Sinterklaascadeautjes shoppen

We hadden vandaag dringend kattenvoeding nodig en gelukkig was er een winkel open waar ze die verkopen en die open is op zondagvoormiddag.  Anders stonden die meiden hier te miauwen en was ik genoodzaakt ze schelletjes kipfilet te geven, want daar zijn ze helemaal gek op!

Toen we de parking opreden , zagen we al snel dat de sint er staat aan te komen. De parking stond tjokvol en de dozen lego’s, helicopters, poppemiekes vlogen de deur uit. En eigenlijk, had ik ook ontzettend zin om eens tussen het speelgoed te gaan snuffelen. Want ja, het begint bij Chrissebie te kriebelen om speelgoed voor de kleinkinderen te kopen. Maar daar moeten er ook eerst  kleinkinderen  zijn. En die zijn er niet. En wie weet of ze ook effectief gaan komen.

Maar ik zie ze wel in gedachten, in mijn eeuwige onuitputtelijke fantasie. En ik zal dan vast een gekke oma zijn, die rare dingen met hen doet. En dan heb ik zulk speelgoed in gedachten, want ik heb er geweldig zin in om daar mijn pollen eens in te zetten!

https://www.youtube.com/watch?v=50_-zqsgDA4

Ik ben er zeker van dat ze daar uren mee zoet zullen zijn , ( allee, ik zou er in elk geval uren zoet mee zijn ).

Uiteraard zullen er ook de klassiekers zijn, zoals lego en playmobil of barbies en actionmannen, met een onderbroekje in plastiek waar duidelijk geen piemel in zit. Ja, ik ken ze nog van 20 jaar geleden en ze zijn tijdloos.

Maar ook gratis speelgoed, zoals een ordinaire kartonnen doos, waar mijn peuters indertijd zo zot van waren. De doos werd hun kamp, hun huisje, hun picknickplaats. Ze waren er uren zoet mee.

Ja van mij zullen ze een kamp mogen maken onder tafel en treintje spelen met de stoelen, zolang ze het huis niet slopen uiteraard!

In nood zijn er nog de oude disneyvideos, de klassiekers .

En ik zal niet te beroerd zijn om torenhoge legohuizen te bouwen , met brooddeeg te spelen en pannenkoeken te bakken en hen hun eigen pizza’s e laten beleggen.

Maar, daar is de grote maar! Allemaal leuke dromen voor de toekomst, maar heel pijnlijk als je weet dat de kleinkinderen die mijn zoon zal schenken , over de grote plas wonen. En ze hun “Granny ” alleen zullen kennen via het computerscherm, en haar misschien één keer per jaar zullen zien.

Ja, als ik daarover nadenk , gaat mijn hartje bloeden.

9 gedachtes over “Sinterklaascadeautjes shoppen

  1. Ja Christa hier zit er nog eentje , die zo kan dromen over wat ik allemaal zou doen met kleinkinderen.
    Maar mijn ventje wordt volgende zomer OPA , en ikke dus oma zeker, zijn zoon en vrouw verwachten hun eerste kindje !!!
    Zal dit wel niet zoveel in handen hebben of moest het van mijn dochter zijn, maar toch .
    Want haar ouders wonen heel dichtbij en het is ook hun eerste kleinkind.
    We zijn allen dolgelukkig !!!

  2. Ik snap dat die gedachte pijn doet, maar lieve schat op het moment dat je kleinkinderen bij je zijn zullen de dagen een gouden rand hebben waar je intens van zal genieten 😀

  3. Je kan je kids niet tegenhouden, maar eerlijk ik zou het vreselijk vinden dus ik begrijp je echt heel goed. En jij wordt een geweldige “granny”,…ik zit nog niet in de kleinkidsfase maar ooit gaat ze er zijn,…..ooit 🙂

  4. Dat is helemaal niet zo’n leuk vooruitzicht 😦 maar die kinderen (ik ga er al van uit dat het er meerdere gaan zijn 😉 ) gaan dol zijn op hun gekke, overzeese oma zelfs al zie je ze maar 1 keer op een jaar live. Kwaliteit is beter dan kwantiteit 😉

  5. onze oudste kleinzoon (de jongste is nog net wat te jong om al bewust met speelgoed bezig te zijn) verdrinkt bijna in het speelgoed. En ik vind dat absoluut geen meerwaarde. Op de duur zijn die kleintjes met niks meer content.
    Maar dat zand lijkt me een hele mooie tip, Christa!

  6. Haha, het leukste en goedkoopste speelgoed dat ik ooit mee speelde was
    een steen denk ik. En dan met die steen tegen een andere steen schuren
    om er zo een vorm uit te halen. Ik heb het later nog eens overgedaan met
    een speksteen. Spotgoedkoop en wat leuk om mee te werken!

  7. Heel erg voor jou Christa, ’t is al moeilijk genoeg dat je zoon zo ver weg woont.. Maar ik ben er zeker van dat je dat gemis dubbel en dik goed maakt als je hen wél irl ziet!
    Ik wil geen kinderen, en mijn zus raakt maar niet “van ’t straat”, dus ik vrees dat ik mijn ouders (die ook heel graag kleinkinderen zouden willen) op dat vlak serieus teleurstel (al blijven ze natuurlijk hopen).

Geef een reactie

