Chrissebie in de bib

Vandaag was mijn eerste dag vrijwilligerswerk in de bib. Ik vertrok vol goede moed. Maar eerlijk is eerlijk. Ik ben gisteren gaan figureren en ik was eigenlijk al geradbraakt, van een hele dag op een stoel te zitten, af en toe recht te staan voor een staande ovatie. Dat hield onze taak in als toeschouwers van een prins karnaval verkiezing met Jan Decleir in de hoofdrol. Het viel me trouwens op dat hij een oud man is geworden, die grote inspanningen niet meer aankan. Hij moest af en toe gaan zitten en vergat af en toe zijn tekst. Maar soit, ik zou het zeker niet beter doen!

Ik stapte dus naar de bib, en was eigenlijk al vermoeid voor het werk moest beginnen. De verantwoordelijke vulde eerst de paperassen in en gaf me dan een rondleiding. Ik begon al bijna scheel te kijken op al die boeken en mijn arme hersenen raakten daarvan alleen al overprikkeld. Maar bon, dat zal wel beteren zeker, ( hoop ik ).

Mijn eerste jobke bestond erin, de tentoonstelling van oud speelgoed op te ruimen . Alles in dozen opbergen en kunstwerkjes van de muur halen, inpakken in bubbelplastiek en dichtplakken. Ik vond dit al een behoorlijke klus ( voor mijn fibrolijf) maar ik deed maar mooi alsof ik daar eens al het werk zou verslaan, aheum!

Daarna mocht ik nog boeken op zijn plaats zetten in de afdeling kinderen en jeugd in het magazijn, waar de rekken dicht op elkaar staan.

Ja het was niet gemakkelijk om me daar tussen die rekken te wringen en me helemaal te bukken als een boek onderaan moest komen te staan.

Het was even wennen aan de icoontjes en ik moest af en toe het alfabet opzeggen, om erachter te komen, waar het boek nu juist behoorde.

Toen ik daarmee klaar was, mocht ik naar huis. Het boeken kaften zou iemand anders me uitleggen werd me gezegd.

En eerlijk, ik was er niet rouwig om dat ik na drie uur een beetje kon rusten. Amai . Maar misschien was het deze week wat te veel op elkaar. Het gaat volgende week vast veel beter. Dan zal de bib ook open zijn en zal er meer afwisseling zijn in het werk. Dan gaat het vast wel beter! Altijd leven op hoop, nietwaar!

9 gedachtes over “Chrissebie in de bib

  1. Naar je lichaam blijven luisteren he, als dat zegt stop, moet je stoppen. Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel. Lijkt me heel plezant werk om te doen, zo uren tussen boeken doorbrengen šŸ™‚

Geef een reactie

