Valentijn in zicht.

Ja ik weet het, je bent ervoor, of je bent ertegen. Wel wij zijn ervoor! Wij vieren valentijn. Het moet niet persé op 14 februari zelf, maar we vieren het. We hebben zoveel dingen te vieren rond die periode. Op 12 februari hebbben we elkaar voor het eerst ontmoet , in cyberland wel te verstaan. Op 2 februari 2007 , zijn we wettelijk getrouwd en op 12 februari zijn we nog eens getrouwd, op een idyllisch strand, heel ver hier vandaan. We vieren dus gemakshalve maar ene keer. Want trouwdatum, dat vergeten we toch, ik moest alweer eens goed nadenken. En Valentijn kunnen we niet vergeten, omdat het rond ons oren gekletst wordt eens de solden voorbij zijn.

En dit jaar gaan we Valentijn vieren in Rotterdam. We hebben nog een bongobon en we reizen gratis met de trein. Met de bongobon boekten we een kamer in een hotel op vijf minuten lopen van het station.

En ik heb zelf al het eten geregeld! Ja, want ik heb geen zin om kwijlend al de restaurantjes af te lopen, te wikken en te wegen, te vergelijken en dan te beslissen en horen dat het restaurant volzet is. Het is per slot van rekening winter, het kan nog alle kanten uit met het weer en met mijn slechte heupen, zie ik mezelf niet door de sneeuw dwalen op zoek naar eten.

Op de site van het hotel staan er paar adresjes die zij aanbevelen en die in de buurt zijn. En ik vond een leuke! Geen gastronomisch menu dit jaar, gedaan met krokantjes, bloemetjes op mijn bord en andere tierlantijntjes. Ik heb er nu even geen zin in. En al helemaal niet om een torenhoge rekening te betalen. Ik heb gekozen voor gezelligheid en we gaan tapas eten in een Mexicaans restaurantje Er is een formule ” all you can eat” en dat geeft ons wel de kans om van alles te proeven. T is nu niet dat we ons daar zullen volproppen tot ons ogen uit hun kassen springen.  Maar gezellig, met een lekker wijntje.

Ik ben nog nooit naar Rotterdam geweest en het is altijd leuk om met zijn twee een nieuwe stad te verkennen.

Aan cadeautjes doen we niet meer mee, tenzij ik iets zelf in elkaar flans, want het weekend is gewoon elkaars geschenk, voila dat is weer prettig geregeld!

Hier gaan we eten, simpel maar hopelijk toch ook wel lekker! 😉

Amigo

15 gedachtes over “Valentijn in zicht.

  1. met zo’n cadeautje mogen ze mij ook altijd verwennen hoor, Christa!
    Weekendjes weg zijn nu eenmaal ook mijn favoriete tijdverdrijven… 😉
    Die tapasmaaltijd lijkt me ook wel wat, het hoeft niet altijd zo gastronomisch te zijn hé, als het maar lekker is!

  2. shit. Ik dacht erover om dat weekend een tweedaagse te doen met man en kind….dat gaat meer kosten dan een ander weekend zeker? Niet op gelet dat het dan valentijnsweekend is….Veel plezier alvast!

      1. Geen idee, ik vertel tegen iedereen dat ik 55 ben terwijl ik officieel nog enkele weken 54 ben, De knuffels en kussen mogen ook al gegeven worden en dit tot eind februari ! 🙂

  3. Wij vieren Valentijn niet, het lief is niet zo voor romantisch gedoe, helaas. Begin maart gaan wij ook een weekendje naar Rotterdam, ik ben dus heel benieuwd naar je ervaringen!

Geef een reactie

