voor. Met mijn kapselvoorbeelden en al.

I vertelde dat ze de week ervoor een kapsel hadden aangeleerd en ik zei in een overmoedige bui dat ik er helemaal wou voor gaan. Tot ze begon te knippen! Ik zag het hoopje  donkere lokken op de grond alsmaar groter worden. Ik kon niet meer terug. Ik had I carte blanche gegeven , dus daar moest ik nu de gevolgen van dragen. Ik had een “veilig” kapseltje, je weet wel , eentje waamee ik mijn gezicht een beetje kon verbergen tussen mijn gordijntjes en dat voelde veilig.

Ik lachte een beetje groen, toen ik voelde dat mijn haar achteraan  misschien nog anderhalve centimeter lang was. Het voelde heel vreemd aan, ik keek tegen een spiegel van een persoon die ik niet kende.Tenminste ik kende mezelf niet zo bloot.

Thuis waren ze niet zo enthousiast. Maar hoe meer ik in de spiegel keek, hoe beter het aanvoelde. En ik besefte dat ik niet zo’n braaf meisje was met mijn gordijntjeskapsel, maar eigenlijk best een beetje stoer. Ik kocht met wat nieuwe make up, een paar oorbellen, en pimpte mezelf een beetje  op en werd een tevreden mens.

Toen we zaterdag gingen winkelen, was ik best trots op mijn gedurfde haarcoupe. En toen ik rond mij keek zag ik dat de meeste vrouwen met gordijntjes lopen, waar uiteraard niets mis mee is.

Drie dagen na de metamorfose voel ik me er kiplekker bij met dank aan I. Maar omdat mijn ventje van lange lokken houdt zal ik het misschien na juni toch terug laten groeien. We zien wel hoe ik er me tegen dan bij voel

10632791_10205402199245397_1782349250478187029_n(2)

DSCI3650

20 gedachtes over “Mezelf blootgeven.

  1. Het staat je heel goed ikzelf net ook terug kort kapsel en niks dan goeie complimentjes had en het groeit idd terug gelukkig zo kunnen we op tijd eens veranderen

  2. Ach Christa iedere man houdt van lang haar, hier thuis nog 1. Maar ik vind je dit toch wel zo een dosis extra pit geven 😀 Wat mij betreft helemaal geslaagd dus 😀

  3. Ik heb in heel mijn leven voor 99% van de tijd kort haar gehad, en nu ben ik aan het ‘sparen’ voor wat langer haar. Alhoewel, ik moet morgen naar de kapper om de grijstinten te verbannen en bij te knippen en ik weet nog altijd niet of er veel of weinig gaat geknipt worden …
    Dilemma !
    Wat jouw kapsel betreft : als jij er tevreden mee bent, dan lijkt me dat het voornaamste, een mens wordt toch mooier alleen al door te stralen niet ?

  4. O maar dat is geen probleem zenne, met wat gel kan ik gerust een hanekam zetten! Misschien gaan we wel een punk van mij maken voor de grote finale voor de jury! Ik laat het je op tijd en stond weten pannenkoekje en foto’s zullen dan uiteraard volgen! 😉

  5. De kleur staat je geweldig (zei ik al) en ach te kort dat groeit inderdaad weer bij 🙂 Het is een pittig kapsel, ’t maakt je echt jonger! Maar zelf hou ik van mijn lange haren, nu nog, dat kan over een paar jaar ook weer veranderen.

Geef een reactie

