The incredible first of January

Ik wens jullie allemaal een gigantisch gelukkig nieuwjaar!

  • 1 januari, de dag dat ik opstond met een zwaar hoofd, ontzettend veel spierpijn.
  •                   kan ik terugkijken op een gezellige avond, waar we van dienst waren om het oudejaar feestje in elkaar te steken. We hebben de gasten verwend met hapjes, rare sorbet, en op het laatst zelfgebakken brownie, met geitenijs, ja je leest het goed. Iemand uit het gezelschap is allergisch aan lactose , suiker en gluten . En dan heb ik gemakshalve voor iedereen zo gekookt. En eerlijk, ik smaakte de geit niet in het roomijs. Met een toef slagroom en wat chocoladesaus, was dit eigenlijk een aangenaam dessert.
  • 1 januari, de dag dat ik in volle vertrouwen een scheet liet , maar het geen scheet bleek te zijn! Ramp o ramp, gelukkig had ik mijn pyjama nog aan. Ik weet niet of de geit er voor iets tussenzit?!Maar nu ik met het vliegend sch..t zit, kan ik mijn belofte tov Misty niet waarmaken . Ik riskeer het niet om naar Brugge te rijden naar de hondenweide! Ik had haar graag op een speeluurtje met andere hondjes getrakteerd. Een nieuwjaarscadeautje die ons Misty dolgelukkig zou maken.
  • 1 januari, de dag dat Wim beslist heeft om toch mee te gaan naar Canada in november, samen met mij en mijn dochter. Maar omdat hij dat niet direct beslist heeft samen met mij, zitten we op een andere vlucht in het terugkeren, en moet hij nog een ommetje maken terwijl mijn dochter en ik rechtstreeks van Brussel naar New york vliegen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd Er staat gewoon een weekje huisgezelligheid op het programma, want eind november is er daar buiten shoppen in de nabije stad (op 60 km ) te gaan shoppen. Ik zal ook een vervroegd kerstfeestje organiseren en dat is wel fijn dat we er nu met zijn allen bij zullen zijn.
  • 1 januari,  Tegen dat ik op stond was heel de afwas al gedaan van gisteren. Hebben we samen alles terug in de kasten gewrongen. Gelukkig speelt mijn mannetje graag blokken en is hij een kei in het stapelen in kasten!
  • 14.13 Alle kerstversiering is weg, foetsie en het voelt goed, we hebben het weer gehad, weg met alle glitters en lichtjes, alleen de kaarsjes blijven staan. Het huis ademt terug wat meer ruimte uit. Mijn hoofd wordt niet meer overprikkeld door kerstballen, elandjes , gouden tafellopers , die vervelend aan de kleren blijven haperen.
  • 1 januari, de dag dat we de fazantfilet deze middag zelf hebben opgegeten, vanwege geen honger meer gisteren.
  • 1 januari, de dag dat de koffie heerlijk ruikt, en een nieuwjaarswafeltje daarbij gaat smaken en ik voor de rest heel dicht in de buurt van het toilet zal blijven, lijkt me het beste idee dat vandaag in mijn wazige kop is opgekomen!
19 gedachtes over “The incredible first of January

    1. Dat de scheet in literatuur onderschat wordt is een feit. Dit zal ik proberen te verhelpen door heel erg winderige verhalen te schrijven op mijn blog. Nonkel Juul en stinkertje zijn de max om hen dit onderwerp in de schoot te werpen.
      Verder het allerbeste voor 2015 !

  1. scheet of schijt…slechts twee klinkers verschil, maar het zal toch een beetje anders geklonken hebben, vrees ik. Er staat daar ergens een rare zin over shoppen in de nabije stap. Ik vermoed dat er buiten dat niet veel te beleven valt. Fijn dat Wim alsnog meegaat, alleen jammer dat hij dat niet eerder heeft kunnen bedenken, maar beter laat dan nooit hè. Allee, ik zou het bijna nog vergeten: gelukkig nieuwjaar!

  2. Hahahahahahahaha, hier was 1 januari een leuke dag, met een beetje werken, veel wandelen, langs mijn familie en vroeg naar bed,….en blij dat het weer allemaal voorbij is :-), behalve de opruim, maar dat is voor morgen, dan verdwijnt het kerstgerief weer voor een jaartje 😉

  3. Haha! Ik begon 2014 met zo’n scheet die geen scheet bleek te zijn. Aaah… Buikgriep. De geneugten van het leven. Het voordeel is wel dat als je goede voornemen is om af te vallen dit jaar, je meteen wel goed begint en goed begonnen is half gewonnen. Positief denken. 😉

Geef een reactie

