Lazy sunday.

Ik heb er weer eens een lazy sunday van gemaakt! Miezerig weer en het feit dat mijn mannetje deze namiddag moest scheidsrechteren heeft ervoor gezorgd dat ik de deur niet uit bij geweest! Tenzij je het  over en weer lopen naar de caravan achter mijn tekengerief ook beschouwd als buiten gaan! Ja in de letterlijke zin, ben ik heel eventjes het huis uitgeweest.

Enfin, maar lazy betekent nu ook niet dat ik helemaal niets heb gedaan over de dag. Zie je mij hier al zitten als standbeeld?

Allee niet dat het zo een interessante log wordt doe ik hier eens uiteen , hoe lazy ik dan geweest ben.

  • 9.20 tijd om op te staan, nog even te wachten op de koffie en aan de ontbijttafel zitten tot 10 u.
  • 10h Laptop opengezet , mailkes gecheckt en beantwoord. Vlug een door facebook gescrold.
  • 11.10 Verschoten dat het al zo laat was, en snel een paar wortelen, 2 stalen prei, twee dikke plakken knolselder en een handvol spruiten. Alles in topsnelheid gesneden, gestoofd in een goeie klont boter en dan snel laten garen. Gehaktbroodjes in elkaar geflanst ( wegens niets anders in huis ). Die lekker gebakken en geloof het of niet, maar om 12 konden we alweer de voetjes onder tafel schuiven.
  • 12.20 De afwas in de machine zwieren, keuken opruimen.
  • 12.30 half uurtje gecomputerd, een paar blogs gelezen.
  • 1h Kerstversiering aangebracht op het dressoir en een kerstschaal gemaakt voor op de salontafel. Meer moet het dit jaar niet zijn.
  • 2h Mijn valiesje met wisselkledij klaarmaken. Morgen en dinsdag ga ik figureren en omdat ze opnames doen voor 4 verschillende dagen, wordt er verwacht dat je je kan omkleden. K voel me bijna een ster, (lol) met mijn valieske waar ook mijne make up in zit. Helemaal echt. Mijn rol is gewoon bezoeker in een rechtzaak. Maw ik moet gewoon in de rechtzaal zitten, moeilijk hé! Ik kijk wel uit  voor welke figuraties ik me inschrijf, want ik kan geen hele dag rechtstaan en geef me nooit op voor serveerster of zo.
  • 2.30 Kerstcadeautjes ingepakt en beneden gelegd waar normaal de kerstboom staat.
  • 3h een Senseootje gemaakt en mijn tekengerief uit de caravan gehaald. Nog snel een kerstkaartje getekend. Enveloppen geschreven en adressen opgezocht en alweer een poging ondernomen om ze op mijn laptop op evernote te plaatsen. Omdat ik een mooie tekening wil maken voor mijn schoondochter heb ik de contouren van een paard uitgeknipt ( goed voor een half uur, believe me or not! ) .Zomaar een paard overtekenen kan ik niet, zo ver reiken mijn kunstentechnieken niet. Eénmaal uitgenknipt tot de conclusie gekomen dat ik geen tekenpapier had die groot genoeg was. Dan maar mijn gerief opgeruimd.
  • 4.30 een klein hongertje weggewerkt, een boterham met garnalen. Ik had ineens 6 ogen op mij gericht die smachtend naar mij keken met de hoop ook wat garnaaltjes te krijgen. Ach waarom ook niet, ik speelde dan maar sint en deelde wat garnaaltjes uit onder onze twee poezen en de allesetende Misty.
  • 5. Naar documentaires gekeken , ja mensen ik zie dat graag. Ik heb heel veel interesse voor dieren en verre landen en ik heb we zitten vergapen aan Sulawesi en zocht prompt de prijs op van een vlucht naar Sulawesi. Maar ik besefte maar al te snel dat dit geen spek voor mijnen bek is!
  • 6h, nog een beetje op mijn pc getokkeld, gemerkt dat er een toets los staat en dit logje geschreven.
  • Voor de rest van de avond, tv kijken met mijne schat die vroeg thuis is na de voetbalmatch. En misschien gaat er nog een flesje wijn open om het weekend af te sluiten.
17 gedachtes over “Lazy sunday.

  1. Lazy, niks lazy aan, hier ook niet hoor, heb gezond brood gebakken, granola en mueslirepen, ons huis helemaal versierd, tot groot amusement van de katjes, gestreken en gekookt,…..en nu nog wat blogs lezen en op tijd naar bed want morgen start de malenmolen opnieuw, wilde ook graag kerstkaarten schrijven, maar dat wordt verplaatst naar dinsdag,……..

    1. Mmm, lekker vers brood, het moet daar ongelooflijk goed ruiken bij jou thuis. En de katjes zullen zich wel amuseren tussen de kerstversiering. Geniet nog lekker van je zondagavond!

  2. zo lazy was die zondag dus niet, Christa!
    Tja, de tijd gaat vlug hé als je wat aan je computer gekluisterd bent. Ik spreek uit ondervinding… 😉
    En een glaasje wijn als afsluiter is beslist niet mis!

Geef een reactie

