De blog top 3 tag

Ik zag hem al bij bepaalde blogs passeren en ik werd door Joyce. En ik beloofde om er vanavond eens werk van te maken. En ik zit hier al te sukkelen met links die ik moet invoeren, en eerlijk, ik zal ze eerst allemaal moeten opzoeken , noteren op papier en ze dan invoeren, en ik wordt al zenuwachtig! Dit soort dingetjes vind ik wel leuk om te schrijven, maar links en zo, is allemaal niet mijn ding, en de vragen kopiëren en plakken lukt ook al niet, dus ons Chrissebie zal er wel veel werk aan hebben. Je wordt ouder mama geef het maar toe, lalala, ja ik voel het in die dingen, grrrr. Maar soit, hier gaan we dan!

De regels:
– Link naar deze blogpost.
– Gebruik als illustratie je favoriete plaatje dat iets te maken heeft met het getal drie.
– Beantwoord de elf vragen op jouw manier.
– Nomineer twaalf andere bloggers en laat hen weten dat je ze genomineerd hebt.

De vragen & antwoorden:

1: Welke 3 dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen?

Tijd, een werkende laptop en vooral goesting en inspiratie smijten we er nog gratis en voor niets bovenop.

2: Welke 3 dingen mogen niet op een blog ontbreken?

Humor vind ik heel belangrijk, een vlotte schrijfstijl en liefst geen ellenlange epistels, dan durf ik wel eens de moed verliezen of stukken overslaan.

3: Over welke onderwerpen schrijf je het liefst?

  •   Mijn dagelijkse leven met een korreltje zout.
  • Mijn vreugde en mijn zorgen.
  • Leuke verhaaltjes die vroeger echt gebeurt zijn.

4: Wat zijn de 3 populairste posts op je blog?

  •       Deanxit, het roze vergif, vriend of vijand.
  •       Is kussen vreemdgaan?
  •       Chrissebie en de mode.

5: Welke 3 dingen wil jij uitstralen/bereiken met je blog?

  •      Ik probeer te bloggen zoals ik ben, ik doe me niet beter voor dan ik ben, en ik blijf mezelf, ik hoop dat dit duidelijk is.
  • Dat ik het leven graag een vrolijke twist geef en van iets negatiefs iets positiefs probeer te maken.
  • IK gebruik ook een grote dosis zelfspot om mezelf te relativeren.

6: Via welke 3 sociale media is jouw blog te volgen?

Facebook, wordpress en twitter.

7: Wat zijn de 3 voor- of nadelen van bloggen?

Voordelen:

  •    Ik schrijf wat op mijn lever lig en helpt therapeutisch bij mij.
  • Ik kan met mijn fantasie de vrije loop laten
  • Ik heb door het bloggen al een schare leuke mensen leren kennen die echte vrienden geworden zijn.

Nadelen:

  •         Bloggen is tijdrovend en ik de laatste tijd veel andere prioriteiten, ik ben de laatste tijd nogal creatief bezig en eerlijk, ik besteed mijn tijd nu nuttiger dan vroeg, doordat ik meer energie heb kan ik mijn tijd nuttig gebruiken voor kleine huishoudelijke klusjes.
  •         Ik ben een impulsieve blogger, ik schrijf en dan ga ik pas denken. Soms wordt ik daarop afgestraft en krijg ik verwijtende kritieken.
  •        Ik blog niet anoniem, en eigenlijk hang ik een beetje te veel mijne was buiten voor iedereen.

8: Welke 3 mensen laten de meeste reacties achter?

9: Wat zijn jouw 3 favoriete blogs van anderen?

Ik vind deze heel moeilijk, om er maar drie te mogen neerpennen!

  • Miss sex and the city, ( mijn allereerste blogmaatje )
  • Thomas pannenkoek ( Ik hou van zijn grappige schrijfstijl , hij brengt me altijd aan het lachen)
  • En de nummer drie is een gedeelde plaats met Tita, Lj, Joyce, Wiebeltje, Silke , Eva, Billy, Odin in zijn blognest.

10:  Over welke 3 onderwerpen lees je het liefst bij andere blogs?

  •  Persoonlijke verhalen
  • Grappige anekdotes
  • Fotoblogs kunnen ook ontzettend leuk zijn.

11: Welke 3 blogtips heb jij voor andere blogs?

  • Eum ik heb er geen, mijn layout , daar steek ik geen werk in. En eigenlijk omdat ik bang ben om het helemaal te verprutsen als ik er iets aan verander. Ja een lesje wordpress kan ik vooral mezelf aanraden.
  • Blog niet te lang, dat houden mensen niet altijd vol, allee, ik toch niet.
  • Wees gewoon jezelf, dat lees je.

Aan 12 personen taggen doe ik niet mee, anders wordt iedereen overrompeld, en het is bijna oudjaar, dus hangt iedereen waarschijnlijk in de keuken. Ik wens iedereen alvast sprankelende feesten!

Oef, ik ben er doorgeraakt, gelukkig kon ik de layout pikken van ons Carrie, want Layout is niet mijn beste vak!

5 gedachtes over “De blog top 3 tag

  1. Hierzo dat is toch een super strak blogje geworden zo! Dank je wel voor het invullen Bie, helemaal leuk. En mocht ik je niet meer spreken een super fijne jaarwisseling toegewenst en alle goeds voor 2015 xxx

  2. Christa toch, ik zie niet in wat je goed vindt bij die tweede favoriete blog van je. Die eerste, jawel, die is ook zeer goed. Zeer pittig, warm, realistisch en af en toe krijg ik wat schminktips. Dank voor het compliment.
    Het kan geen kwaad om af en toe eens gas terug te geven op een weblog, want ‘real life’ is veel belangrijker dan schrijven. Geniet van het restje van 2014, ga ook nog eens goed naar de koer, want vanaf morgen zijn het weer ‘verse’, als je begrijpt wat ik bedoel.

  3. bloggen, en vooral reageren is inderdaad héél tijdrovend, Christa. Soms denk ik ook wel “waarom steek ik er zoveel tijd in?”. Maar het is een verslaving geworden vrees ik… 😉
    Ik blog anoniem, en heb al vaker de intentie gehad om mezelf te “outen”. Maar om de redenen die je hier opnoemt doe ik het maar beter niet.
    Dat je negatieve reacties krijgt op je blog vind ik niet kunnen. Je kan wel een afwijkende mening hebben, maar reacties zouden altijd met respect voor de blogger moeten gebeuren.
    Wordpress vind ik één van de beste platforms om in te bloggen, alleen is er 1 nadeel, en dat is dat de hulppagina’s niet in het Nederlands zijn. Ik heb zelf al meegewerkt om die (voor een deel) te vertalen, maar wat ze met al die vertalingen uitspoken is mij een raadsel.

    Nog een fijn jaareinde, geniet ervan, Christa!
    En tot volgend jaar hé… 😉

Geef een reactie

